Kia Picanto 09 sluger meget benz

Kias bud på en lille bybil.

Kia Picanto 09 sluger meget benz

Indlægaf Nicolai441 skrevet Ons 11 Okt, 2017 19:18

Hej Alle!

Jeg er ny herinde, men jeg har en forespørgelse, håber på der nogle som kan hjælpe eller sige hvad deres Picanto kører på literen og fuld tank

Jeg har et problem med min Picanto fra 09, den sluger alt for meget benzin, end hvad den burde, tænker jeg?

Får den til at køre imellem 10-12 på literen og 370-380 på en fuld tank, med normal kørsel! Altså ingen overtrædelser på motorvej eller by, så jeg er meget usikker på hvad der kan være galt samt hvad andre har af erfaringer og hvad de kan få deres Picanto til at køre?

Nogen som har bud på hvad der kan være galt? Har overvejet en uges tid at få den på en computer, men ved bare ikke om det er min som bare køre sådan, eller om det helt normalt??

Tak på forhånd, håber på en ekspert har svaret til hvad der kan være galt/eller hvad der kan gøres/hjælpe på problemet med den
Nicolai441

Bilmærke og model: Kia Picanto 09
Postnummer: 0

Re: Kia Picanto 09 sluger meget benz

Indlægaf mogensl skrevet Fre 13 Okt, 2017 16:50

Uden at kloge mig på noget som helst vil jeg foreslå, at du skriver BENZINØKONOMI i søgefeltet.
mogensl

Postnummer: 0

Re: Kia Picanto 09 sluger meget benz

Indlægaf charli lund skrevet Søn 15 Okt, 2017 19:57

min er også en årgang 09 og jeg køre typisk 15-16 på literen 450-500 på en tankfuld. den har dov været ned på 14 et par gange med jeg har også haft den oppe på 17 et par gange. prøv evt at giv den at stort service det kunne jo være den trængt til det. olie-tændrør-tændkabler-filter-benzin Rens -luft i dæk osv.. og så skal det lige siges at køre stilen har rigtigt meget at sige i den bil vis jeg køre på samme måde som folk gør i ders aygo-c1-107 ville min nok køre 12-13 på literen hehe den er ikke super økonomisk men super driftsikker. min havde kørt 156000 km da vi købte den og den har kørt 206000 nu og køre fint bruger hverken olie eller vand. vis det ikke hjælper så få smidt en tester på det kunne være der lå en fejl gemt i systemet.
charli lund

Bilmærke og model: kia picanto
Postnummer: 5492

Tilbage til Kia Picanto