Tagboks eller cykelholder til barnevogn?

Kias bud på en lille bybil.

Tagboks eller cykelholder til barnevogn?

Indlægaf Panelh skrevet Ons 25 Jan, 2017 13:54

Hej

Vi står overfor en familieforøgelse, og får derfor brug for lidt mere plads i Picantoen. Da vi er utroligt glade for bilen ønsker vi ikke at udskifte til en større model.

Mit spørgsmål går på hvad i vil anbefale når det kommer til transport af barnevogn, tagboks eller cykelholder bagpå?

Personligt hælder jeg mest til tagboks, mit indtryk er at den vil kunne indeholde hele vognen, hvorimod cykelholderen kun kan have stellet. Min kæreste ser helst en cykelholder, mest fordi han syns en tagboks ser dum ud.

Men hvad er jeres erfaringer? Og hvor let er det egentlig at smide en barnevogn op på taget?
Panelh

Bilmærke og model: Picanto
Postnummer: 0

Re: Tagboks eller cykelholder til barnevogn?

Indlægaf Thomzendk skrevet Tors 26 Jan, 2017 20:55

Er bange for det kræver vilje, og en del kræfter at smide den på taget? (Læs: kører du med hver gang den skal læsses?)

Jeg har træk, og kører med en Thule Easybase, har ikke prøvet barnevogn (kun cykler), men min tanke er nok at der også kan laves plads til en barnevogn derpå:)
Thomzendk

Bilmærke og model: Kia Picanto 1,0
Postnummer: 9900

Re: Tagboks eller cykelholder til barnevogn?

Indlægaf mogensl skrevet Lør 28 Jan, 2017 17:41

Du skriver ikke, om du har træk på? Uanset hvad bliver du nødt til at overveje lygtebom og ekstra nummerplade, hvis du vil have barnevognen bagpå. Risikoen for bøde for tildækket nummerplade er overhængende.
Der findes mange finurlige holdere til tagbøjler, hvis man vil undgå en boks. Problemet er som nævnt at få løftet sagerne op. Til gengæld kan et par tagbøjler bruges til meget andet end barnevogn og cykler. Udseendet kan altid diskuteres.

mogens
mogensl

Postnummer: 0

Tilbage til Kia Picanto