Startproblemer

Kias bud på en lille bybil.

Startproblemer

Indlægaf sofrdk skrevet Søn 26 Mar, 2017 01:08

Jeg sætter mig ud i bilen og starter den, men den står bare og tøffer og vil ikke starte.

For 1 år siden blev der skiftet tændrør.
For 3 år siden blev der skiftet kobling og starter
For 2 dage siden kom der nyt batteri i sammen med helt nye batteri pol sko.
De sidste 2 dage har den faktisk startet fint, men igen i dag oplever jeg så problemer igen og er ved at rive håret ud, for hvad kan der så være galt?

Kia Picanto 1.1EX fra 2006 (04-07 model)

Jeg kan ikke blive ved med at smide den på værksted når værksteder bliver ved med at sige at det er "det" der er galt og det så fanmene ikke er det der er galt, når den gør det igen 3 måneder efter.
Er så træt af at blive taget i røven af det ene og det andet værksted og de virker mere som om at de bare skal suge pengene ud af kunderne, frem for at lave deres arbejde ordentligt.
Fremover er jeg medlem af FDM og så skal jeg nok råbe højt, men....

Hvilke faktorer kan være årsag til mit problem?

Skriv gerne alle dem i kender, så skal jeg gerne strege dem ud som passer med det der efterhånden er skiftet ud i den bil!!!
sofrdk

Bilmærke og model: Kia Picanto 1.1 EX
Postnummer: 2750

Re: Startproblemer

Indlægaf nankai skrevet Søn 26 Mar, 2017 12:55

sofrdk skrev:Jeg sætter mig ud i bilen og starter den, men den står bare og tøffer og vil ikke starte.

For 1 år siden blev der skiftet tændrør.
For 3 år siden blev der skiftet kobling og starter
For 2 dage siden kom der nyt batteri i sammen med helt nye batteri pol sko.
De sidste 2 dage har den faktisk startet fint, men igen i dag oplever jeg så problemer igen og er ved at rive håret ud, for hvad kan der så være galt?

Kia Picanto 1.1EX fra 2006 (04-07 model)

Jeg kan ikke blive ved med at smide den på værksted når værksteder bliver ved med at sige at det er "det" der er galt og det så fanmene ikke er det der er galt, når den gør det igen 3 måneder efter Er så træt af at blive taget i røven af det ene og det andet værksted og de virker mere som om at de bare skal suge pengene ud af kunderne, frem for at lave deres arbejde ordentligt.
Fremover er jeg medlem af FDM og så skal jeg nok råbe højt, men....

Hvilke faktorer kan være årsag til mit problem?

Skriv gerne alle dem i kender, så skal jeg gerne strege dem ud som passer med det der efterhånden er skiftet ud i den bil!!!

Tjek 1 om alle ikon lamper i instrumentbræt lyser når du drejer nøgle til position, inden start. Tjek sikringsboks i motorrum og samme inde i bilen - om sikringer ser ok ud. Tjek stik/ledninger, forbindelser i motorrum. Dynamo, tændrørs hætter og kabel. For eventuelle dårlige forbindelser, kan du gi > alle lednings stik i motorrum en lille smule WD-40 som kan fjerne eventuel fugt og beskytte og forbedre forbindelsen.

> Tilføjelse. Eventuel problem kan også være kondensfugt i karburator. Fra 5 plus grader og ned, dannes der let kondensfugt i benzintank. Så prøv at hælde noget Kaburatorvæske i tanken, som indkapsler kondens og tar det med ud gennem kaburator.
nankai
nankai

Geografisk sted: Østjylland
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0

Re: Startproblemer

Indlægaf vic256 skrevet Søn 26 Mar, 2017 15:15

Ingen grund til karburatorvæske, der er ikke en karburator i bilen...
vic256

Geografisk sted: 2650
Bilmærke og model: Kia Cee'd SW Attraction
Postnummer: 2650

Tilbage til Kia Picanto