Hvad synes folk om den nye model?

Kias bud på en lille bybil.

Hvad synes folk om den nye model?

Indlægaf Pipeline skrevet Tirs 27 Jun, 2017 18:57

Jeg synes den er ganske nydelig udenpå, men indenfor ser det ud til at instrumentbrættet er blevet kastet ind med en møjgreb.
Kan slet ikke klare den skærm der stikker op midt i det hele. Der var meget mere "ro" over den gamle kabine.
Så når der skal skiftes bil næste gang, bliver det ikke til en Picanto.
Pipeline

Bilmærke og model: Picanto 1.1
Postnummer: 3480

Re: Hvad synes folk om den nye model?

Indlægaf Michael K skrevet Ons 28 Jun, 2017 18:29

Synes den nye 2017 Picanto er rimelig nice, den kører godt, har fået flotte anmeldelser, men den skærm ligner, som du nævner, prut, noget KIA helt klart skal gøre bedre.
Og så er der lige det med prisen på grisen, - den er steget voldsomt, hvis blot lidt ekstraudstyr tilvælges!
Den lille 1,0 motor kan ikke anbefales til længere ture, og 1,25 motoren kommer næppe over 12-14km/l i snit på en god dag. Bykørsel ligger omkring 10-11 km/L i vores!, så den er også yt.

Venter med evt. køb af ny Picanto til 1,0 100HK turbomotoren er kørt ind på markedet, ankommer vist til December. Har man is i maven bør man dog først handle Kia modeller ca. 2 år efter introduktion, så får man alt det dyre ekstraudstyr smidt i nakken.
Michael K

Bilmærke og model: Picanto 1,2 Limited 2015
Postnummer: 3600

Indlægaf mikal2000 skrevet Tors 29 Jun, 2017 15:36

vi havde den nye som lånebil da vi havde vores egen til service. og den kørte egentlig godt og var mere lydsvag. Men ja heller ikke vild med det indvendige design overhovedet.

Og en anden ting er at man ikke kan løfte det man sidder på, på bagsædet så man kan ligge sæderne ned så man får næsten et stort flat bagagerum. Nu kan du kune lægge sæderne frem så man får en kæmpe stor kant.
mikal2000

Bilmærke og model: kia picanto 2012 motion plus
Postnummer: 4700

Indlægaf zanoro skrevet Tirs 22 Aug, 2017 12:48

Jeg prøvede en Picanto for 2 uger siden, sprit ny, men kunne ikke få plads til ungerne bag i og følte mig klemt når jeg sad bag rattet, altså i sæddet, derfor har jeg valgt en anden kia som partner over de næste 7 år, for design må ikke skade funktionaliteten så meget at nok ser den fin ud, den køre godt, men kan ikke bruges i praksis.

Jeg er klar over at alle har forskellige behov, men det er vel meningen at du skal kunne sidde i den bil du køre i ?

Jeg er ikke en "stor" mand, men det kan ikke passe at man skal være 1,60 høj og 20 cm bred for at kunne være i bilen :)

Men den er faktisk pisse flot...
zanoro

Bilmærke og model: Kia Rio Advance 1.0 TGDI 2017
Postnummer: 2017

Indlægaf mogensl skrevet Lør 26 Aug, 2017 08:34

FDM kan godt li' den nye Picanto og har den som testvinder i bladet Motor 9/2017 i sammenligning med VW Up og Opel Karl. "Kia har forbedret Picanto og står derfor som testvinder. Bedste nødbremsesystem blandt testbilerne, rimelig plads i kabinen og et stort bagagerum trækker også op. Vi savner muligheden for trykskærm i denne udstyrsvariant" (1,0 Advance).

Ganske forfriskende at se, at FDM kan foretrække andet end VW...
mogensl

Postnummer: 0

Indlægaf ThomasH skrevet Lør 26 Aug, 2017 10:17

Selv i Tyskland vinder Picanto over Up'en:
http://www.autobild.de/artikel/kia-pica ... 32931.html
Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin

Bilmærke og model: Kia cee'd 1.6 CRDi Premium (2013)

Indlægaf olevigerslev skrevet Tors 31 Aug, 2017 09:07

Jeg må indrømme at jeg heller ikke er så vild med den nye model, men jeg tror nu nok at jeg kommer til at købe den, da jeg altid har været glad for modellen. Og prisen kan altså kompensere for det lidt billigt udseende instrumentbræt.. hermed mener jeg at en så billig bil kan være en fornøjelse at køre i ift. dyrere biler, der måske har lidt lækre interiør og motorkraft.
Men jeg er også typen der ikke gå op i bilens udseende, men jeg har stor respekt for at det kan være et vigtigt kriterium for andre.
olevigerslev

Indlægaf ThomasH skrevet Tirs 05 Sep, 2017 14:53

Måske en højbenet Picanto kan overbevise flere? :-)
http://www.autoexpress.co.uk/kia/picant ... anto-range
Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin

Bilmærke og model: Kia cee'd 1.6 CRDi Premium (2013)

Tilbage til Kia Picanto