Klonk/banke lyd

Kias bud på en lille bybil.

Klonk/banke lyd

Indlægaf TinaB skrevet Tors 20 Jul, 2017 09:33

Har erhvervet mig en gammel picanto fra 04 , men der er en irriterede kloak/bankelyd .... Når man kører i bilen er der som om lyden kommer fra bagenden ... Går man ud og skubber på bilen fra side til side , kommer lyden fra h forhjul. Bærekugle , stabilisator dims osv er tjekket og ingen slør ... Bilen er synet juni 17 men har stået stille nogen mdr ... Der er skiftet skiver/klodser foran da bremset havde sat sig fordi den har stået 2-3 mdr . Kan det være støddæmper der er ved at være defekt ? Der er ingen utæthed fra støddæmper eller andet .... Har stået på hovedet og tømt badgadserum heller ikke noget der flyder her og har tjekket at sæde bagi sidder ordentlig uden at ku lave lyde , nogen der har et bud ? Den dunker/klonker ved kørsel på ujævn vej ... Udstødning er også tjekket for om den ku slå i undervogn :roll:
TinaB

Bilmærke og model: Kia picanto
Postnummer: 5240

Re: Klonk/banke lyd

Indlægaf Ole K skrevet Fre 21 Jul, 2017 15:00

Hej
Det kunne være det samme som jeg oplevede med min Venga.
Jeg havde opdaget, at der var mærkelige lyde ved forreste venstre hjul. Især hvis jeg kørte over et dæksel der lå lidt lavere end asfalten og farten var over 50 km. Så lød det som om der var noget der sad løst.
Værkstedet (Uggerhøj Aalborg) konstaterede, at det måtte være støddæmperen og den blev skiftet (på garantien). Bagefter oplyste de, at der ikke var fejl på ophæng eller fastgørelse, så det måtte være inde i selve støddæmperen der var noget galt.
Det var ellers tidligt, efter kun 23.ooo km[

Mvh Ole
Ole K

Geografisk sted: Aalborg
Bilmærke og model: Kia Venga 1,4 benzin intro edition
Postnummer: 9210

Tilbage til Kia Picanto