Problem med lås!

Kias bud på en lille bybil.

Problem med lås!

Indlægaf rasmusvejby skrevet Tors 20 Jul, 2017 16:28

Lige nu står jeg og skal ud og køre, men kan ikke låse min bil op med den elektroniske nøgle. Prøver jeg at gøre det i central låsen, så går alarmen i gang når jeg åbner døren = tændingen virker ikke. Jeg har en Kia Picanto Ex 1.1 fra 2006.

Nogle idér til hvad jeg kan gøre, for at få den låst op? Der kommer lys i nøglen når jeg trykker på knappen, så der mangler ikke batteri i nøglen.
rasmusvejby

Bilmærke og model: Kia Picanto EX
Postnummer: 9000

Re: Problem med lås!

Indlægaf ThomasH skrevet Tors 20 Jul, 2017 17:21

Har du ikke en nøgle mere, du kan prøve med - eller er der kun en med fjernbetjening?

Slår alarmen ikke fra, hvis du trykker på 'lås op' på fjernbetjente nøgle?
Hvis ikke, så er der nok ikke forbindelse. Jeg ville under alle omstændigheder prøve med nyt batteri.
Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin

Bilmærke og model: Kia cee'd 1.6 CRDi Premium (2013)
Postnummer: 0

Indlægaf rasmusvejby skrevet Tors 20 Jul, 2017 17:31

ThomasH skrev:Har du ikke en nøgle mere, du kan prøve med - eller er der kun en med fjernbetjening?

Slår alarmen ikke fra, hvis du trykker på 'lås op' på fjernbetjente nøgle?
Hvis ikke, så er der nok ikke forbindelse. Jeg ville under alle omstændigheder prøve med nyt batteri.

Når jeg trykker på knappen på nøglen, sker der intet. Prøver jeg at låse op med nøgle i føresiden, så kan nøglen ikke dreje rundet (ved ikke hvorfor). Når jeg låser op med centrallås i passagere siden så går alarmen i gang når jeg åbner døren.

Har overvejet at åbne døren sårn alarmen går i gang, sætte min ind og slå alle låse i bilen ned igen. Derefter når alarmen stopper, så sætte nøglen i tændingen. Nogen ide om det kan virke?
rasmusvejby

Bilmærke og model: Kia Picanto EX
Postnummer: 9000

Indlægaf ThomasH skrevet Fre 21 Jul, 2017 06:03

Måske låsemekanismen er defekt?
Hvis man søger lidt på google, kommer der en hel del frem om fejl på dørlåse på Picanto af ældre dato:
https://www.google.dk/search?q=kia+pica ... +door+lock

På min cee'd kan jeg slukke for alarmen ved at trykke på 'lås op' på nøglen. Men ved ikke, om det er sådan på en Picanto.
Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin

Bilmærke og model: Kia cee'd 1.6 CRDi Premium (2013)
Postnummer: 0

Tilbage til Kia Picanto