Bremserør

Kias bud på en lille bybil.

Bremserør

Indlægaf nico1999 skrevet Fre 22 Sep, 2017 10:10

Fik at vide at jeg skulle skifte bremserør, hele vejen rundt grundet ir/rust til syn.
Bilen er 6 år gammel, er det normalt ? jeg synet nu det er lidt tidligt.

Er der andre der har fået sådan besked ?
nico1999

Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 2600

Re: Bremserør

Indlægaf mogensl skrevet Man 25 Sep, 2017 08:04

Selv om det ikke er svar på dit spørgsmål al den stund, at vi fik rustbeskyttet vores Picanto 2014 fra starten af samme årsag, er 6 års levetid for et ubeskyttet bremserør i et salt- og fugtplaget Danmark vist ikke ualmindeligt. Der har været skrevet en del om farlige biler for tiden. Her et lille eksempel fra Avisen.dk:

"Forenede Danske Motorejere (FDM) har undersøgt 1.684 biler. Hver fjerde havde problemer med bremsevæsken, hver femte havde defekte bremseskiver, hver syvende kørte rundt med tærede bremserør og hver tiende havde defekte bremseslanger. Alle fejlene kan give alvorlige problemer med sikkerheden".
mogensl

Postnummer: 0

Re: Bremserør

Indlægaf nankai skrevet Man 25 Sep, 2017 16:42

nico1999 skrev:Fik at vide at jeg skulle skifte bremserør, hele vejen rundt grundet ir/rust til syn.
Bilen er 6 år gammel, er det normalt ? jeg synet nu det er lidt tidligt.

Er der andre der har fået sådan besked ?

Det lyder ikke til at bilen på nogen måde har fået undervogns behandling. PAVA - Dinitrol eller anden behandling. Så er det ikke så sært, at de skal skiftes.
Man kan udover undervogns behandling bruge universal fedt på bremseslanger og rør ved kalibre, da samme forhindre korrosions / rust. Dertil holder det ned til
minus 30 grader 0g 70 plus grader.
nankai
nankai

Geografisk sted: Østjylland
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0

Tilbage til Kia Picanto