Retnings stabilitet

Kias bud på en lille bybil.

Re: Værksted uden kendskab til programmering

Indlægaf Haderslev skrevet Man 20 Okt, 2014 16:16

mogensl skrev:Værkstedschefen på det (store) autoriserede værksted har mailet således til mig på forespørgsel om omprogrammering af servoen på vores nys indkøbte og ganske nye Picanto 2014:

Hej Mogens….tak for din mail….og endnu engang tillykke med valget af Picantoen.
Det er en fin lille vogn du har valgt………

Jeg har talt med min Kia-tekniker om muligheden for en evt.omprogramering af servostyringen,…..og vi kan ikke umiddelbart se muligheden herfor!!!!
Vi har heller aldrig hørt om dette…….

Men disse forummer er godt nok også specielle,…der er jo ikke grænser for hvad der alt kan laves ….:-)

Jeg er overbevist om, at du bliver glad for vognen,…..og skulle der imod forventning være noget,…så melder du dig bare….:-)

Så er det jeg gerne vil spørge jer: Hvad skal man sige/skrive til det?

Pikant hilsen
mogensl

Spørg dem om de kan henvise til et værksted der har forstand på KIA biler :D

Min er også omstillet til "Europe", hvilket er sket hos min autoriserede forhandler i forbindelse med et serviceeftersyn. U/B naturligvis - det tog ganske få minutter :-)
Pro Cee'd 1,6 crdi Sport:
Sortmetallic, Fartpilot, Aftageligt træk, 16" aluvinterhjul

Picanto 1,0 exclusive 5-dørs:
Sortmetallic, Fartpilot, Aftageligt træk, Vinteralufælge, Dobbelt rørhale, Alupedaler og -indstigningslister, Opgraderet stereo
Haderslev

Bilmærke og model: ProCee'd 1.6 CRDI Sport + Picanto 1,0 Exclusive
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=234704
Postnummer: 6100

Henvise til hvem?

Indlægaf mogensl skrevet Man 20 Okt, 2014 17:32

Jeg er ikke i tvivl om, at omprogrammering er mulig, men hvor er importøren henne i det spil? Det virker noget mærkværdigt. Og hvem skal jeg mon henvise værkstedschefen til?

P.f.t

mogens
mogensl

Postnummer: 0

Re: Retnings stabilitet

Indlægaf Kim Bruun skrevet Tirs 21 Okt, 2014 12:27

Jeg har snakket med mit lokale værksted og de sagde at de stillede alle deres biler om samtidlige med de blev klargjort.
Kim Bruun

Bilmærke og model: Kia Picanto Active 1.0
Postnummer: 2700

Jamen er det ikke mageløst!

Indlægaf mogensl skrevet Tors 23 Okt, 2014 13:45

Nu er udviklingen også nået til et autoriseret værksted i Udkantsdanmark takket være dette forum! Efter at være holdt hen i nogle dage af værkstedschefen, som var i færd med at undersøge påstanden, tabte jeg tålmodigheden og kontaktede i går sælgeren, som har en noget anden tilgang til begrebet service. Han skrev i dag:

Som vi aftalte i telefonen i går, ville jeg vende tilbage med et svar i dag.
Servostyringen kan godt justeres, på den måde du selv nævnte. ( altid rart når vi også lærer noget nyt J )
Jeg får .......(værkstedschefen) til at kontakte dig i morgen fredag, for den nærmere procedure hertil.

Det bliver sandelig spændende!

Tak for hjælpen. Desværre er der ret langt til andre autoriserede værksteder, men hvis det fortsætter på den måde, vil jeg følge rådet og skifte værksted.

mogensl
mogensl

Forklaring iflg. værkstedet

Indlægaf mogensl skrevet Fre 24 Okt, 2014 17:41

Værkstedets forklaring er, at Kia ikke officielt understøtter omprogrammering, som derfor sker på eget ansvar. Dog sådan at forstå, at det ikke får indflydelse på garantien i mit tilfælde.

Det virker noget underligt, at man laver programmer, som man ikke kan stå inde for. Hvorfor så lave softwaren? Har I en fornuftig forklaring, og har andre hørt om importørens rolle?

På tirsdag bliver bilen omprogrammeret. Så får vi se, om det hjælper. Jeg synes, sagen virker højst besynderlig.

mogens
mogensl

Indlægaf now skrevet Fre 19 Dec, 2014 17:47

mogensl skrev:Værkstedschefen på det (store) autoriserede værksted har mailet således til mig på forespørgsel om omprogrammering af servoen på vores nys indkøbte og ganske nye Picanto 2014:

Hej Mogens….tak for din mail….og endnu engang tillykke med valget af Picantoen.
Det er en fin lille vogn du har valgt………

Jeg har talt med min Kia-tekniker om muligheden for en evt.omprogramering af servostyringen,…..og vi kan ikke umiddelbart se muligheden herfor!!!!
Vi har heller aldrig hørt om dette…….

Men disse forummer er godt nok også specielle,…der er jo ikke grænser for hvad der alt kan laves ….:-)

Jeg er overbevist om, at du bliver glad for vognen,…..og skulle der imod forventning være noget,…så melder du dig bare….:-)

Så er det jeg gerne vil spørge jer: Hvad skal man sige/skrive til det?

Pikant hilsen
mogensl

OK, men det er noget vås de skriver til dig. Jeg har købt min Picanto hos Nellemann Odense, som jo også er importøren. Som sagt klarede de omstillingen til "europe" på et øjeblik og uden beregning. Mit forslag er, at du beder dit autoriserede værksted om at ringe til importøren

Hilsen NOW
>.Now.<
Brugeravatar
now

Bilmærke og model: Kia Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 5700

Indlægaf rambent skrevet Fre 19 Dec, 2014 18:34

Hej
Jeg vil sige jeg har slet ikke nogle problemer med at min picanto kontra styre nogle steder hen, den forsætter lige ud vis jeg slipper retet der.
rambent

Bilmærke og model: kia picanto 09 BA 1.1 65 hk
Postnummer: 4270

Indlægaf Haderslev skrevet Fre 19 Dec, 2014 18:40

rambent skrev:Hej
Jeg vil sige jeg har slet ikke nogle problemer med at min picanto kontra styre nogle steder hen, den forsætter lige ud vis jeg slipper retet der.

Nej, for du kører i den gamle model - det er ikke den tråden omhandler :-)
Pro Cee'd 1,6 crdi Sport:
Sortmetallic, Fartpilot, Aftageligt træk, 16" aluvinterhjul

Picanto 1,0 exclusive 5-dørs:
Sortmetallic, Fartpilot, Aftageligt træk, Vinteralufælge, Dobbelt rørhale, Alupedaler og -indstigningslister, Opgraderet stereo
Haderslev

Bilmærke og model: ProCee'd 1.6 CRDI Sport + Picanto 1,0 Exclusive
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=234704
Postnummer: 6100

Status...

Indlægaf mogensl skrevet Lør 20 Dec, 2014 11:18

Tak for svarene. Jeg skylder en status på sagen:

Kia-teknikeren sluttede pc.en til og begyndte at lede efter programmet til styretøjet. Med lidt hjælp (fra mig) fandt han frem til filerne. Pudsigt nok stod den på "Europe" fra fabrikken, så noget kunne tyde på, at budskabet er nået til Korea, så de nyere modeller får "Europe" som standardindstilling.

Vi har så lavet et lille forsøg bestående i, at han stillede den på "Domestic", så jeg kan prøve den i forhold til "Europe". Jeg må med skam melde, at jeg har meget svært ved at bedømme forskellen, hvilket måske skyldes, at jeg kører meget lidt i bilen. En tur på 2x300 km i sidste uge i strid blæst/kuling over Storebælt blandt andet afslørede ikke noget alarmerende, men bekræftede, at det døde punkt er noget irriterende. Om det er værre ved "Domestic" end "Europe" indstillingen vil jeg først kunne give et (måske) kvalificeret gæt på, når den igen bliver stillet om, og jeg har kørt en del. Jeg bliver let snydt af følelser og fornemmelser, når fokus er rettet så koncentreret mod et enkelt punkt. Min kone ser mærkeligt på mig, når jeg spørger hende, om hun har problemer med at køre lige ud. Hun gør det bare og. Så hvorfor skal jeg egentlig bekymre mig, når det alligevel er hende, der kører mest i bilen?

Hvorom al ting er: Det er til stadighed en kilde til undren, hvorfor Kia ikke får gjort noget ved det. Til gengæld har bilen så mange andre kvaliteter, at man kan bære over med det. Min hustru og jeg er enige om, at vi uden problemer ville kunne køre Europa tyndt på en ferietur, selv om den har status som bybil. Den er behagelig og lydsvag ved de hastigheder, vi bevæger os med. Picanto er bygget til afslappet kørsel.

Alt i alt er vi efter 2.000 km meget glade for potten, som lige passer til vores temperament. Samlekvaliteten synes bedre end forventet, og motoren lover godt, for man kan næsten ikke høre den hverken ude- eller indefra.

Man får, hvad man betaler for. Det er vist OK og lidt til de næste 7 år.

Julehilsen
mogens
mogensl

Indlægaf bsm skrevet Ons 07 Dec, 2016 20:40

hej er der nogle der ved om min gamle venga 1,4 diesel osse kan stiles om i styretøjet syntes ikke den er til at køre i
har i dag talt med to kia værkstede de har aldrig hørt om det bor ved haslev så hvis der er en der ved et værksted på sjælland
hilsen bjørn
bsm

Bilmærke og model: kis venga
Postnummer: 4690

Foregående

Tilbage til Kia Picanto