Rio 1,2 - Dårligt gearskifte?

Lille og fornuftig

Re: Rio 1,2 - Dårligt gearskifte?

Indlægaf Chriss20 skrevet Lør 12 Aug, 2017 22:05

Jeg har også en KIA Rio 1,2 Exclusive, hvor jeg oplever kænguru effekten ved opstart i første gear. Pisse træls! Første bil jeg har oplevet dette i... det mærkes også lige som om bilen ikke kan finde ud af at tage fat ved start,, her går jeg også tit i stå (hvilket ikke skyldes min erfaring med biler, men en enten yderst følsom kobling eller for dårlig kobling?)
Oplever også lidt knas fra 1. Til 2. Gear somme tider.. bilen er fra 2012, og har trods alt kun kørt 46.000 km . . . Øv!

Nogle der har fået respons fra værkstedet, eller noget der kan udbedre fejlen(E)??
Chriss20

Bilmærke og model: Kia Rio 1,2 Exclusive 2012
Postnummer: 7100

Re: Rio 1,2 - Dårligt gearskifte?

Indlægaf Erling Bøgedal skrevet Tirs 15 Aug, 2017 10:00

Jeg har en Rio 1,4 benzin fra 2012 som jeg nu har haft i 1,5 år.
Bilen har fra starten haft denne "klonk-lyd" mellem 1. og andet gear, men ikke fra nedgearing mellem 5. til 4. Da jeg på alle andre områder var tilfreds med bilen, levede jeg med problemet.
Ved sidste service bad jeg dog værkstedet om lige at kontrollere fænomenet, da jeg i denne brevkasse havde set flere indlæg om problemet. Værkstedets konklusion var, "at sådan er en Rio"

En god ide' kunne måske være, at lade FDM teste problemet, gerne fra mange medlemmer, og bedømme om der overhovedet er en sag at gå videre med til Kia-Danmark, eller vi må leve med det.
Vh Erling Bøgedal
Erling Bøgedal

Bilmærke og model: Kia Rio 2012
Postnummer: 2680

Foregående

Tilbage til Kia Rio