Brev til kia omkring sportage - intet svar....

Kør SUV med stil

Brev til kia omkring sportage - intet svar....

Indlægaf blackbox skrevet Fre 06 Maj, 2011 01:30

hej alle, har den 18 april sendt følgende mail til kia, men har som forventet ikke fået noget svar, omkring noget mere åbenhed omkring leveringstid på sportage, hvad er jeres mening, er det for skarpt skrevet?

"

hej kia

hvad sker der efterhånden med sportage, har bestilt en den 14 januar 2011 og fik oplyst en leveringstid på først 6 uger, og efterfølgende 16-20 uger.

Nu kan min stakkels forhandler kun oplyse at den står til forventet juli 2011, og på jeres hjemmeside står der pludselig intro efterår????

fra andre forhandlere hører jeg rygter om at den først kommer i 2012, og andre siger nov-dec?

kan se at andre lande oplever de samme problemer, altså en larmende tavshed fra kia´s side omkring leveringstider.

min bil har vognnummer XXXXXXX (vognnummer oplyst i mail) men min forhandler kan INTET få at vide fra jeres side, om en faktisk leveringsdato.

jeg er godt klar over at jeres standardsvar lyder at kia har oplevet overvældende interesse for kia sportage, og at man derfor må forvente længere leveringstid, men det hjælper jo ikke os meget.

det sidste jeg fik at vide var at hvis min bil var bestilt før 28 februar, kunne man forvente 16-20 uger leveringstid, og var den bestilt efter 28 februar, så var leveringstiden ukendt.

det kan da ikke være rigtigt, selv for 10 år siden, da jeg arbejdede hos Mercedes Benz, kunne vi da oplyse kunderne en reel leveringsdato, det kunne godt være den lå langt ude i fremtiden, men så havde kunden da noget at relatere til, istedet for at blive bombarderet med alle mulige forskellige forklaringer og løse rygter.

så MELD DOG UD HVAD DER SKER??????

det begynder at lugte lige som da vi bestilte vores ceed i 07 og fik at vide at det ville tage 3 måneder, og endte med at tage 10 måneder før den kunne leveres, syntes selv at vi har været trofaste kunder hos jer, da det nu er den 3 fabrksnye kia vi har bestilt, men tålmodigheden er snart ved at være sluppet op, grundet jeres mangel på ordentlig information.

tror egentlig ikke kunderne har noget mod at vente, hvis i bare ville melde klart ud, med en realistisk dato.

jeg ved godt i vil svare at jeg skal snakke med forhandleren, men det har jeg gjort flere gange, og han kan heller IKKE få noget information ud omkring mit vognnummer, så derfor spørger jeg direkte hos jer, da jeg ikke vil belemre min forhandler mere, da det ikke er hans skyld, at jeres logistik på fabrikken ikke er bedre.

hvis ikke bilen kommer senest start juli, så render vi ind i det problem, at vi når at køre mere i vores ceed end vi har aftalt med forhandleren da vi lavede bytteprisen, og da vi har planlagt bilferie i år, så er vores ferie i stor risiko for at blive ødelagt.

når alt dette er sagt, så skal AM på amager, have stor ros for deres måde at takle situationen på, som sagt er det ikke deres skyld, at de ikke kan få bedre svar ud af jer.

håber i vil tage imod denne mail, og vende tilbage med et seriøst svar på min kritik, som jeg føler er berettiget.

med venlig hilsen

Carsten Larsen"
Kia Sportage 2011 2.0 Benzin Sports Version Casa WHITE 2WD
Panorama Glastag
Automatgear
Chrome Indstigningslister
Chrome Dørbeskyttelseslister
Chrome Bagklapsliste
Stænklapper for og bag
Anhængertræk
Pioneer F30BT Headunit
blackbox

Bilmærke og model: Kia Sportage 2.0 Benzin Sports Version med Automatgear
Postnummer: 0

Re: Brev til kia omkring sportage - intet svar....

Indlægaf Palle skrevet Lør 07 Maj, 2011 16:32

Sikke da et rod, jeg synes din kritik er særdeles berettiget. Ordentlig information til kunderne, må da være et minimum man kan forlange!
Palle

Indlægaf blackbox skrevet Søn 08 Maj, 2011 10:42

hej palle, helt enig, og jeg synes det er noget arrogant, at de ikke svarer tilbage på min mail, godt nok har jeg skrevet, at de behøver de ikke, hvis det er standard svaret, men jeg driver selv virksomhed og kunne da aldrig finde på at ignorere en mail fra en kunde, lige meget hvor ironisk eller sur den var, men den holdning deler kia åbenbart ikke.

mvh Carsten
Panorama Glastag
Automatgear
Chrome Bagklapsliste
Stænklapper for og bag
Anhængertræk
Pioneer F30BT Headunit
blackbox

Indlægaf Kia Motors Slagelse skrevet Tirs 24 Maj, 2011 08:57

grunden til importøren ikke vender tilbage er fordi at forhandleren har ansvar for og svare dig på sådan spørgsmål vi får dagligt svar på leverings tidspunkterne og kan kun sige at din forhandler skulle læse eller give dig en kopi af levering tiderne. vi er alle bekendt med de lange vente tider og er blevet opdateret fra kia omkring sportage fra starten af hva vi må og skal sætte vores kunder op imod af vente tider. så denne bør ikke ligges på importørens skuldre da de har gjort hva de kunne.
Kia Motors Slagelse

Bilmærke og model: kia cee'd

Indlægaf blackbox skrevet Tirs 24 Maj, 2011 10:13

der er jeg så uenig, min forhandler ringede til kia den dag jeg bestilte bilen, og fik bekræftet leveringstiden til 16 uger, men efterfølgende har kia så bare skubbet og skubbet leveringstiden, selv idag, kan vi ikke få noget relevant at vide, omkring leveringsdatoen, da den bare står som forventet juli.

i starten stod den til forventet april, så forventet maj, så forventet juni, og nu forventet juli, regner med at om en måneds tid, så står den til forventet august, og så videre og så videre, så jeg mener stadig at det er importøren/kia der har det største problem, så svært kan det vel heller ikke være at oplyse en reel leveringstid, og ikke bare "forventede"?

mvh Carsten
Panorama Glastag
Automatgear
Chrome Bagklapsliste
Stænklapper for og bag
Anhængertræk
Pioneer F30BT Headunit
blackbox

Indlægaf Kia Motors Slagelse skrevet Tirs 24 Maj, 2011 12:18

vil give dig ret i at de udskyder det hele tiden lige pt og alle forhandlere har fået af vide det vil tage 16 uger+/- 10 uger for en 1.7 diesel. ved ikke helt præcist hva du har bestilt men det har været den melding der er sendt ud?
Kia Motors Slagelse

Indlægaf Kia Motors Slagelse skrevet Tirs 24 Maj, 2011 12:24

kan se nu du har bestilt en benzin i 2.0 der er samme leverings status det er 18 uger +/- 10 uger
Kia Motors Slagelse

Indlægaf blackbox skrevet Tirs 24 Maj, 2011 12:25

Den hedder sp002813
Panorama Glastag
Automatgear
Chrome Bagklapsliste
Stænklapper for og bag
Anhængertræk
Pioneer F30BT Headunit
blackbox

Indlægaf blackbox skrevet Fre 01 Jul, 2011 01:09

og så siger forhandleren, at den er gået i produktion, og står til levering i juli, det er jo rigtig gode nyheder, nu håber jeg bare at de holder

mvh C
Panorama Glastag
Automatgear
Chrome Bagklapsliste
Stænklapper for og bag
Anhængertræk
Pioneer F30BT Headunit
blackbox