kobling

Forslag og spørgsmål angående kiaklub.dk og den tilhørende hjemmeside.

kobling

Indlægaf luckyboy skrevet Ons 02 Jun, 2010 17:58

Hej, det er mit første indlæg, og jeg har en Kia Picanto, som jeg er rigtig glad for. Den er fra aug. 2005, har kørt ca. 55000km, har fået de relevante eftersyn, og har lige fået skiftet tandrem efter at have læst om rædselsberetninger fra et af de andre indlæg. Da den blev skiftet, fortalte mekanikeren(autoriseret Kia mekaniker fra aut. Kia værksted(Nelleman)) mig, at min kobling var meget hård, og at han ikke havde været ude for det problem med de kilometer før, altså, at det var alt for tidligt og at der ikke var noget at gøre andet end at få en ny kobling.Jeg havde kort tid tidligere på et andet værksted fået skiftet bremser og bedt mekanikeren se på min stramme kobling. Han sagde, som den mekanikeren fra Nelleman også sagde, at den ikke kunne blive bedre. Jeg vil lige sige, at jeg i min tid (59 år)har haft ca. 15 biler og aldrig været ude for at skulle skifte kobling og at hverken min kone eller jeg er koblingsryttere.-
Spørgsmål; Er der nogen, der har været ude for mit problem, og er der nogen, der måske kan sansynligøre for mig( som ikke har forstand på bil-mekanik), hvad der kan være årsagen til problemet? Er det virkeligt rigtigt, at jeg allerede skal have en ny kobling?
luckyboy

Re: kobling

Indlægaf mrcps skrevet Lør 10 Jul, 2010 08:11

Hejsa,

Jeg har også en Kia Picanto 1.1. EX fra august 2005, har dog kørt dobbelt så mange km som din.
Jeg har det samme problem med koblingen som du har. Den er blevet meget stram og ifølge Nellemann Odense
skal koblingen skiftes hurtigst muligt. Derfor er jeg interreseret i at høre hvad du har fundet ud af med din?

/mrcps
mrcps

Indlægaf Quang skrevet Ons 24 Okt, 2012 22:09

de ældre Picanto'er har det sjove med de pedaler at de bliver hårdere med tiden, Kobling er jo en slid del og med tiden vil den blive hårdere, ved ikke om i kører meget bykørsel eller kun små ture for der kan det være hård mod koblingen og det kommer også an på om når i holder ved et lyskryds om i holder koblingen nede hele tiden til det lyser grønt for det slider rigtig hårdt på koblingen. Der er ikke andet for at få det skiftet eller vent til det ikke kan mere også få det skiftet også slip koblingen når i er ved lyskryds når det er rødt
Quang

Bilmærke og model: Picanto 3 drs 1.0 Exclusive Hvid med sort tag
Postnummer: 6800

Indlægaf murat skrevet Tirs 13 Maj, 2014 16:34

har sammen problem her . min bil har kun kørt 36000 km og har 7 års garanti , idag har jeg henvendt mig til nellemann i roskilde og fik vide at kobling skal skiftes og det var ikke sikkert at garantien ville dække og det ville koste mig 5800 kr hvis garantien ikke ville dække det . det lyder bare voldsomt og nu ved jeg ikke hvad jeg skal gøre . :-(
murat

Bilmærke og model: kia picanto
Postnummer: 2640

Tilbage til Forslag og spørgsmål