IMMO systemet stadig umuligt!!!

Har du positive eller negative erfaringer med Kia Motors Danmark, forhandlere eller værksteder, så kom frem med dem. Indeholder oversigt over servicepriser.

Indlægaf Mr.Magoo skrevet Søn 26 Nov, 2006 21:39

DEN GLÆDE VAREDE IKKE LÆNGE!!!
"IMMO" (immobilizer/startspærre) systemet, fejler igen.
En uges tid efter vi fik bilen tilbage fra værkstedet, skete det igen. Og fejlen har siden taget til i frekvens.
Dvs. opstår tigere 5-8 gange om ugen, og står på i længere tid, op til 3-4 minutter ad gangen.
IMMO lyset i instrument brættet lyser ikke når nøglen/tændingen sættes til Acc/Start position. og pt. kan jeg sidde i op til 3-4 minutter (10-15 forsøg) og slå tænding til og fra, og nøglen ind og ud, indtil IMMO lyset igen kommer på, og bilen kan starte.
Jeg mistænker osse Central låse systemet, for at være en smule (fejl-skævt). En skønne dag låser vi børnene inde i bilen, for når vi åbner central låsen via fjern betjeningen, kan den godt finde på at låse dørene igen efter 30-120 sekunder senere. Det virker som om den ikke er klar over at dørene er blevet åbnet
(Det hele passer med at jeg får installeret min ældste datter i auto-stolen, og er på vej over med den lille datter på den anden side af bilen, og skal til at åbne døren... Så den låst . Det er sket en gang for meget)

Er der nogen der har haft lignende problem(er)??
Og er det mon bare et tilfælde at IMMO (immobilizer/startspærre) systemet, fejler sammen med centrallåsen ???

Mr.Magoo skrev: Ons 25 okt, 2006 21:14.
Ja, så fik jeg bilen tilbage, og er blevet en rigtig god oplevelse rigere.
Da jeg afleverede min Carnival hos Kia i glostrup "Andersen & Martini" tør jeg nu sige, at jeg overlod bilen til et rigtig godt og professionelt værksted.
Der var ikke rigtig nogen fejl logget i bilens computer, PCM (Powertrain Control Module) ang. IMMO (immobilizer/startspærre) systemet, og ej heller nogen elektriske fejl at finde. Fejlen var af den type der "kommer og går", og dvs. at mekanikeren selvfølgelig ej heller kunne frem provokere fejlen, mens de havde bilen på værkstedet... typisk .
Og så er det man tænker, om de nu bare giver bilen en "ternet klud" og sender den tilbage til kunden.
Men NEJ, ikke her, de bestilte en ny IMMO Computer og kodet nøglerne om til den nye computer, og nu virker den bare upåklageligt.
"Det HELE er selvfølgelig dækket af garantien", som værkføren sagde det... Så jeg kørte glad og tilfreds fra værkstedet.
Jeg kan kun sige, at Kia Carnival garantien hos Kia i glostrup, holder vand .
Kia Carnival 2,9 EX Nordic 06.
Brugeravatar
Mr.Magoo

Geografisk sted: Stenløse, Danmark
Postnummer: 3660

Indlægaf ZoNe skrevet Fre 22 Dec, 2006 22:40

Jeg fik også et komplet nyt IMMO i min 2004, det blev skiftet ud da bilen var ca. 10 måneder gamle.
Men den viste to forskellige fejl i Powertrain Control Module så derfor skiftede de det hele ud.
Det har virket upåklageligt siden.
ZoNe

Geografisk sted: Brande
Bilmærke og model: Cee'd Sw 1.6 CRDI Active 115 HK.
Postnummer: 7330

Indlægaf Mr.Magoo skrevet Lør 23 Dec, 2006 22:51

Hej igen,

Ja, jeg fik dog kun skiftet antenne kablet fra låsen til boksen, og NU virker skittet bare. (åbenbart et kendt problem på Kia Carnival)
Og værkstedet kiggede osse på fejlen med central låsen. Det viste sig at der manglede en skrue i dørkontakten i højre for dør. (det viste jeg egentlig godt, de "glemte" at genmontere spænde den hos Dinitrol-Rødovre, da jeg fik vognene Dinitrol behandlet).
Så kabine lyset virkede heller ik rigtigt.
Men den skrue gjorde altså at central låsen ikke rigtigt kunne finde ud af om dørene var åben/lukket... Så ny skrue monteret og det virker igen.

Alt i alt var det igen en god service og oplevelse hos Kia Glostrup, på garantien.

MEN jeg fik dog tilsendt et girokort for skruen i fordøren, på 9 kroner :shock: , det koster mig bekendt ca 14 kroner at betale regningen på post huset... Det kalder jeg go' værksteds humor.
Jeg ved Værkføren hos Kia Glostrup (og andre forhandlere) læser disse indlæg, så her får i lige en Jule hilsen og tak for god service og hjælp :wink:
Kia Carnival 2,9 EX Nordic 06.
Brugeravatar
Mr.Magoo

Geografisk sted: Stenløse, Danmark
Postnummer: 3660

Re: IMMO systemet stadig umuligt!!!

Indlægaf store72 skrevet Fre 30 Jan, 2015 13:25

Hej med jer. jeg har en carens diesel fra 2004 som starter fint når den er kold men...når den er varm og har stået noget tid uden at blive kold feks. en handletur og så skal starte vil den ikke.. den skal faktisk stå til den er næsten kold igen før den starter.. immo lampen lyser hele tiden og jeg har skiftet antennen omkring startnøglecylinderen...

måske mr. magoo har prøvet noget lignende ??
store72

Bilmærke og model: kia carens cdri 2004
Postnummer: 8600

Re: IMMO systemet stadig umuligt!!!

Indlægaf monsunen skrevet Tors 15 Jun, 2017 17:07

hej, fik du nogensinde løst dit problem? Jeg oplever lige præcis det samme og hverken jeg eller værkstedet ved hvad der skal gribes og gøres i,

mvh Henrik Malmos h@malmos.dk
monsunen

Bilmærke og model: Kia Carnival 2. 9 D LX Comfort Autocamper II 144HK
Postnummer: 5600

Tilbage til Kia Motors Danmark, Kia forhandlere og værksteder