Ny her på forummet

Her må du meget gerne lave en præsentation af dig selv. Hvilken bil kører du i, hvilken bil drømmer du om osv. Du kan også her holde os opdateret om din bils historie med oplevelser, problemer, værkstedsbesøg og styling/tuning.

Ny her på forummet

Indlægaf Kiaaa skrevet Fre 02 Maj, 2014 22:30

Hej alle sammen,

Jeg er for nyligt blevet ejer af lækker Kia Ceed. Har aldrig haft Kia før, men indtil videre er det er lykkeligt ægteskab. Førhen havde jeg en Polo, men den var lige en anelse for lille, så det er dejligt at komme over i noget der er liiiidt større. Glæder mig til at læse om jeres gode ideer og forhåbentligt lære folk lidt bedre at kende. Rigtig god weekend!
Kiaaa

Bilmærke og model: Ceed
Postnummer: 0

Re: Ny her på forummet

Indlægaf stenbjerg68 skrevet Tors 16 Okt, 2014 12:11

Jeg har haft min Kia Rio i ca 1 mdr. kommer fra en Golf 5. 2,0 TDI diesel 140 heste.

Jeg har haft det svært med at komme så langt ned i motor størrelse som 1,4 jeg skal virkelig tænke mig om hvad jeg laver i trafikken:) (det skal man jo altid)

men der er så stor forskel på disse 2 biler.

Min Kia Rio er fra 2012 og kørt 45000 km og overholdt alle eftersyn, da jeg havde haft den i 1 uge syntes jeg den bremsede lidt af sig selv,

jeg er selv udannet mekanikere men for mange år siden, så af med alle 4 hjul og så bare i gang med at skille det hele af, der var en lille kant på skiven som jeg høvlede af, så den blev plan,

3 stk bremseklodser skulle bankes af med en hammer, de andre sad også godt fast, sikke da et arbejde, der var noget belægning tilbage på klodser så jeg valgte at bruge dem igen.........

Ups. må jeg godt selv skille bremser af (med hensyn til garanti ) ?

Jeg forstår bare ikke en bil som har været til eftersyn kan have sådan bremser og så er det jeg bliver skeptisk over for værkstedet som har lavet bilen, jeg er fra det nordjyske Aalborg omr.

og der er kun 2 Kia forhandler, den ene er selvfølgeligt valgt fra pga. det med bremser, så der er ikke så meget at vælge i mellem. Kan i anbefale et godt værksted i omr. som kan stå inde for Kias

regler til eftersyn.

Bilen er så ny for mig og jeg skal lige vende mig til den, syntes den er lidt livlig i styrtøj (skal styre meget under kørsel) bliver hurtig træt i armen selv efter en kort køretur,

Nå ja, jeg er jo også ved at være en gammel mand på 57 år. og har haft mange biler i gennem tiden (14 stk. er det blevet til ) lige fra Volvo 544 til Opel, Ford, wv, Toyota, og nu Kia.

Den (min Kia) skal have en chance vinteren over, om det er noget for mig, gode råd modtages gerne og jeg vil se frem til at læse de mange gode indlæg som er om Kia Rio her på forum.
stenbjerg68

Bilmærke og model: Kia Rio 2012 1,4 Exclusive benzin
Postnummer: 9000

Indlægaf stenbjerg68 skrevet Lør 18 Okt, 2014 20:38

Er dette forum helt død ?????
stenbjerg68

Bilmærke og model: Kia Rio 2012 1,4 Exclusive benzin
Postnummer: 9000

Indlægaf MathiasBundgaard skrevet Man 20 Jun, 2016 11:24

Hej med jer!

Jeg er ejer af en sort Kia Picanto, da min familie havde brug for en bil nr. 2. Det er lidt af en udfordring til tider at få familielogistikken til at hænge sammen, så med en bil mere har det taget en kæmpe del af presset i hverdagen. Weekenden er også noget sjovere nu, for der går som regel én bil til diverse aktiviteter med fodbold, håndbold og andet kørsel med børnene.

Privat er jeg bosat i Midtjylland og arbejder med sammenligning af online lån for https://moneybanker.com/dk/, hvilket jeg har gjort i 6-7 måneder. Jeg har 3 børn på 3, 6 og 8 år, så det betyder en aktiv hverdag med fuld knald på hele dagen.

Min Kia Picanto er den første Kia jeg har haft, og jeg må indrømme, at valget faldt på Kia pga. prisen. Det virker til at være en effektiv og driftssikker bil til prisen, og jeg er endnu ikke blevet skuffet :)
Sidst rettet af MathiasBundgaard Ons 15 Feb, 2017 12:49, rettet i alt 1 gang.
MathiasBundgaard

Bilmærke og model: kia picanto
Postnummer: 7430

Indlægaf sussy skrevet Man 22 Aug, 2016 13:34

Hejsa

Jeg har nu et par måneder ejet en Kia Ceed SW. Det har været rigtig godt indtil videre. Før havde vi en lille Citroen C1, men da vi har fået en lille datter, så er det rart at være gået over til en større bil :D

Jeg bor i Ballerup sammen med resten af familen, og det er vi glade for. Vi har valgt at lease vores nye bil i stedet for at låne penge til den. Hverken jeg eller min mand er de store mekanikere, men vi vil gerne skifte til en ny bil fra tid til anden, så jeg tror det var den rigtige løsning.
sussy

Bilmærke og model: Kia Cee'd
Postnummer: 2750

Indlægaf josefine12J skrevet Ons 04 Jan, 2017 15:15

Da dette ligner en "introduktionstråd", grundet de andre indlæg herinde, tænker jeg at jeg også vil præsentere mig selv her.

Jeg er en glad bruger af en Kia Picanto, som, der som de fleste ved, er ideel i bymiljøet. Livets veje har bragt mig ind til storbyen, hvor det er nødvendigt at kunne komme nemt frem og tilbage, uden at have en stor og, med fare for at irritere ejere af større biler, klodset vogn. Har dog haft større modeller igennem livet, men idag fungerer denne løsning bedst for os. Har ofte fået ved at kigge på tråde herinde, og tænkte det var på tide at få oprettet en profil, for selv at kunne deltage i debatten. I dagligdagen er jeg bl.a. beskæftiget med at vejlede om lån uden sikkerhed, og andet inden for privatøkonomi. Selvom det ikke lader til at være et meget aktivt forum i disse dage, håber jeg da på vi kan få nogle ok debatter. God dag og bedste hilsener.
josefine12J

Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 5000

Indlægaf PeterK skrevet Søn 22 Jan, 2017 06:03

Hejsa

Vil også lige præsentere mig selv. Mit navn er Peter, og jeg interesserer mig i høj grad for alle slags motorkøretøjer, herunder selvfølgelig også biler :-) Min favorit Kia er helt klart Kia Optima - fed bil, der sagtens kan konkurrere med tyskerne, også på prisen. Glæder mig til at deltage i debatten herinde, forhåbentligt kan vi lære meget af hinanden.

Hvis det kunne have interesse for nogen, skriver jeg om biler, trafik og andet på min egen blog. I kan se den på ScootCar.dk, hvis det skulle have interesse. God weekend! :)
Personlig blog - http://www.scootcar.dk.
PeterK

Bilmærke og model: Audi A3
Postnummer: 8000

Indlægaf Raskken skrevet Man 30 Jan, 2017 11:35

Hejsa. Er også ny her på forummet, kører pt. i en Kia Soul - dejlig bil. Har tidligere kørt i Rio, også en super fin bil. Glæder mig til at bidrage til det her forum. Er der nogen, som kender andre hjemmesider for Kia-entusiaster? Eller andre bilmærker for den sags skyld?
http://MotorMotor.dk - alt om biler, trafik og motorkøretøjer.
Raskken

Bilmærke og model: Kia Soul

Indlægaf Giggs skrevet Tors 23 Feb, 2017 22:09

Ny her på forummet. Har Altis sværet til vw men da min kæreste skulle ha en lille økonomisk bil faldt valgtet på Kia Picanto fra 2008 med 105.000 km. Kommer jo nok til og have lidt spørgsmål så der var det en go ide og være herinde..:)

Vh Ryan
Giggs

Postnummer: 9220

Indlægaf Nuri Kitir skrevet Ons 19 Apr, 2017 21:10

Heej Kia ejers jeg har i stykke tid være irriteret på min Kia ceed sw 2008 1,6 diesel
Den er begyndt med at hakke i motoren ved lav omdrejninger hvor det er som om motoren er ved at gå ud.
2 problem ved koldstart så siger den en knokle lyd ved koldstart og nogen gange når den står i tomgang så siger den duk duk duk lyd når jeg så har bilen i frigear og træder lidt på speederen så forsvinder lyden.

Er der nogen som har oplevet det før eller ved problemet må i meget gerne sige til.
Tak på forhånd
Nuri Kitir

Bilmærke og model: Kia ceed sw 2008 1,6
Postnummer: 2640

Indlægaf OleJensen1971 skrevet Tors 27 Apr, 2017 11:10

Hej Kiaister,

Jeg er også ny herinde, men blev glad da jeg fandt et dansk forum for Kia-ejere.

Jeg bor på Nørrebro i København og har i mange år levet fint med en cykel. Børnene er transporteret rundt i vores ladcykel, som så mange andre københavnere gør. Men så fik jeg job hos https://welikemoney.com/dk/ der har kontor langt ude i Nordhavn og pludselig kom tanken om en lille bybil ind i billedet. Jeg har kigget på de fleste af de små biler på det danske marked, men valget faldt i sidste ende på Kia Picanto, fordi den var den bedste bil til prisen synes jeg. Jeg nyder friheden i at have en bil, men samtidig er Picantoen nem at manøvrere rundt med i storbyen.
OleJensen1971

Postnummer: 2200

Indlægaf Stollefar skrevet Lør 29 Apr, 2017 08:53

Efter 20 år med VW har jeg netop bestilt en Kia Rio 1,0 G-TDI Advance med 100 HK. Den bliver leveret om 3 uger, så jeg er en glad mand. Var ude at prøvekøre alt hvad man kan tænke sig i minibil klassen, men bl.a. på grund af udstyr samt Kia's 7 års garanti, faldt valget altså på Rio.
Da jeg ikke rigtig ville vente til august med leveringen, købte jeg en demobil der har kørt 1000 km, men så fik jeg LED baglygter, indklappelige sidespejle med blink, sort metallak med i prisen, så glæder mig meget til den 24. maj.
God weekend til alle.
Stollefar

Bilmærke og model: Kia Rio, 1,0 T-gdi
Postnummer: 2770

Indlægaf susane30J skrevet Tors 04 Maj, 2017 13:54

Hejsa alle, jeg er også ny på forummet herinde. Selv er jeg glad ejer af en Kia Ceed, og oprettede mig herinde for at følge lidt med i hvad der sker blandt Kia brugere i Danmark, og fordi jeg tidligere har fundet svar til mine spørgsmål herinde, ved at kigge lidt rundt i trådene. Jeg kender hvor et lån var løsningen for dem, da de skulle have en bil. Selv håber jeg at anskaffe mig min næste bil uden at skulle til at låne penge. De bedste hilsener herfra! :D
susane30J

Bilmærke og model: Kia Ceed
Postnummer: 5000

Indlægaf KFA skrevet Man 26 Jun, 2017 19:54

Hej Alle,

Jeg overvejer at købe den nye KIA cee'd, nogle som har erfaringer heraf? Jeg har førhen haft Kia Picanto og var super glad for den. Nu har jeg en Ford Fokus, men den er lidt en ældre model nu så skal snart have skiftet ud.
KFA

Tilbage til Mig og min bil