Niro erfaringer

Skabt som crossover. Født som hybrid

Niro erfaringer

Indlægaf Niro2650 skrevet Ons 19 Jul, 2017 21:30

Hej

Godt at se at der er kommet gang i den igen.
Jeg er næsten lige blevet den stolte ejer af en Niro.

Det kunne være fedt at kunne dele lidt erfaringer her.
Niro2650

Bilmærke og model: Kia Niro
Postnummer: 2650

Re: Niro erfaringer

Indlægaf ThomasH skrevet Tors 20 Jul, 2017 08:01

Jeg har ikke en Niro (endnu...), men er interesseret i at høre om din oplevelse.

Kan den køre på ren batteri, når man fx cruiser på landevej og evt. motorvej?
Hvor langt kan den reelt køre på batteri?
Virker DCT gearet ok, er der mærkbare ryk?
Virker den adaptive fartpilot ok?
Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin

Bilmærke og model: Kia cee'd 1.6 CRDi Premium (2013)
Postnummer: 0

Indlægaf Niro2650 skrevet Tors 20 Jul, 2017 09:28

Den "bestemmer" selv hvornår den kører på rent batteri, man oplever det mest hvis man kører under 50kmt, så kan den sagtens cruise rundt på rent batteri og bare glide næsten lydløst, men også ved højere hastigheder, når man "flader ud" kan man høre benzin motoren holder pause, og at den kører økonomisk selv ved 130 kmt.

Batteriet ligger hos os konstant omkring de 50% og den har tendens til at bruge det mere når den er over.

DCT gearet er fint og flydende når man kører normalt. Den kan godt virke lidt tung i ECO mode som er normal, men den er super rap når den sættes i Sport, som man kan gøre efter behov også mens man kører.

Umiddelbart virker fartpiloten fint, men vi har ikke prøvet den så meget endnu, men turen går til Italien om et par dage, så der får vi prøvet den rigtigt af.
Man skal vende sig lidt til Lane assist, hvis ikke man slår den fra, den virker fint og man fristes til at slippe rattet og lade bilen køre selv, hvis ikke den brokkede sig efter et stykke tid over manglende hænder på rattet.
Niro2650

Indlægaf Krølle66 skrevet Søn 23 Jul, 2017 20:15

Har kun haft den en weekend. Kørt 500km. Jeg syntes at smart fartpilot virker rigtig godt.
Ellers opføre den sig som niro 2650 taler om. Når den når 3/4fuld med strøm køre den ned til halv fuld på strøm.
Ellers lav fart for eksempel parkeringspladser og stille kø foregår på el.
Tog et billed hvad forbrug af benzin og el på en tur ved ca 90 km/t
FullSizeRender.jpg
Forbrug
(355 KB) Downloadet 94 gange
Krølle66

Bilmærke og model: Kia Niro, Advance, Deep Cerulean Blue
Postnummer: 7700

Indlægaf Hasse2017 skrevet Ons 26 Jul, 2017 11:37

Har haft min i snart 5 dage. Fungerer fortræffeligt.
Kan bekræfte de øvrige indlæg. Automatgear fungerer 100%, og den adaptive fartpilot er også velfungerende. Har testet både på motorvej, landevej og gennem by.
Fint at kunne udveksle erfaringer med andre brugere.
Hasse2017

Bilmærke og model: Kia Niro 2017 Advance med træk
Postnummer: 4330

Indlægaf Niro2650 skrevet Man 14 Aug, 2017 20:07

Så rundede vi 4500 km efter en tur sydpå.

Ikke det største bagagerum til oppakningen, men de 2 næsten voksne teenagere på bagsædet havde ingen problemer med plads og komfort.

Super fin oplevelse ned i gennem tyskland med fartpiloten. Dog skal man lidt tidligere ud i overhalingsbanen end jeg plejer, for ellers begynder den at tage farten af når man f.eks. nærmer sig en lastbil.
Automatgearet kan godt i enkelte tilfælde ramme nogle punkter hvor hastighed og op ad bakke resulterer i høje omdrejninger, hvor man nogle gange ønskede at den skiftede op lidt før, men det skete dog kun sjældent.

Navigationen fik dirigeret os ud på noget af en køreoplevelse da vi kørte et par kilometer på noget der lignede en smal hærvej fra middelalderen.
Men med automatgearet, et par 5 punktsvendinger i hårnålesving og en nervøst prustende passager gik det som en leg :)

I dag er den så sendt til indpakning i folie. 8)
Smider et par billeder op når den er færdig :)
Niro2650

Indlægaf Niro2650 skrevet Ons 16 Aug, 2017 19:14

Så kom der et par billeder.

wrapped5.jpg
3M Brown metal mat
(367.6 KB) Downloadet 90 gange

wrapped6.jpg
3M Brown metal mat
(299.88 KB) Downloadet 83 gange
Niro2650

Indlægaf Gomme skrevet Ons 16 Aug, 2017 19:19

Flot :)

Hej med jer, dejligt at se i er glade for niro´en, har ikke selv fået den i nu, men kan ikke vente til jeg har fået skrevet under på papirene :D . kom endelig med jeres erfaringer og tricks
Gomme

Postnummer: 4773

Indlægaf Krølle66 skrevet Man 21 Aug, 2017 07:52

Nu har jeg rundet de første 2000 km.
Den køre jo ikke 26km/l hvad jeg nu heller aldrig har ville tro på.
Men efter de første 2 tank fuld ligger den alligevel på 21-22km/l.
Så det er jeg fuld ud tilfreds med.
Der er ihvertfald en del at spare i forhold til min gammel ceed benziner. :D
Krølle66

Bilmærke og model: Kia Niro, Advance, Deep Cerulean Blue
Postnummer: 7700

Indlægaf Birger BJ Niro skrevet Ons 13 Sep, 2017 08:05

Endnu en begejstret Hybrid bilist ;-)
Runder snart 2000km.
Øver mig i Cruise mode.
Man skal passe lidt på hvis den er fx er sat til 110 og man på grund af langsom trafik er nået ned på fx 50 km. Når der så bliver hul eller man skifter vognbane så accelererer den relativt hurtigt, og det er ikke altid så smart hvis der er tæt trafik.

Omvendt kan den også tøve lidt hvis der er andre der også trækker ud, så man set bagfra ser ud til at bremse lidt 'underligt'...

Så jeg tror det er sikrest dels at nedregulere 'den satte cruisefart' når der ikke er grund til at lade den stå meget højere end de andre bilers fart, samt at slå den fra ved vognbaneskift ved bare at røre bremse eller speeder.. Det er jo let lidt senere at genstarte cruise'en ved at trykke på 'RES' knappen...

Det bliver hurtigt en vane at justere Cruise-farten op og ned løbende...

Kører også mellem 21 og 22 km, med 5 km by og 25 km motorvej til / fra arbejde... Glæder mig til langtur til Nordjylland... Så vil jeg test økokørsel den ene vej og lidt 'hurtigkørsel' den anden...

Overvejer motorvarmer for at beskytte motor, nedsætte opvarmnings-merforbrug, samt selvfølge komforten med varm kabine og is/sne-fri ruder. Havde det i 10 år i mine ford-diesel biler..
Der er nok ikke nogen der har erfaring mht. motorvarme i Hybriden endnu... ??

Hybrid hilsen Birger
Birger BJ Niro

Geografisk sted: København
Bilmærke og model: Niro Advance
Postnummer: 2300

Indlægaf Birger BJ Niro skrevet Ons 27 Sep, 2017 09:51

Eco driving funktioner ??
Jeg mindes ikke at have set noget der ligner 'rådgivning' mht. at køre mere økonomisk, når navigationen er på ?
Er det fordi Danmark er så fladt at der sjældent kan opnås noget mht bakker op og ned ?
Eller kører jeg bare godt ;-)
Birger BJ Niro

Re: Niro erfaringer. Motorvarmer DEFA ?

Indlægaf Birger BJ Niro skrevet Man 09 Okt, 2017 09:00

Overvejer en elektrisk motorvarmer: DEFA som primært opvarmer motorolie/motorblok og IKKE kølevand/varme til kabinen. Meget billigere end fx. Webasto eller EberSpächer, men så heller ikke så effektiv og 'autonom'.
DEFA har en til Niro og Hyunday (samme motor).. Tror den er velkendt i Norge/Sverige, men måske ikke i Danmark endnu ?
Hvis du har nogen erfaringer med den monteret i en Niro / Hyunday, så er jeg nysgerrig.

Men i alle tilfælde skal jeg have leverandørens (Andersen & Martini) bekræftelse af at alle garantier er uændrede... Det kan vel kun gavne den at starte varmt i de koldeste morgener....

Stadig glad Niro ejer ;-)
Birger BJ Niro

Indlægaf Birger BJ Niro skrevet Man 16 Okt, 2017 14:26

Faldt over ECO driving tilbagemelding, som er en af undersiderne på frontdisplayet. Der vises hvordan fordelingen på eco, normal og aggressiv kørsel HAR været siden sidste nulstilling... Det er ikk så ringe...

Er nu nået op på 5000km og på den seneste længere tur til Klitmøller nåede vi op på 24,9 km/l efter rolig kørsel (70-90 km/time en del af vejen) . Men så snart jeg gav den gas på motorvej (110km+) faldt det relativt hurtigt mod det sædvanlige 21-21½ km/l...
Birger BJ Niro

Indlægaf dyff skrevet Man 16 Okt, 2017 20:50

Hej Birger tak for dine posts de bliver læst og indgår klart i overvejelserne inden Niro køb ☺
dyff

Bilmærke og model: VW Jetta
Postnummer: 3000

Tilbage til Kia Niro Hybrid