Undervognsbehandling af ny Picanto?

Kias bud på en lille bybil.
Besvar
KiaPia
Bilmærke og model: Kia Picanto 1.0 Collect Clim
Postnummer: 6630

Undervognsbehandling af ny Picanto?

Indlæg af KiaPia » ons 7. feb 2018 14:31

Jeg har vaklet lidt i forhold til om jeg skulle få undervognsbehandlet min nye Kia Picanto. Jeg troede egentlig, at det var bedst at få gjort helt fra ny, men sælgeren sagde bare, at det ikke var nødvendigt, fordi Kia har rustgaranti og at jeg godt kunne vente. Da jeg tog derfra tænkte jeg at det var noget lidt mærkelig noget, at han ikke anbefalede det - for det synes jeg ellers at have hørt er bedst. Og det er virkelig første gang jeg ikke har mødt en sælger, der forsøgte at prakke mig alt muligt ekstra på :D

Nå, men så googlede jeg og fandt den her artikel https://fynsundervognscenter.dk/rustbes ... minibiler/ Og der står netop at det ved små biler som Picantoen ikke er særlig meget rustbeskyttelse fra fabrikkens side :roll: Jeg bliver derfor lidt forvirret. Hvad har I andre gjort?

Hilsen Pia

mogensl
Postnummer: 0

Re: Undervognsbehandling af ny Picanto?

Indlæg af mogensl » ons 7. feb 2018 15:48

Hej Pia

Prøv at skrive "rustbeskyttelse" i søgefeltet. God læselyst!

Lad os sige, at dine bremserør tærer op inden udløbet af garantien, hvilket ikke er utænkeligt. Tror du, de er dækket af garantien? Det tror jeg ikke.

Hovedregel: Hvis du vil beholde bilen i en længere årrække, er det en god ide. Hvis ikke er det tvivlsomt, om det kan betale sig. Meningerne er delte og mange. Vi gjorde det fra ny, og her knap 4 år efter er der ingen anmærkninger om begyndende rustdannelser nogen steder overhovedet.

Og så er der lige det med at sove roligt om natten - også når saltet gnaver.

Tillykke med charmetrolden!

mogens

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

Indlæg af Kia T2 » ons 7. feb 2018 16:34

Hejsa
Jeg har altid fået mine Kia biler rustbehandlet fra ny, og har ikke haft problemer med dem siden, så jeg vi sige at det er en god ide at gøre det, og hvis du vil beholde den længer end 7 år, så er det nok en god ide at gøre det igen efter ca. 4 år
:mrgreen:
KiaPia skrev:Jeg har vaklet lidt i forhold til om jeg skulle få undervognsbehandlet min nye Kia Picanto. Jeg troede egentlig, at det var bedst at få gjort helt fra ny, men sælgeren sagde bare, at det ikke var nødvendigt, fordi Kia har rustgaranti og at jeg godt kunne vente. Da jeg tog derfra tænkte jeg at det var noget lidt mærkelig noget, at han ikke anbefalede det - for det synes jeg ellers at have hørt er bedst. Og det er virkelig første gang jeg ikke har mødt en sælger, der forsøgte at prakke mig alt muligt ekstra på :D

Nå, men så googlede jeg og fandt den her artikel https://fynsundervognscenter.dk/rustbes ... minibiler/ Og der står netop at det ved små biler som Picantoen ikke er særlig meget rustbeskyttelse fra fabrikkens side :roll: Jeg bliver derfor lidt forvirret. Hvad har I andre gjort?

Hilsen Pia
Mine biler:
Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Kia Cerato 1,6 LX 5D 2005
Tidligere biler:
Kia Sephia 1,5 GTX 1998
Renault Scenic 1,5 DCI 2011

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » ons 7. feb 2018 17:33

KiaPia skrev:Jeg har vaklet lidt i forhold til om jeg skulle få undervognsbehandlet min nye Kia Picanto. Jeg troede egentlig, at det var bedst at få gjort helt fra ny, men sælgeren sagde bare, at det ikke var nødvendigt, fordi Kia har rustgaranti og at jeg godt kunne vente. Da jeg tog derfra tænkte jeg at det var noget lidt mærkelig noget, at han ikke anbefalede det - for det synes jeg ellers at have hørt er bedst. Og det er virkelig første gang jeg ikke har mødt en sælger, der forsøgte at prakke mig alt muligt ekstra på :D

Hilsen Pia
https://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=43&t ... cea#p51552
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar