Boost af Picanto

Kias bud på en lille bybil.
Besvar
kyppo
Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 3630

Boost af Picanto

Indlæg af kyppo » fre 26. apr 2019 19:42

Hej folkens. Ny bruger her, men Kia-ejer siden start-'18 :)

Jeg går og leger med tanken om at give min Picanto lidt ekstra kærlighed; I ved, peppe den lidt op hist og her.

Først og fremmest: Det er en Picanto 1.0 MPI Advance fra september 2017.

Jeg har flere ideer i tankerne, men det denne tråd handler om er motoren, og derfor spørgsmålet: Er det muligt at "tune" motoren? Jeg er naturligvis klar over, at man ikke kan udrette mirakler med en 1.0, hvilket jeg heller ikke forventer, og at man kan nok højst få et par HK ekstra ud af den, men hvis jeg kan få lidt bedre bundtræk og måske lidt mere lyd ved acceleration, så ville det være rasende lækkert.

Jeg læste i en gammel tråd her på forummet, at man kan skifte luftfilter for bedre bundtræk og måske et par HK eller 3 mere, og det ville være en "lavthængende frugt". Gælder det stadig på nyere modeller?

Generelt tager jeg gerne imod alle tips, tricks og råd fra jer garvede Picanto-kendere! :)

ziron4
Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 6000

Re: Boost af Picanto

Indlæg af ziron4 » ons 12. jun 2019 07:54

Typisk når der tales om tuning af en bil er det en turbo motor.
Du kan som udgangspunkt ikke tune en ikke turbomotor og med det mener jeg uden at ændre konstruktionen af motoren.
Ja du kan godt skifte luftfilteret til et med noget bedre luftgennemstrømning, men jeg vil blive MEGET overrasket hvis det giver dig noget som helst.

Besvar