Hjulleje af venstre forhjul

Kias bud på en lille bybil.
Besvar
Chano
Bilmærke og model: Kia picanto
Postnummer: 2680

Hjulleje af venstre forhjul

Indlæg af Chano » tors 6. feb 2020 22:23

Hej og tak for medlemskab

Mit spørgsmål :

Jeg skal ha skiftet et hjulleje venstre forhjul ... er der nogen der ved hvad de koster???

Vh chano

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Hjulleje af venstre forhjul

Indlæg af nankai » fre 7. feb 2020 17:11

Chano skrev:
tors 6. feb 2020 22:23

Mit spørgsmål :

Jeg skal ha skiftet et hjulleje venstre forhjul ... er der nogen der ved hvad de koster???

Vh chano
I 2012 var værksted timeprisen på autoriserede værksteder i de støre byer 600,- pr. time i følge en artikel på Jyllands Posten.
? Hvis din Picanto er fra 2011 / 2012 er jeg sikker på, at det er forbremse problem... Tjek tråde her inde om forbremse problemer på Picanto… nedreste hul i bremsekaliber til gliderør og den 3 i en manchet som gliderør skal igennem... Hul i kalibre måler 19 mm manchet måler udvendig diamet 22 mm manchet indvendig mål 20 mm gliderør udvendig diamet mål er 16 mm. Når MAN trykker manchet ind i det 19 mm hul i kalibre, SÅ krøller manchet på indvendig side. Altså er der ikke plads til gliderør i manchet. Den skal tvinges igennem med en Pappegøjetang med besvær, og det giver et skævt tryk på bremseklodser og bremseskive > OG hjul drejer besværligt rundt... LØSNING... Smid den 3 i en manchet ud. Brug 2 stk. gliderørs manchetter, en på hver side af hul på kalibre. Tilpas 2 stk. 9 mm brede spændebånd af god kvalitet > 1,5 mm tykkelse. tryk dem ind i kalibre hul, og lidt smørefedt, så fungere bremser som de skal > uden at bremseklodser trykker skævt på skiven. nankai

nankai

Indlæg af nankai » tors 13. feb 2020 20:38

Chano skrev:

Mit spørgsmål :

Vh chano
INFO... tilføjelse til / om forbremse problem på Picanto årg. 2011 til med årg. 2016 > DEN nyeste Picanto moden der kom i 2017 har IKKE forbremse problem > da forbremsekalibren er identisk med den der er på bagbremsen. ? Er din Picanto eksempelvis årg. 2016 har du stadig fabriksgaranti... tjek øverst gliderør på kalibre. Gliderør måler 77 mm i længde og 16 mm i diamet mål. Nedreste gliderør måler 46 mm i lænde og 16 mm i diamet mål. er af Aluminium. KiaDanmark har IKKE reklameret med, hvilke model årg. der har forbremse problem. Du skulle gerne på garantien kunne få skiftet forbremsekalibre og kalibre bøjle > uden regning. Kia fabrikken har helt sikkert fået mange henvendelser fra Kia importører, at der er problemer med forbremse på årg. 2011 til med 2016. Tjek på thanse.dk hvordan forbremse kalibre ser ud til din årg. model af Picanto. Eller på link her...https://www.bildeleshop.dk nankai

nankai

Indlæg af nankai » søn 16. feb 2020 11:48

Chano skrev:

Mit spørgsmål :

Vh chano
INFO... tilføjelse. Picanto 2011 / 2016 - forbremse kalibre. Er du handyman til at skrue på din Picanto. Til nedreste gliderør skal du bruge 2 stk. spændebånd af god kvalitet. Køb Spændebåndsmix i Jem og Fix. Der hvor der er VVS artikler finder du pose med spændebånd af god kvalitet. Brede mål 9 mm. tykkelse 1,5 mm. forskellige længder. Pos nr. 9540.00 DB nr. 1722561 Du skal bruge af det stykke på spændebånd med riller til gevind skrue, SÅ er der også plads til lidt smørefedt når de 2 stk. bliver indsat i kalibre hul, og 2 stk. gliderørs manchet - en på hver side af kalibre hul. Du skal bruge 2 stk. spidstænger, en papegøjetang og en lille metal sav /nedstryer. Vrid / tilpas spændebånd om gliderør. Mærk op med sort tuch. sav over, fjern skarp kant på bånd med metalfil. Spændebånd > 1-2 mm. mindre end gliderørs diamet omkreds. nankai

Besvar