Centrallås driller

Lille og fornuftig
Besvar
solbakkevej@live.dk
Bilmærke og model: Kia Rio 1,1 Diesel
Postnummer: 4700

Centrallås driller

Indlæg af solbakkevej@live.dk » ons 4. jul 2018 14:30

Hej Jeg har en Kia Rio 1,1 Diesel fra 2012, den har kørt ca 165.000 km uden problemer. ( kun skiftet dæk, bremser, kobling 1 gang og en knækket ledning i motoren )
Nu har jeg det problem jeg ikke kan låse døren med centrallåsen. Når jeg trykker på låseknappen sker der ingen ting. Når jeg åbner en dør laver den låse lyden på alle døre. Når jeg trykker på lås op knappen giver den de rigtige lyde.
Inde i kabinen er knappen for låsning af døre, og denne knap virker heller ikke.
Det hele startede ved min søn tog fat i dørhåndtaget på venstre fordør og holdte det i åbningsposition, og jeg fik trykket på låseknappen. siden har centrallåsen ikke ville virke

Er der nogle der har et forslag til hvad der kan være galt

Til orientering har jeg været forbi KIA og de oplyste mig at jeg skulle regne med 3-4.000 kr. før fejlen var udbedret. og til den pris vil jeg hellere købe et uorginalt centrallåsesæt og sætte på

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Centrallås driller

Indlæg af nankai » fre 6. jul 2018 17:56

solbakkevej@live.dk skrev:
ons 4. jul 2018 14:30
Hej Jeg har en Kia Rio 1,1 Diesel fra 2012, den har kørt ca 165.000 km uden problemer. ( kun skiftet dæk, bremser, kobling 1 gang og en knækket ledning i motoren )
Nu har jeg det problem jeg ikke kan låse døren med centrallåsen. Når jeg trykker på låseknappen sker der ingen ting. Når jeg åbner en dør laver den låse lyden på alle døre. Når jeg trykker på lås op knappen giver den de rigtige lyde.
Inde i kabinen er knappen for låsning af døre, og denne knap virker heller ikke.
Det hele startede ved min søn tog fat i dørhåndtaget på venstre fordør og holdte det i åbningsposition, og jeg fik trykket på låseknappen. siden har centrallåsen ikke ville virke

Er der nogle der har et forslag til hvad der kan være galt

Til orientering har jeg været forbi KIA og de oplyste mig at jeg skulle regne med 3-4.000 kr. før fejlen var udbedret. og til den pris vil jeg hellere købe et uorginalt centrallåsesæt og sætte på

Under instrumentbræt / område med Box til sikringer er også et stort stik, hvor mekaniker kan tilslutte en PC og aflæse data fra bilen. Det reklamere de da med. Når værkested med PC tilkoblet kan se på data som eksempel motor tomgang mv. så skulle de vel også kunne se om der fejl på 1 eller flere ledninger, der har forbindelse til sikringsbox. 1 sikring kunne måske være i udu pga. en overbelastning. Så skulle det banalt set, kunne aflæses på PC, at der 1 eller flere ledninger der ikke kommer strøm igennem. Du kan også se en ind i sikringsbox i førehus, om der kan være gået en sikring. se i din INSTRUKTIONSBOG. Der kan du se efter hvor sikring til centrallås er placeret. Så kan du ved selvsyn se, om sikring er sprunget eller ej. ELLER måske din nøgle trænger til et nyt Batteri. I instrumentbræt er en indikator ikon lampe, som vil lyse, hvis der er for lidt strøm på Batteri i din start nøgle.
nankai

Aznbull
Bilmærke og model: Kia Rio 1.2 exclusive
Postnummer: 8000

Indlæg af Aznbull » fre 6. jul 2018 21:40

Hvor sjovt, jeg skulle lige til oprette et indlæg vedr. centrallås fejl, og dit indlæg passer fint.
For mit vedkommen, så virker forreste passage centrallås ikke, først var det periodisk nu er det næsten hver gang det er sket over 3 dage.
Jeg har været ved Kia og melde om fejlen, og bede dem om at tjekke op på det.

solbakkevej@live.dk
Bilmærke og model: Kia Rio 1,1 Diesel
Postnummer: 4700

Indlæg af solbakkevej@live.dk » tirs 10. jul 2018 10:56

Hej Nankai
Tak for udførlig vejledning:-)
Min mekaniker kan ikke måle nogle fejl, sikringerne er tjekket, batteriet på nøglen er skiftet og batteri på bil er ladet helt op :?:

Det er undrer mig mest med min fejl er at jeg godt kan aktivere centrallåsen når 1 dør er åben, og mit "Follow me home" lys skal slukke når jeg trykker låseknappen på fjernbetjeningen 2 gange, og det slukker som det skal.
Når jeg trykker lås op på fjernbetjeningen klikker centrallåsen som den skal og blinklysene lyser

Jeg er desværre helt lost

Kære Aznbull du må meget gerne give en melding hvis Din Kia mekaniker er bedre end min :D

Min tanke er om styreboxen til centrallåsesystemet har brændt en udgang, men skal sådan en så kodes til bilen igen, eller kan jeg bare skifte den

Aznbull
Bilmærke og model: Kia Rio 1.2 exclusive
Postnummer: 8000

Indlæg af Aznbull » tors 12. jul 2018 12:19

Jeg har desværre, på det seneste par dage oplevet en forværring med centrallåsen. Før var det kun forrest højre dør som ikke vil åbne, men nu vil bagsmækken heller ikke længere åben, når det lykkes mig at åbne dem ved gentagne gange trykke på luk/åben, så kan jeg ikke længere låse hele bilen, når jeg prøver at låse bilen låser alle døre undtagen højre fordør, den eneste måde at få den låst på er igen gentagne gange luk/åben med fjernbetjeningen, og der skal mange gange til før den virker.
Jeg ved ikke om der er en sammenhæng mellem centrallås systemet og kabinelys, men når jeg åbner døren vil de forreste kabinelys ikke længere tænde automatisk, men den i midten tænder fint. Men kan dog manual tænde for de forreste kabinelys, jeg havde en snak med Kia for 4 dage siden, og de mener at der er en sammenhæng.
Jeg har først tid den 24/7 til inspektion, så kan desværre ikke komme med en tilbage melding før den dato.

Besvar