Klapre/resonans lyd fra noget tyndt plastik

Lille og fornuftig
Besvar
Bekker
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 5771

Klapre/resonans lyd fra noget tyndt plastik

Indlæg af Bekker » tirs 25. sep 2018 13:56

Hej alle

Jeg har købt den nye Rio i attraction plus udgaven og er som udgangspunkt rigtigt glad for den .

Men der har fra start været en lyd af klaprende plastik i højre side når jeg kommer op på 80 og derover , det forværres når det er blæsevejr og vinden står ind forfra/højre side .

For mig lyder som nogle plastik lammeler af meget tynd plastik som kan stå og vibrere når bilen er i bevægelse og forstærkes af vinden .

Den har været på værksted 1 gang i 5 timer uden at de har fundet ud af hvorfor og nu vil de lige prøve en anden bil i samme udgave for at høre om det skulle være generelt for modellen .

Er der andre heninde der har haft en lignede oplevelse ?

Mvh Alex

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Klapre/resonans lyd fra noget tyndt plastik

Indlæg af nankai » tirs 25. sep 2018 17:01

Bekker skrev:
tirs 25. sep 2018 13:56
Hej alle

Jeg har købt den nye Rio i attraction plus udgaven og er som udgangspunkt rigtigt glad for den .

Men der har fra start været en lyd af klaprende plastik i højre side når jeg kommer op på 80 og derover , det forværres når det er blæsevejr og vinden står ind forfra/højre side .

For mig lyder som nogle plastik lammeler af meget tynd plastik som kan stå og vibrere når bilen er i bevægelse og forstærkes af vinden .

Den har været på værksted 1 gang i 5 timer uden at de har fundet ud af hvorfor og nu vil de lige prøve en anden bil i samme udgave for at høre om det skulle være generelt for modellen .

Er der andre heninde der har haft en lignede oplevelse ?

Mvh Alex
Måske det kan være den højre vinkelskærm som ikke er skruet ordenligt fast. Under motor lidt ude i siden, der en rimelig stor sort plast plade med vinkel stykke i bund af samme. På min Picanto fra december 2012 er der monteret en sådan i venstre og højre side under motor. Så det er rimeligt sandsynligt, at der er monteret sådanne to på Rio også. Vil umiddelbart tro, at de to skære er til retnings styring af vind under vognen. nankai

Bekker
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 5771

Re: Klapre/resonans lyd fra noget tyndt plastik

Indlæg af Bekker » ons 2. jan 2019 12:47

Update

Efter selv at have tapet bilen op foran på alle tænkelige steder hvor vinden kunne få fat viste det sig at være mine inderskærme .

Ved forhandleren fandt vi ud af at de da den blev undervogns behandlet har overspændt skruerne så adskillige af de plastbøs de spændes fast i var knækket , da de blev skiftet var problemet løst :D

Besvar