Larmer når man bremser

Lille og fornuftig
nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Larmer når man bremser

Indlæg af nankai » ons 13. mar 2019 10:35

Peter_Malling skrev:
man 6. jul 2015 17:57
Vores Kia har siden vi købte den for snart et år siden givet en "slæbende" eller skurrende lyd, når man bremser. Man kan især høre det, når bilen kører langsomt, som når jeg bakker ud af vores indkørsel. Jeg har kontaktet forhandleren, som har oplyst, mig, at det kan skyldes rustkanter, men det synes jeg nu lyder mærkeligt, da det har været der siden bilen blev købt, og da den altid står i carport. Kan det være noget andet?

Mvh Peter.
Hvis din Rio har den 3 delte manchet nedrest i kalibre til gliderør - forbremse. Hul i kalibre til den 3 delte manchet er 19 mm midtstykke af manchet har udvendig diamet mål 20 mm invendig 18 mm > gliderør 16 mm udvendig diamet mål. Gliderør skal tvinge klemmes igennem med en papegøjetang og gliderør vil sidde urokkeligt fast, hvilket giver et skæv tryk på hele kalibre. Jeg har på min egen forbremser fjernet den 3 delte manchet, og brugt 2 stk. 9 mm x 1,5 mm brede ekstra stærke spændebånds stykker i kalibre hul - og med en manchet på hver side. og med plads til lidt fedt smørrelse, så gliderør kan bevæge sig uhindret. nankai

Besvar