Stenslag opå min elskede rio.. <3 .. :( ..

Lille og fornuftig
Besvar
drace60
Bilmærke og model: Kia Rio Attraction
Postnummer: 6000

Stenslag opå min elskede rio.. <3 .. :( ..

Indlæg af drace60 » fre 17. jan 2020 17:08

Som sagt, i mandags fik jeg et stenslag på min rio.. Jeg har fået en del slag på frontruden, men det her gav rioen dødsstødet.. BANG sagde det bare på motorvejen.. Jeg kører ca 30 km hver vej fra arbejde. og det er næsten som at se en gyserfilm langsomt udfolde sig :/ . Den "vokser" næsten 1 cm om dagen. Jeg har dog fået en tid ved Bilglas i Kolding hvor jeg holder til.
Spørgsmålet er, Er der slet ingen garanti på et stykke glas? Eller er det bare billigere at få en glas forsikring ?

Ole S.
Postnummer: 9240

Re: Stenslag opå min elskede rio.. <3 .. :( ..

Indlæg af Ole S. » ons 29. jan 2020 22:31

Hej
Jeg forstår dig ikke helt, garanti på en rude?? Langt de fleste forsikringer tilbyder glasforsikring mod en mindre merpris.

tobiasandersen
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 6700
Kontakt:

Indlæg af tobiasandersen » ons 12. feb 2020 15:42

Om der er garanti afhænger vel i høj grad af alderen og stedet du har købt den?
Mekaniker hos https://carsound.dk/

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tors 13. feb 2020 13:26

drace60 skrev:
fre 17. jan 2020 17:08
Som sagt, i mandags fik jeg et stenslag på min rio.. Jeg har fået en del slag på frontruden, men det her gav rioen dødsstødet.. BANG sagde det bare på motorvejen.. Jeg kører ca 30 km hver vej fra arbejde. og det er næsten som at se en gyserfilm langsomt udfolde sig :/ . Den "vokser" næsten 1 cm om dagen. Jeg har dog fået en tid ved Bilglas i Kolding hvor jeg holder til.
Spørgsmålet er, Er der slet ingen garanti på et stykke glas? Eller er det bare billigere at få en glas forsikring ?
En garanti dækker jo kun fabrikationsfejl, ikke uheld. Der er næppe nogen, der giver garanti mod stenslag :)

Jeg tror heller ikke at firmaer som CarGlass giver garanti på deres reparationsarbejde på ruder. Risikoen for at ruden revner under behandling eller ved næste stenslag er nok for stor, selvom man kan køre i mange år med en repareret forrude. Men tjek evt. deres hjemmeside.

Så hvis du vil undgå at punge ud til nyt glas, så er løsningen at få forsikret glasset som en del af din kaskoforsikring. Så dækker de fleste selskaber også reparation af glasset ved mindre stenslag.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar