Skift af kobling dyr fornøjelse 30.000kr

Lille og fornuftig
Besvar
AMZ
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 2000

Skift af kobling dyr fornøjelse 30.000kr

Indlæg af AMZ » fre 19. jun 2020 17:41

Hej Alle,
Jeg skriver for at få input til jeg vil kalde en ærgelig situation.
Jeg har sat min bil på værksted for at få skiftet kobling og samtidigt få lavet service, vi bliver enige om 8700kr for begge dele inkl AC service.

Jeg bliver ringet op da han har problemer med at nogle dele ikke kan skildes ad, og han vil prøve at presse det da der ikke er andre muligheder.

Nu bliver jeg så ringet op igen, og får at vide at det nok bliver 30.000kr... det synes jeg er temmelig voldsomt.
Jeg synes personen virker meget reel, jeg synes dog også det lyder ret voldsomt.

Specifikt skulle der være sket følgende træk akslerne skal af for at komme til, de sad fast og kan derfor ikke skildes ad, så har han forsøgt at presse det, trykke træk akslen for at løsne det, uden held - det har yderligere betydet at den ikke kan samlet igen da møtrikkerne ikke kan sættes på igen da den har udvidet sig under tryk.

Nu skal spindle, hjul lejre, og abs følere skiftes foruden kobling og arbejdsløn... nogle der har erfaring med noget lingende?

vh /A

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Skift af kobling dyr fornøjelse 30.000kr

Indlæg af nankai » søn 21. jun 2020 18:00

AMZ skrev:
fre 19. jun 2020 17:41
Hej Alle,
Jeg skriver for at få input til jeg vil kalde en ærgelig situation.
Jeg har sat min bil på værksted for at få skiftet kobling og samtidigt få lavet service, vi bliver enige om 8700kr for begge dele inkl AC service.

Jeg bliver ringet op da han har problemer med at nogle dele ikke kan skildes ad, og han vil prøve at presse det da der ikke er andre muligheder.

Nu bliver jeg så ringet op igen, og får at vide at det nok bliver 30.000kr... det synes jeg er temmelig voldsomt.
Jeg synes personen virker meget reel, jeg synes dog også det lyder ret voldsomt.

Specifikt skulle der være sket følgende træk akslerne skal af for at komme til, de sad fast og kan derfor ikke skildes ad, så har han forsøgt at presse det, trykke træk akslen for at løsne det, uden held - det har yderligere betydet at den ikke kan samlet igen da møtrikkerne ikke kan sættes på igen da den har udvidet sig under tryk.

Nu skal spindle, hjul lejre, og abs følere skiftes foruden kobling og arbejdsløn... nogle der har erfaring med noget lingende?

vh /A
Et info ? Hvilken år er din Rio fra og hvor mange km har den kørt inden koblings skift. I forhold til produktions konstruktion af motor med kobling, så lyder det ulogisk at man kan samle ny motor med kobling - MEN er meget bøvlet og besværligt at adskille igen. Lad os antage, at en bil eksempelvis har kørt 250.000 km OG man vurdere af lyden fra motor og kobling, at den trænger til nye koblingsplader. Årsag til skift kunne / kan være at der er blevet filet for meget på kobling under kørsel, hvilket har ført til ekstra meget slid på koblingsplader. Adskillelse skulle være rimeligt tilgængelig i modsat rækkefølge - adskiller kobling fra motor. nankai

Besvar