Kia Rio 1.0 t-gdi motor fejl

Lille og fornuftig
Besvar
Ppall92
Bilmærke og model: Kia Rio 1.0 T-Gdi 2018
Postnummer: 8700

Kia Rio 1.0 t-gdi motor fejl

Indlæg af Ppall92 » søn 21. apr 2019 00:08

Hej kia venner.

Jeg har en Rio fra 2018 som nogle lyde, den ene lyd er som om kæden rasler eller flexrøret rasler i N og ved få omdrejninger. Er der nogen som har det samme problem der?

Og nr 2 problem er at når den skal til at trække/ laver turbo tryk så kommer der en lyd som om motor er ved at springe i luften, det er kun nogen gange lyden kommer og når det sker så har den slet ikke kræfter, man skal bare slippe speederen og så har man fuld power igen.

Har været hos kia og de siger den rasle lyd er en normal ting, men jeg syntes den er Mega træls.

Nr2 fejl kan de ikke finde.

Håber der er nogen der kan hjælpe :)

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Kia Rio 1.0 t-gdi motor fejl

Indlæg af nankai » tors 23. maj 2019 11:50

Ppall92 skrev:
søn 21. apr 2019 00:08
Hej kia venner.

Jeg har en Rio fra 2018 som nogle lyde, den ene lyd er som om kæden rasler eller flexrøret rasler i N og ved få omdrejninger. Er der nogen som har det samme problem der?

Og nr 2 problem er at når den skal til at trække/ laver turbo tryk så kommer der en lyd som om motor er ved at springe i luften, det er kun nogen gange lyden kommer og når det sker så har den slet ikke kræfter, man skal bare slippe speederen og så har man fuld power igen.

Har været hos kia og de siger den rasle lyd er en normal ting, men jeg syntes den er Mega træls.

Nr2 fejl kan de ikke finde.

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Kør til forhandler hvor bil er købt... de har PC der kan kobles til bil, og de kan aflæse data på motor mv. Hvis du udsætter det ekstra tjek af bil, og senere hvis noget i motor går i stykker, så kan forhandler bruge det som undskyldning at reparation bliver på din egen regning. Så overlad bil til forhandler - at det er deres pligt at gennemgå motor mv. Og at du VIL ha det på tryk - hvad de har tjekket, og hvilke fejl de eventuel har fundet. Hvorfor skulle det ellers hede 7 års garanti på Kia biler. Det er jo mere kompleks når det er motor med turbo, så er der jo også noget ekstra elektronisk motorstyring mv. der skal virke 100 % Så retur til forhandleren med bilen. nankai

Mafe
Bilmærke og model: Kia Rio 1.0 GT-Line
Postnummer: 0

Re: Kia Rio 1.0 t-gdi motor fejl

Indlæg af Mafe » ons 31. jul 2019 07:22

Har en kortvarig raslelyd, men kun ved helt koldstart. Har netop indleveret bilen til værksted da jeg mistænker knastkæden rammer dækslet. Læs evt. denne tråd https://www.konaforums.co.uk/viewtopic. ... 5&start=10
Jeg skriver når evt. nye oplysninger tilgår.

Besvar