tænk jer om - et årti med Sorento

En stærk firehjulstrækker
Besvar
preben a. larsen

tænk jer om - et årti med Sorento

Indlæg af preben a. larsen » tirs 4. nov 2014 02:47

Jeg er den lykkelige ejer af en Sorento 2,5 crdi ex aut. som jeg i 2003 bestilte og ventede på i 8 mdr.(kom med skib fra korea) og til min overraskelse stod der på kajen i Fredericia en splinter ny 2004 model.
den har gennem årene tjent os og vores 2ton campingvogn helt perfekt med ture rundt i Europa mest til syd Spanien. Nu har den gået 256000 km og i de senere år har jeg selv serviceret
den i henhold til kias service skema, hvilket skyldes en episode for år tilbage hos et kia værksted i Midtjylland.
Vi skulle til Spanien i løbet af ugen da jeg hørte en mislyd fra motor rummet og henvendte mig til kia værkstedet , de konkluderede at det det kom fra generatoren. nå hvad koster det så hvis i lige laver et service tjek også? 15.2oo kr. UPS!! jeg kørte derfra uden rep. og service. Så tænkte jeg det finder du lige selv ud af,- af med for rem (ved at Løfte Stramme kuglelejet), dreje på generator og de 4 andre leje hjul. Det ene var defekt vupti hen og købe et nyt kugleleje pris 88 kr. monterede og satte remmen på igen, udførte komplet service og tjek ifgl. kia skema . matrialer 850 kr. og en halv dags arbejde, der har ikke været andet ud over service siden.

Sidst i oktober 2014 syntes jeg at den lige skulle have 4 nye gløderør (bestilte dem hos kia i Holstebro ) til afhentning dagen efter. pris 1985 kr. . jeg afmonterede de 4 gl. rør UPS!!
den ene kom op uden hele den inderste glødestav, altså der sad en stump på ca. 1,2 cm. fast nede i topstykket.
Da jeg i konens bil hentede de nye gløderør henvendte jeg mig til værk føren om problemet.: svar hele topstykket skulle af(pris uha uha), der var ikke andre muligheder, jeg kunne
selvfølgelig køre med de 3 og så håbe at stumpen ville blive skudt ud(uha hvad nu hvis stumpen gled ned på stemplet)
Jeg nævnte for ham at jeg havde hørt at stumpen kunne bores ud, det havde han aldrig hørt, de tog altid den hårde metode af med topstykke m.m .
jeg forlod værkføren og kørte ca. 2 km til HV-ELEKTRO på gartnerivej nr. 17 i Holstebro. Kom med sorentoen så klarer vi lige det problem.
Jeg kørte hjem ringede efter vejhjælp som transport. bilen til HV-ELEKTRO. 2,45 time efter var stumpen ude, og jeg kunne isætte det nye gløderør (betalte 1750kr.) og kørte hjem

KIA det er "SKU" for dårligt.---------- HV-ELEKTRO Gartnerivej 17 H0lstebro har værktøjet. Jeg vil da håbe at Kia vil henvise lignende kunder til HV-ELEKTRO ,
Og så til evt. kia-sorento og andre bilejere med samme eller lignende problemer tænk jer om, ring til HV-ELEKTRO tal med Sten Og hans folk så har i mange tusinde kroner mere til
at købe julegaver for

m.v.h
Preben

Besvar