7 års garanti og serviceeftersyn?!

Spørgsmål, tips og debat der ikke vedrører en specifik model.
Besvar
JesperAalborg
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 9000

7 års garanti og serviceeftersyn?!

Indlæg af JesperAalborg » ons 22. feb 2017 07:41

Hey.

Jeg købte mig en ny Kia Rio for et års tid siden, og den har nu rundet de 30.000 km., så den skal til serviceeftersyn. Jeg har derfor forhørt mig ved Uggerhøj i Aalborg, og fået at vide de tager 3.500 kr. for serviceeftersyn.

Jeg har dog også været inde på autobutler.dk og indhente nogle tilbud, hvor jeg bl.a. kan få et serviceeftersyn til lige over 2.000 kr.... Mit spørgsmål er derfor, om jeg SKAL have lavet mit serviceeftersyn ved en autoriseret Kia forhandler for at bibeholde min 7 års garanti?

Jeg har også været inde og kigge på Uggerhøjs Serviceaftale - var den måske værd at overveje? http://www.uggerhoej.dk/book-vaerksted/serviceaftale/

Tak for hjælpen!

// Jesper

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Postnummer: 4200

Re: 7 års garanti og serviceeftersyn?!

Indlæg af ThomasH » ons 22. feb 2017 19:24

Kia skriver om det på deres hjemmeside:
http://www.kia.com/dk/content/faq/servi ... vaerksted/
Tidligere:
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium

JesperAalborg
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 9000

Indlæg af JesperAalborg » fre 24. feb 2017 00:30

Fornemt, mange tak for linket, Thomas :)

Dazzlingblue
Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 0

Indlæg af Dazzlingblue » man 26. jun 2017 09:35

Hej Jesper,

Du har frit værkstedsvalg :-) Du skal dog være opmærksom på, at du SKAL forbi et autoriseret værksted og have udført det man kalder et "karosserieftersyn".
Det skal udføres for at bibeholde de 5 års lakgaranti og de 12 års gennemtæring.
Inspektionen er gratis og tager et sted imellem 10 og 20 minutter. Inspektionen skal foretages for hver 30.000 eller hvert andet år (hvad der kommer først!).

Man oplever tit de uautoriseret ikke er obs på dette og KIA kunderne derfor mister deres lakgaranti. Æv.

God dag.

Kia Sportage

Indlæg af Kia Sportage » ons 27. dec 2017 01:55

Hejsa

Jeg er bare lidt nysgerrig.. hvad kom dit serviceeftersyn til at koste ?
og var det ved et Kia værksted ? :mrgreen:

JesperAalborg skrev:Hey.

Jeg købte mig en ny Kia Rio for et års tid siden, og den har nu rundet de 30.000 km., så den skal til serviceeftersyn. Jeg har derfor forhørt mig ved Uggerhøj i Aalborg, og fået at vide de tager 3.500 kr. for serviceeftersyn.

Jeg har dog også været inde på autobutler.dk og indhente nogle tilbud, hvor jeg bl.a. kan få et serviceeftersyn til lige over 2.000 kr.... Mit spørgsmål er derfor, om jeg SKAL have lavet mit serviceeftersyn ved en autoriseret Kia forhandler for at bibeholde min 7 års garanti?

Jeg har også været inde og kigge på Uggerhøjs Serviceaftale - var den måske værd at overveje? http://www.uggerhoej.dk/book-vaerksted/serviceaftale/

Tak for hjælpen!

// Jesper

Besvar