FDM medlem ?

Spørgsmål, tips og debat der ikke vedrører en specifik model.
Besvar

Er du medlem af FDM ?

Ja jeg er medlem af FDM
6
86%
Nej jeg er ikke medlem af FDM
1
14%
Har været medlem af FDM
0
Ingen stemmer

Afgivne stemmer: 7

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

FDM medlem ?

Indlæg af Kia T2 » man 22. jan 2018 21:04

Hvor mange er medlem af FDM. Jeg er medlem af FDM og vil gerne høre andre om de har nogen erfaringer med FDM er der nogen der eventuelt har klagesager mod en forhandler og FDM har været brugt til det ?

http://www.fdm.dk/fordele
Mine biler:
Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Kia Cerato 1,6 LX 5D 2005
Tidligere biler:
Kia Sephia 1,5 GTX 1998
Renault Scenic 1,5 DCI 2011

Brugeravatar
Bjarne D
Bilmærke og model: Kia Rio 1,2 cvvt Active 2013
Postnummer: 8983
Geografisk sted: Gjerlev J.

Re: FDM medlem ?

Indlæg af Bjarne D » søn 11. mar 2018 23:31

Jeg har ikke brugt FDM til en klagesag, men har fået uvurdelig hjælp fra juridisk, og teknisk afd. efter at have købt en bil, der er født med en problemgearkasse (aut.). Ikke en Kia! 8)
Jeg fik hjælp til at få bilen repareret gratis efter garanti på 2 år var udløbet, uden at brugtvognssælgeren skulle stå med problemet, og da tilliden til at gearkassen derefter ville forblive fejlfri herefter, ikke var til stede, på grund af problemer på verdensplan med den pågældende gearkasse, hvilket søgning på Google afslørede, fik jeg hjælp til at motivere sælgeren til at tilbagekøbe bilen på rimelige vilkår. Det var ikke en Kia, men et meget dyrere mærke.
Alt gik i orden og vi fandt et mere pålideligt køretøj, men jeg tvivler på at det var lykkedes uden hjælp fra FDM.
Selvfølgelig var der tale om en hæderlig brugtvognssælger, der lod sig motivere og så problemet fra vores synspunkt, men selv om jeg selv forhandlede så var det på basis af et brev udfærdiget af FDM’s juridiske afd. og jeg er ikke sikker på at det var lykkedes uden FDM.

Vi har i øvrigt haft en bil i husstanden, der var 2 år før den blev solgt som ny, og den der købte bilen som værende ny krævede kompensation da han fandt ud af det efter købet, men han tabte en retssag om det og er overbevist om, at hvis han havde meldt sig ind i FDM og ladet dem køre sagen ville det være gået anderledes.
Den overgemte bil havde mange skavanker, som uden tvivl skyldtes at den havde stået stille for længe så jeg tror han ville have haft en god sag med bilkyndige jurister som FDM’s.

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

Re: FDM medlem ?

Indlæg af Kia T2 » ons 14. mar 2018 11:01

Har også brugt FDM til spørgsmål om ny bil og fået teknisk hjælp flere gange, og har man problemer med en forhandler skal man bare nævne at man er medlem ad FDM, så er de altid til at tale med hvis der skulle være problemer... :wink:

Bjarne D skrev:Jeg har ikke brugt FDM til en klagesag, men har fået uvurdelig hjælp fra juridisk, og teknisk afd. efter at have købt en bil, der er født med en problemgearkasse (aut.). Ikke en Kia! 8)
Jeg fik hjælp til at få bilen repareret gratis efter garanti på 2 år var udløbet, uden at brugtvognssælgeren skulle stå med problemet, og da tilliden til at gearkassen derefter ville forblive fejlfri herefter, ikke var til stede, på grund af problemer på verdensplan med den pågældende gearkasse, hvilket søgning på Google afslørede, fik jeg hjælp til at motivere sælgeren til at tilbagekøbe bilen på rimelige vilkår. Det var ikke en Kia, men et meget dyrere mærke.
Alt gik i orden og vi fandt et mere pålideligt køretøj, men jeg tvivler på at det var lykkedes uden hjælp fra FDM.
Selvfølgelig var der tale om en hæderlig brugtvognssælger, der lod sig motivere og så problemet fra vores synspunkt, men selv om jeg selv forhandlede så var det på basis af et brev udfærdiget af FDM’s juridiske afd. og jeg er ikke sikker på at det var lykkedes uden FDM.

Vi har i øvrigt haft en bil i husstanden, der var 2 år før den blev solgt som ny, og den der købte bilen som værende ny krævede kompensation da han fandt ud af det efter købet, men han tabte en retssag om det og er overbevist om, at hvis han havde meldt sig ind i FDM og ladet dem køre sagen ville det være gået anderledes.
Den overgemte bil havde mange skavanker, som uden tvivl skyldtes at den havde stået stille for længe så jeg tror han ville have haft en god sag med bilkyndige jurister som FDM’s.
Mine biler:
Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Kia Cerato 1,6 LX 5D 2005
Tidligere biler:
Kia Sephia 1,5 GTX 1998
Renault Scenic 1,5 DCI 2011

Besvar