Købt ny bil hos forhandler + med byttebil

Spørgsmål, tips og debat der ikke vedrører en specifik model.
Besvar
Matiass
Postnummer: 4800

Købt ny bil hos forhandler + med byttebil

Indlæg af Matiass » man 15. okt 2018 11:47

Hej Alle sammen,

Håber i kan hjælpe mig lidt - Første gang vi har købt ny bil.

Vi har købt en ny bil hos en forhandler og fået vores gamle bil i byt også. Men hvordan forgår det lige?
Vi skal hente bilen på fredag og aflevere den gamle. På slut seddelen står der at de tager den gamle i bytte.

Men er det bare og aflevere reg attest og nøgler fra den gamle til forhandleren?
Står han så for omregistrering af den gamle? også skal jeg afmelde forsikringen / vejhjælpen derefter?

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Købt ny bil hos forhandler + med byttebil

Indlæg af Wee » man 15. okt 2018 21:00

Ja, du aflevere nøgler, service hæfte mm til forhandleren.

Han har så 3 uger til at ormregistrere den. Jeg har dog altid selv kontakt mit forsikrings selskab og sagt at bilen er solgt pr. X dato, så jeg ikke betaler til den. Hvis du har vejhjælp ville jeg gøre det samme til dem.

Skat udbetaler så det som du evt har betalt for meget i forhold til grøn afgift mm. ( dog først pr. omreg. dato)

Velkommen i klubben :)
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af nankai » man 15. okt 2018 21:25

Matiass skrev:
man 15. okt 2018 11:47
Hej Alle sammen,

Håber i kan hjælpe mig lidt - Første gang vi har købt ny bil.

Vi har købt en ny bil hos en forhandler og fået vores gamle bil i byt også. Men hvordan forgår det lige?
Vi skal hente bilen på fredag og aflevere den gamle. På slut seddelen står der at de tager den gamle i bytte.

Men er det bare og aflevere reg attest og nøgler fra den gamle til forhandleren?
Står han så for omregistrering af den gamle? også skal jeg afmelde forsikringen / vejhjælpen derefter?

Ja,- aflevere nøgler og reg. attest til forhandler. Han afmelder din gamle bils reg. nr. til skat.dk / motorkontoret. Han nyregistrere ført din gamle bil - når han har fundet en kunde der vil købe den. Du skal kontakte dit bilforsikringsselskab om, at du har solgt din gamle bil med reg. nr. til bilforhandler x pr. dato x Du kan også oplyse bilforhandler om, at din nye bil skal forsikres ved det samme selvskab som du havde på den gamle bil. Du kan også på fredag kontakte dit forsikringsselvskab om reg. nr. på din nye bil, og få afklaret hvilket niveau du også skal ha kasko forsikring / selvrisiko niveau, ud over den alm. lovpligtige ansvarsforsikring. Vejhjælp på den gamle bil skal du også afmælde. Bilforhandleren vil typisk også oplyse til motorkontore, hvilket bilforsikringsselvskab du er kunde ved.
nankai

Matiass
Postnummer: 4800

Indlæg af Matiass » tirs 16. okt 2018 08:18

Tak for svar begge 2.

Så er det jo lige til, jeg kontakter forsikringen og vejhjælp fredag når nøglerne er overdraget til forhandlere.

Hvad angår forsikring på den nye så bliver det igennem forhandleren den bliver oprettet, Da disse KIA forsikringer er væsentlig billigere en mit nuværende forsikringsselskab :)

Besvar