Undervognsbehandling af Kia Niro Phev

Forslag og spørgsmål angående kiaklub.dk og den tilhørende hjemmeside.

spørgsmål ang. biler mm vil blive flyttet
Besvar
jjk
Bilmærke og model: Kia Niro Phev comfort
Postnummer: 4700
Geografisk sted: Næstved

Undervognsbehandling af Kia Niro Phev

Indlæg af jjk » ons 14. feb 2018 21:21

Hej, venter min nye Kia på fredag, og vil høre om det er en god ide at få den undervognsbehandlet og hvilket produkt er bedst?

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

Re: Undervognsbehandling af Kia Niro Phev

Indlæg af Kia T2 » ons 14. feb 2018 22:53

Jeg har fået min Kia Sportage undervognsbehandlet fra ny af, og det var hos Kia i Hjørring og fik et rigtig godt tilbud på det, de bruger Pava men jeg har dog altid før brugt Dinitrol som jeg tror er det bedste. Selvom at Kia har 7 års garanti så tror jeg stadig det kan betale sig at få den undervogns behandlet især bremserør har godt af lidt ekstra beskyttelse.
jjk skrev:Hej, venter min nye Kia på fredag, og vil høre om det er en god ide at få den undervognsbehandlet og hvilket produkt er bedst?
før
Mine biler:
Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Kia Cerato 1,6 LX 5D 2005
Tidligere biler:
Kia Sephia 1,5 GTX 1998
Renault Scenic 1,5 DCI 2011

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tors 15. feb 2018 09:39

jjk skrev:Hej, venter min nye Kia på fredag, og vil høre om det er en god ide at få den undervognsbehandlet og hvilket produkt er bedst?
Vi har brugt Tektrol i Odense SV til vores Kia Ceed. Mit bud er at produktet (Tektrol, Dinitrol, Pava) ikke er så afgørende. Det vigtige er at arbejdet bliver gjort ordentligt. Rustbeskyttelsen på vores Ceed har fået anerkendende ord med på vejen ifb. syn og Kia har lige været inde og kigge på nogle kritiske steder i konstruktionen med et kamera, uden at finde nogen problemer.

Der vil være nogen, der siger at ikke behøver at vælge rustbeskyttelse, hvis man kun beholder bilen i få år. Man kan så overveje om det gør noget ved gensalgsprisen, hvis man udelader. Selv ville jeg aldrig købe en brugt bil, der ikke havde været rustbeskyttet fra ny og fået den frisket op løbende. Hvis du tænke at beholde bilen i mange år, evt. til den ikke kan mere, så er der ingen tvivl, så skal du få den rustbeskyttet.

Jeg mener i øvrigt at Kia giver 12 års garanti mod indefra kommende gennemtæring.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

jjk

Indlæg af jjk » fre 16. feb 2018 21:01

Mange tak for jeres svar, jeg var nede ved forhandleren, der kunne give mig et godt vintertilbud, han sagde forøvrigt at jeg ikke måtte bruge hverken Pava eller Tektrol, da de efter sigende havde et dårligt samspil med galvanisering? Nå alt i alt fin service fra forhandler, og i stedet for fredag kan jeg allerede få den mandagen efter :D

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » lør 17. feb 2018 12:56

jjk skrev:Mange tak for jeres svar, jeg var nede ved forhandleren, der kunne give mig et godt vintertilbud, han sagde forøvrigt at jeg ikke måtte bruge hverken Pava eller Tektrol, da de efter sigende havde et dårligt samspil med galvanisering? Nå alt i alt fin service fra forhandler, og i stedet for fredag kan jeg allerede få den mandagen efter :D
Han får nok procenter hos Dinitrol :D

En Kia Ceed er også galvaniseret og vi har ikke haft nogen problemer med Tektrol.
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

jjk

Indlæg af jjk » søn 18. feb 2018 21:00

Sikkert :)

Besvar