Car Special Ishøj

Har du positive eller negative erfaringer med Kia Motors Danmark, forhandlere eller værksteder, så kom frem med dem. Indeholder oversigt over servicepriser.
Besvar
vic256
Bilmærke og model: Kia Cee'd SW Attraction
Postnummer: 2650
Geografisk sted: 2650

Car Special Ishøj

Indlæg af vic256 » fre 7. dec 2012 21:22

Jeg har for nyligt købt min nye Kia Rio 1.1 hos Car Special og kan indtil videre varmt anbefale at handle hos dem, sød, kompetent og høflig betjening af 4 omgange (Var med da min bror også købte en Rio der), ved 2 køb, 1 overdragelse og 1 afhentning af udstyr jeg havde glemt i den gamle bil, i alt 3 forskellige salgspersonaler har jeg haft kontakt til, alle behagelige og professionelle..... Nu har jeg endnu ikke erfaring med deres håndtering af reklamationer eller service i nyere tid, så hvis der kommer reklamationer og når der kommer service, vil jeg opdatere tråden... Dog vil jeg sige at deres service og håndtering af reklamationer i slut 90'erne var uovertruffen selvom jeg kom med en Sephia der ikke var købt hos dem (Men hos en anden forhandler i Glostrup der simpelthen ikke evnede begrebet 'service'), fik lånebil uden beregning og gjort opmærksom på de ting der skulle ordnes inden garantien (Dengang 2 år) udløb... Håber det fortsat er således og det minde (Sammen med en behagelig salgsfase) er ultimativt årsag til at både brormand og jeg kørte forbi og endeligt købte en ny bil hver med serviceaftale og finansiering, fik i øvrigt en god pris på den gamle bil trods stand og km antal i forbindelse med et tilbud Car Special kører på 1.1 CRDI modellen.... Min bror havde kigget hos anden forhandler i Valby/Hvidovre området men blev mødt af markant mangel på engagement, jeg havde kigget på et andet mærke hos samme og oplevet samme ligegyldighed.

Mht. til 1.1 CRDI er jeg utroligt positivt overrasket over trækket ... På papiret er den sløvere end en 1.2 benziner men det føles helt omvendt ved kørsel, den trækker bilen helt fra bunden og holder man omdrejningen nede hvor momentet er, føles den markant hurtigere end benzineren (1.1 CRDIeren taber dog hurtigt pusten når omdrejningerne kommer op så det er godt med det 6 gear på motorvej)... Hvis jeg skal komme med lidt ris til bilen, er plastikkvaliteten noget hård og lidt billig, i hvert tilfælde i forhold til mine tidligere biler men det er nok prisen for den noget lavere pris

UPDATE 10-12-2012: Er blevet kontaktet af sælger blot for at høre om alt er forløbet tilfredsstillende og om der var nogle spørgsmål. Super initiativ og service.

UPDATE 21-12-2012: Henvendte mig med nogle ting som mekaniker mente var ok (Der var påfyldt lidt for meget olie) men jeg er pertentlig med at instrukser fra producent skal følges 100% -, kunne komme med det samme og opgaven løst med det samme - ok service .. Min holdning er klart at max. mærket på oliepinden er ikke vejledende og det er ikke et 'fyld op her til + en sjat' mærke - super at de tappede af.

UPDATE 21-06-2013: Har siden min sidste update fået tappet yderligere olie af, faktisk en hel liter, der var altså dermed ret for meget olie i fra start men der er som sagt rettet, helt nyt olie og filter uden beregning, inkl. lånebil jeg ikke betalte for. Derudover var der i førersidens rygstøtte en stor 'bule' hvor der ikke var skum, det var der allerede ved levering men det er nu også rettet uden beregning og igen en lånebil uden beregning. Alt i alt er jeg ok tilfreds. I forbindelse med checket at olie, fandt mekanikeren at der manglede en bolt ved turboen hvilket gav mig lidt sjov lyd ved stop ind imellem. Eneste malurt er at det tog noget tid at overbevise dem om at der var ALT for meget olie på (Henvendte mig en del gange) og da den ekstra liter blev opdaget, blev det antydet at jeg selv havde efterfyldt olie - men hvorfor i alverden skulle jeg bruge penge og tid på olie når jeg betaler for serviceaftale måned efter måned :roll

UPDATE 13-09-2013: Fik tappet olie igen for et par uger siden - de har nu fundet ud af at man så vidt muligt ikke skal afbryde en rensning af partikelfilter, der kan løbe diesel ned langs siden af stemplerne og fortynde olien. Service niveau nogenlunde ... Ikke så mange smil eller specielt hyggelig atmosfære men problemet blev løst på stedet .... Dette er så også en advarsel til andre med diesel, er du så uheldig at rensecyklus er gået i gang, kør videre og lad den blive færdig - Det ville være rart med en indikator at den er gået i gang så man ikke skal gætte/'føle' ud fra at dieselforbruget er højere og om start/stop systemet er deaktiveret (Som der kan være mange andre grunde til).....
En anden ting en venlig menig mekaniker fortalte mig ... Når man tjekker olien skal man når man kigger på oliestanden på pinden, vende pinden om og kigge på forsiden, pinden bukker nemlig nede i oliebrønden så der kommer mere olie på 'bagsiden' .. Det er altså forsiden man skal kigge på.

Jeg er nok nået til konklusionen at jeg nok ikke køber bil der igen, købsoplevelsen er fin men supporten efterfølgende er lidt ligegyldig trods man som kunde kommer med en positiv attitude og en servicekontrakt der betales for hver måned... Jeg overvejer faktisk lidt at sælge bilen igen for at komme til et andet bilmærke og forhandler... Jeg tror det jeg føler er at der ikke er så meget kundepleje efter bilen er leveret.... Fik iøvrigt en slags stikpille af en af værkførerne på vej ud af døren: 'Sådan er det når man ikke kører efter foreskrifterne' .. ?!? Hvad f..... mener han med det?? Kan en KIA ikke tåle at man starter den om morgenen, kører ungerne i skole og derefter på arbejde (små 20km hver vej), enkelte lange ture til kunder i arbejdstiden (mellem 30-100km hver vej) og nogle knap så lange (15-20km samlet), nogle familiebesøg i weekenden, ferietur på 5-600km, stå stille i nogle uger fordi jeg arbejder hjemme, og ingen helt korte ture til brugsen om hjørnet fordi det regner, uden at smide diesel i olien?? Har svært ved at se hvilke forskrifter en KIA følger (Det må være noget KIA specifikt) men var helt paf over kommentaren og fik derfor ikke spurgt... I øvrigt beskrev jeg omhyggeligt mit kørselsbehov til sælgeren i sin tid og jeg har før haft diesel m partikelfilter uden disse problemer (Dog ikke en KIA)...

UPDATE 09-01-2014: Ringede for et par dage siden til CarSpecial for at få serviceret bilen og vendt ovenstående problematik med olie igen... Nu viser det sig at der er en softwareopdatering til Rio biler der har dette specifikke problem - Angiveligt en optimering af hvordan/hvornår rensnings/afbrændingsprocessen af partikelfilteret udføres - Det kunne godt lugte lidt af at jeg ikke er den eneste der har oplevet dette problem... Jeg har en aftale på mandag til olieskift og opdatering af bilens software... Ifølge personen jeg talte med er opdateringen alene til udbedring af biler med dette problem og selvfølgeligt kun diesel (Partikelfilter rensning)... Sjovt nok ringede en anden person her til morgen og spurgte om jeg stadig havde problemet og at der var en opdatering der måske ville hjælpe, her må jeg jo give Car Special nogle bonus point for at kontakte mig direkte vedr. mit problem selvom jeg allerede havde en aftale, det er ok service, jeg havde ellers ikke indtryk af at mit problem var i deres erindring.. Jeg vender tilbage med erfaringer fra besøg og om opdateringen giver resultater...

UPDATE 14-01-2014: Behageligt besøg med god tone. Bilen er blevet opdateret og jeg satser på at det fikser partikelfilterets renseprocess så den ikke sprøjter diesel i olien mere. Låne bilen fik jeg gratis og selvom det er billigt at låne bilen er det en glædelig overraskelse. Hurtig, professionel og god ekspedition denne gang. Meget glædeligt, jeg håber at jeg ved tidligere besøg blot har fanget personalet i en stresset eller på anden måde dum periode således fremtidige besøg er lige så behagelige som dette.

UPDATE 17-11-2014: Så er første service overstået, nye viskere, smurt bremser, bundprop, olie, filter, pollen filter osv. Rimeligt standard, billig lånebil til et par hundrede. Behagelig og hurtig betjening, en lille gave i form af farvekridt til mit ene generte barn der var med fordi hun var hjemme syg. Alt i alt et besøg der var lige i øjet som dét skal være!

UPDATE 11-04-2016: Nu er diesel Rio'en byttet ud med en benzin Cee'd SW attraction hos Car Special, oplevelsen af forløbet, indbyt, køb og finansiering var rigtigt fint, professionelt og behageligt. Værkstedserfaringer desangående er der så forhåbentligt lidt tid til, et års tid, men vil fortsat blive lagt herind så andre kan drage nytte af oplevelserne af hele processen, både salg/køb og værkstedsbesøg :)

UPDATE 02-12-2016: Så fik jeg en skade på bilen :( Venstre fordør og side spejl fuldstændigt kværnet og venstre bagdør en dyb ridse og bule. Det var en trailer som en anden bakkede ind i siden på bilen mens jeg holdt parkeret. Jeg valgte at få den fikset hos Car Special - Jeg fik gratis lånebil, hurtig tid og 4 dage senere fik jeg den tilbage med ny fordør, spejl og repareret bagdør. Det er lavet flot og man kan ikke se der har været sket noget, rigtigt flot lavet - Som ekstra bonus var bilen vasket og støvsuget - Så kan man ikke forlange mere :) Så når der nu skal være en skade på bilen så fortryder jeg ikke jeg valgte Car Special til opgaven. Alt kontakt var behagelig, serviceminded og effektiv så der er intet at sætte finger på. Da det er en forsikringssag og modpart har erkendt alt er der intet galt med prisen heller..

UPDATE 13-03-2017: Nu har Ceed'en været til sit første service - umiddelbart helt almindeligt service, har service aftale så har kun lagt 250,- for låne bil... Derudover er folie blevet skiftet som jeg bad om da der var folie der ikke vor monteret så pænt på døren efter forsikringsskaden. Umiddelbart hverken et skidt eller bemærkelsesværdigt besøg - Eneste lidt underlige er at de sagde at kortdata-opdatering til GPS ikke var tilgængelig så det har de ikke gjort... I betragtning af at flere andre på dette forum har fået opdateret Attraction modeller med nyt kortdata der har bla. frederikssund motorvejen på, må jeg konkludere at de ikke er helt fremme i skoen på det punkt... En smule skuffende og lidt ringe når man tænker på 7 års GPS opdatering var en del af salgs-pitchen, men det er let at love hvis man efterfølgende siger der ingen nye opdateringer er...

UPDATE 22-01-2020: Har haft min Ceed til service 2 gange + 1 forsikringssag siden sidste update:
Service februar 2018: Service var ganske fint, ingen ekstraordinære krav eller ønsker fra min side. Bilen var endda støvsuget da jeg fik den tilbage. Godt og nemt besøg.
Forsikringsskade februar 2018: Højreforskærm påkørt, det var hurtigt at få tid og skaden blev til sidst fikset pænt. Skulle dog bokse lidt m. at der var en dyb ridse på den udbedrede skærm da jeg fik den tilbage fordi jeg først opdagede det på vej hjem under lys på en tankstation under optankning, værkførerens første tilbagemelding var at 'det kunne ikke være rigtigt da de kvalitetssikrede inden udlevering', det måtte jeg selv have påført bilen (Dette var vitterligt samme dag som bilen var hentet at jeg skrev) ... Det viste sig dog at 'ridsen' var så dyb at det faktisk var en spartel fejl under udbedringen af skaden så kvalitetssikringen må jo have fejlet. Det blev også fikset men irriterende at men skal frem og tilbage samt diskutere noget så åbenlyst, der var dog en flink medarbejder der overtog dialogen og var lidt mere kundeorienteret...
Service februar 2019 var en noget flad fornemmelse, v. indlevering spurgte jeg om de ville skifte førersidens bundmåtte, udbedre en lakskade på bagklap (blot m. lakstift el. lignende) samt bestille en lakstift hjem til mig. Ved afhentning var det svært at se der var foretaget sig noget, måtten var ikke skiftet (har så heller ikke betalt for det), lakskade ikke udbedret og jeg har pt. intet hørt om lakstiften. Har ikke selv henvendt mig til carspecial vedr. dette, må blankt erkende at bilen for mig er til transport, ikke et hobbyprojekt jeg gider diskutere eller bruge alt for meget tid på.

UPDATE 31-01-2020: 4 års service - Gik fint, høflig betjening og kan ikke forlange hverken mere eller mindre.
Senest rettet af vic256 fre 31. jan 2020 19:49, rettet i alt 73 gange.

MortenHj
Bilmærke og model: Kia Soul 2012 1.6 CRDI Active
Postnummer: 2670
Geografisk sted: Vestegnen, Sjælland

Re: Car Special Ishøj

Indlæg af MortenHj » man 10. dec 2012 13:15

vic256 skrev:Jeg har for nyligt købt min nye Kia Rio 1.1 hos Car Special og kan indtil videre varmt anbefale at handle hos dem, sød, kompetent og høflig betjening af 4 omgange (Var med da min bror også købte en Rio der), ved 2 køb, 1 overdragelse og 1 afhentning af udstyr jeg havde glemt i den gamle bil, i alt 3 forskellige salgspersonaler har jeg haft kontakt til, alle behagelige og professionelle..... Nu har jeg endnu ikke erfaring med deres håndtering af reklamationer eller service i nyere tid, så hvis der kommer reklamationer og når der kommer service, vil jeg opdatere tråden... Dog vil jeg sige at deres service og håndtering af reklamationer i slut 90'erne var uovertruffen selvom jeg kom med en Sephia der ikke var købt hos dem (Men hos en anden forhandler i Glostrup der simpelthen ikke evnede begrebet 'service'), fik lånebil uden beregning og gjort opmærksom på de ting der skulle ordnes inden garantien (Dengang 2 år) udløb... Håber det fortsat er således og det minde (Sammen med en behagelig salgsfase) er ultimativt årsag til at både brormand og jeg kørte forbi og endeligt købte en ny bil hver med serviceaftale og finansiering, fik i øvrigt en god pris på den gamle bil trods stand og km antal i forbindelse med et tilbud Car Special kører på 1.1 CRDI modellen.... Min bror havde kigget hos anden forhandler i Valby/Hvidovre området men blev mødt af markant mangel på engagement, jeg havde kigget på et andet mærke (Samme som jeg havde før, Ford. og oplevet samme ligegyldighed).

Mht. til 1.1 CRDI er jeg utroligt positivt overrasket over trækket ... På papiret er den sløvere end en 1.2 benziner men det føles helt omvendt ved prøvekørsel, den trækker bilen helt fra bunden og holder man omdrejningen nede hvor momentet er, føles den markant hurtigere end benzineren...

(Jeg kender ikke personer hos Car Special og er ikke relateret på anden måde til virksomheden end som kunde så det er helt enkelt bare en kundes erfaringer - Og erfaring med forhandlere behøver ikke altid være negative :D )
Kan kun tilslutte mig dette. Og tillykke med bilen.

BE1
Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 2900

Indlæg af BE1 » fre 1. feb 2013 23:19

Dem er jeg også godt tilfreds med :) god service og kaffe.

vic256

Indlæg af vic256 » lør 5. okt 2013 20:05

Så er der lidt opdateringer...

Touring
Postnummer: 0

Indlæg af Touring » ons 9. okt 2013 14:06

Kan du ikke uddybe det med diesel og stemplerne i forhold til rensning af partikkelfilter, forstår simplethen ikke det du skriver eller hvor der er sammenhæng mellem de to ting.

Stempler skulle da gerne slutte tæt eller tager jeg helt fejl?

vic256

Indlæg af vic256 » ons 9. okt 2013 20:11

Stemplerne må i sagens natur være tætte men åbenbart ikke tætte nok, jeg har vedhæftet et billede af FDM's brevskasse hvor denne problemstilling er rejst. Det var også denne artikel værkføreren refererede til ... Det var dog nyt for dem, kun 1 ud af de 3 i ekspeditionen havde hørt om problemstillingen, de havde dog haft flere med for meget 'olie' før mig... Om det så virkeligt er det der var/er problemet skal jeg lade være usagt, jeg har ikke hørt om det før, 1 liter for meget olie lyder for mig af meget der skulle løbe forbi stemplerne (Det var den mængde de tappede 2. gang) .. Efter min mening ville det også være smart hvis de ikke fyldte olien op til absolut max og en sjat hvis dette virkeligt forekommer... OG instrumentpanelt burde tydeligt indikere at rensning er gået i gang - det er noget af en mangel efter min mening... Men som sagt har jeg på det seneste mødt en relativt ligegyldig holdning hos Car Special efter bilen er betalt... Iøvrigt har jeg før haft diesel bil med partikel filter (en Skoda, den spiste så lidt olie i stedet men det er mere normalt og lettere at løse selv på stedet) og ikke haft dette problem så KIA biler må åbenbart være mere udsat end andre for dette eller også har motoren et problem og Car Special kan ikke finde ud af det ... Det er i hvert tilfælde irriterende at skulle forbi forhandleren hver 1-2 måned for at få olieniveauet til at passe...
Vedhæftede filer
fdm.jpg
Senest rettet af vic256 tors 9. jan 2014 22:58, rettet i alt 2 gange.

vic256

Indlæg af vic256 » tors 9. jan 2014 21:57

Så har jeg opdateret min post med seneste erfaringer med Car Special hvor jeg købte bilen og har serviceaftale....

vic256

Indlæg af vic256 » man 17. nov 2014 18:53

En opdatering med mine erfaringer

vic256

Indlæg af vic256 » søn 18. jan 2015 17:06

aayaaha skrev:Kan du ikke uddybe det med diesel og stemplerne i forhold til rensning af partikkelfilter, forstår simplethen ikke det du skriver eller hvor der er sammenhæng mellem de to ting.
Det er udelukkende et diesel fænomen da det er i forbindelse med at motoren kører et rense/regenereringsprogram for at varme partikelfilteret så meget op at sod i filteret afbrændes ... Du kan google 'diesel DPF regeneration',' how diesel particulate filter cleaning works' osv. hvis du vil vide hvordan motoren gør dette.. Måden Kia tilfører mere diesel til afbrændingen (formentligt i upstroke tidspunktet, et gæt dog) til at varme filteret op, resulterer i at der kan løbe ikke-forbrændt/overskuds diesel ned langs stemplerne og ned i oliesumpen hvilket forhøjer oliestanden og fortynder olien... Der er masser af beskrivelser på nettet af hvordan dette fungerer, bare google det.

vic256

Indlæg af vic256 » man 11. apr 2016 16:58

Så er Rio'en udskiftet med en Cee'd SW fra Car Special. Der går dermed (forhåbentligt) noget tid førend der kommer en ny værkstederfaring på men salgsoplevelsen var i top!

vic256

Indlæg af vic256 » fre 2. dec 2016 16:03

Så er der opdateret med erfaringer af behandling af en skade/forsikringssag kørt igennem hos Car Special.

vic256

Indlæg af vic256 » tirs 14. mar 2017 11:08

Lidt nye erfaringer lagt ind

vic256

Indlæg af vic256 » ons 22. jan 2020 09:45

Så er der lidt update - der kommer mere når bilen har været til service igen om et øjeblik...

vic256

Indlæg af vic256 » fre 31. jan 2020 19:50

En update vedr. sidste service...

Besvar