Større nedbrud, men alt skulle være oppe igen

Generel information om kia klub.dk. Læs her før du begynder at lave dine egne indlæg.
Besvar
SysAdmin
Postnummer: 2300

Større nedbrud, men alt skulle være oppe igen

Indlæg af SysAdmin » lør 26. maj 2018 09:55

Hej alle!

Vi blev desværre ramt af et stort systemnedbrud hos vores hostingudbyder, som betød, at vores server røg offline torsdag fra cirka 11.30. Jeg har nu fået bekræftet, at fejlen skulle være rettet.

Nedbruddet skyldtes en række fejl, som startede med et strømudfald til datacenteret. Dernæst var der et nødstrømsanlæg, der fejlede, og forårsagede fejlstrøm i en stor del af det datacenter, som vores server står i. Det tog desværre deres teknikere lidt over et døgn, at få genetableret strømmen til serverne, og så skulle de i gang med at finde fejlene på alle de servere, som ikke havde overlevet.

Vores server var desværre blandt dem, som ikke selv ville komme online igen, og vi lå derfor i kø til, at en tekniker kunne komme frem til den.

Men nu er vi tilbage, og jeg håber, at sitet kører stabilt igen.
--
Jesper :mrgreen:

Jeg er ham, der driver maskineriet bag kiaklub.dk. Det er mig, der står for den tekniske del af, at holde serverne i live og systemerne kørende.

pipper
Bilmærke og model: Venter på Kia Niro advance (August)
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/galleri/331489-kia_ceed
Postnummer: 6580

Re: Større nedbrud, men alt skulle være oppe igen

Indlæg af pipper » lør 26. maj 2018 10:15

Var bange for at siden var blevet lukket.

Godt den er oppe igen :-)

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

Re: Større nedbrud, men alt skulle være oppe igen

Indlæg af Kia T2 » lør 26. maj 2018 21:39

Det var dejligt at det er oppe at køre igen, og du vil bruge din tid på det, det er bare et rigtig god forum, og håber at der vil komme mange flere nye medlemmer med tiden....

[quote=SysAdmin post_id=53249 time=1527321309 user_id=11362]
Hej alle!

Vi blev desværre ramt af et stort systemnedbrud hos vores hostingudbyder, som betød, at vores server røg offline torsdag fra cirka 11.30. Jeg har nu fået bekræftet, at fejlen skulle være rettet.

Nedbruddet skyldtes en række fejl, som startede med et strømudfald til datacenteret. Dernæst var der et nødstrømsanlæg, der fejlede, og forårsagede fejlstrøm i en stor del af det datacenter, som vores server står i. Det tog desværre deres teknikere lidt over et døgn, at få genetableret strømmen til serverne, og så skulle de i gang med at finde fejlene på alle de servere, som ikke havde overlevet.

Vores server var desværre blandt dem, som ikke selv ville komme online igen, og vi lå derfor i kø til, at en tekniker kunne komme frem til den.

Men nu er vi tilbage, og jeg håber, at sitet kører stabilt igen.
[/quote]

Besvar