Nyt design!

Generel information om kia klub.dk. Læs her før du begynder at lave dine egne indlæg.
Besvar
SysAdmin
Postnummer: 2300

Nyt design!

Indlæg af SysAdmin » ons 31. okt 2018 21:49

Hej alle!

Så er der sket lidt igen her på KIAKLUB.DK. Vi syntes, at det var på tide, der skete lidt med det visuelle indtryk her på siden. Alt skulle gerne ligge hvor det plejer - nu bare i lidt andre farver. Vi håber, I vil tage godt imod det :D
--
Jesper :mrgreen:

Jeg er ham, der driver maskineriet bag kiaklub.dk. Det er mig, der står for den tekniske del af, at holde serverne i live og systemerne kørende.

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 6771

Re: Nyt design!

Indlæg af Niro » tors 1. nov 2018 10:00

[quote=SysAdmin post_id=60127 time=1541018998 user_id=11362]
Hej alle!

Så er der sket lidt igen her på KIAKLUB.DK. Vi syntes, at det var på tide, der skete lidt med det visuelle indtryk her på siden. Alt skulle gerne ligge hvor det plejer - nu bare i lidt andre farver. Vi håber, I vil tage godt imod det :D
[/quote]

Nogen gange kommer man til at lave ændringer, der ikke er så behagelige i dagligdagen. Det gælder også for Kiaklub. Det er noget nemmere at læse en tekst med sorte bogstaver på hvid baggrund end hvide bogstaver på mørk baggrund. Særlig for svagtseende. Så kan i ikke lave den ændring om igen til det normale.

SysAdmin

Indlæg af SysAdmin » tors 1. nov 2018 12:49

Niro skrev:
tors 1. nov 2018 10:00
SysAdmin skrev:
ons 31. okt 2018 21:49
Hej alle!

Nogen gange kommer man til at lave ændringer, der ikke er så behagelige i dagligdagen. Det gælder også for Kiaklub. Det er noget nemmere at læse en tekst med sorte bogstaver på hvid baggrund end hvide bogstaver på mørk baggrund. Særlig for svagtseende. Så kan i ikke lave den ændring om igen til det normale.
Hej Niro,

Det er selvfølgelig forståeligt. Vi synes selv, at det nye design giver mere ro i øjnene, men sådan noget med design er jo desværre en subjektiv ting, som det er svært at blive enige med alle om :).

Som et muligt plaster på såret, har jeg aktiveret en mulighed for, at du som bruger kan vælge at gå tilbage til det gamle layout. Du skal gå ind i Brugerkontrolpanel ved at klikke på dit navn øverst til højre. Så skal du vælge "Boardindstillinger" og der kan du vælge "Boardtypografi". Hvis du vælger "prosilver" så er det det gamle layout.

Jeg håber, det er brugbart :-)
--

Jeg er ham, der driver maskineriet bag kiaklub.dk. Det er mig, der står for den tekniske del af, at holde serverne i live og systemerne kørende.

Brugeravatar
helskov
Bilmærke og model: Hyundai Ioniq PHEV Premium
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=405456
Postnummer: 0
Geografisk sted: FrølundeFed (Korsør)

Indlæg af helskov » tors 1. nov 2018 19:33

Lækkert at se. Har været her i over 10år og det var da lidt trivielt med den blå farve.

dyff
Bilmærke og model: Niro PHEV Advance
Postnummer: 3000

Indlæg af dyff » tors 1. nov 2018 20:10

Super at I har åbnet for muligheden for at benytte begge design :-)

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » tors 1. nov 2018 20:53

[quote=dyff post_id=60138 time=1541099440 user_id=9633]
Super at I har åbnet for muligheden for at benytte begge design :-)
[/quote]

Enig!

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Indlæg af Wee » fre 2. nov 2018 07:25

Jeg synes det er svært at se hvilke indlæg som ikke er læst, man kan se selve emnet er market med en "bullet" men når man så klikker sig ind og skal finde de nye indlæg (ud over at trykke på seneste ulæste indlæg) er det svært at se en forskel på læste og ulæste indlæg,

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » fre 2. nov 2018 18:39

[quote=Wee post_id=60140 time=1541139914 user_id=819]
Jeg synes det er svært at se hvilke indlæg som ikke er læst, man kan se selve emnet er market med en "bullet" men når man så klikker sig ind og skal finde de nye indlæg (ud over at trykke på seneste ulæste indlæg) er det svært at se en forskel på læste og ulæste indlæg,
[/quote]

Brug "Hurtige links" -> "Nye indlæg" (findes vist kun i det gamle layout?)

Så får du en liste med kun det, der har ændret sig siden du var her sidst.

I øvrigt synes der at være en fejl med BBKode. Den er slået til i mit brugerpanel, men når jeg skriver et indlæg som dette, er den slået fra?

SysAdmin

Indlæg af SysAdmin » man 5. nov 2018 08:50

cbo skrev:
fre 2. nov 2018 18:39
Wee skrev:
fre 2. nov 2018 07:25
Brug "Hurtige links" -> "Nye indlæg" (findes vist kun i det gamle layout?)

Så får du en liste med kun det, der har ændret sig siden du var her sidst.

I øvrigt synes der at være en fejl med BBKode. Den er slået til i mit brugerpanel, men når jeg skriver et indlæg som dette, er den slået fra?
Hej cbo, kan du se at bbkode er lået fra ude til højre, når du skriver indlæg, eller hvor ser du det henne? bbkode skulle gerne være slået til globalt på sitet, men jeg har godt bemærket, at det åbenbart ikke virker konsistent for alle.
--

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tirs 6. nov 2018 19:28

Det ser sådan ud:

[attachment=0]bbcodejpg.jpg[/attachment]
Vedhæftede filer
bbcodejpg.jpg

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Postnummer: 4200

Indlæg af ThomasH » tirs 6. nov 2018 19:54

[quote=cbo post_id=60193 time=1541528890 user_id=2228]
Det ser sådan ud:

bbcodejpg.jpg
[/quote]
Det er det samme for mig. Bbkode er slået til under mine egne indstillinger (boardindstillinger -> skriveindstillinger) men ikke i forum. Har forsøgt at slå fra/til uden held. Synes ikke, at det har været et problem tidligere!?

SysAdmin

Indlæg af SysAdmin » tors 8. nov 2018 14:26

ThomasH skrev:
tirs 6. nov 2018 19:54
cbo skrev:
tirs 6. nov 2018 19:28
Det ser sådan ud:

bbcodejpg.jpg
Det er det samme for mig. Bbkode er slået til under mine egne indstillinger (boardindstillinger -> skriveindstillinger) men ikke i forum. Har forsøgt at slå fra/til uden held. Synes ikke, at det har været et problem tidligere!?
Nu skulle det gerne virke! Problemet var specifikt på det her underforum - der var BBCode og Smileyer slået eksplicit fra, af en eller anden grund. Jeg gennemgår lige alle andre underfora i aften og sikrer mig, at de er korrekt indstillet med de rigtige rettigheder.
--

Brugeravatar
cbo

Indlæg af cbo » tors 8. nov 2018 14:38

SysAdmin skrev:
tors 8. nov 2018 14:26
Nu skulle det gerne virke! Problemet var specifikt på det her underforum - der var BBCode og Smileyer slået eksplicit fra, af en eller anden grund. Jeg gennemgår lige alle andre underfora i aften og sikrer mig, at de er korrekt indstillet med de rigtige rettigheder.
Smukt :)
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Besvar