Velkommen til kiaklub.dk

Generel information om kia klub.dk. Læs her før du begynder at lave dine egne indlæg.
Brugeravatar
kiaklub
Site Admin
Bilmærke og model: Kia Cee'd SW 1.6 Crdi Stationcar Aut. 6
Facebook profil: https://www.facebook.com/kiaklubdk/
Postnummer: 2300
Geografisk sted: Ørestad, København
Kontakt:

Velkommen til kiaklub.dk

Indlæg af kiaklub » fre 13. okt 2006 10:19

kiaklub.dk er ikke associeret med Kia Motors og indlæg på klubbens hjemmeside kan på ingen måde tages til udtryk for Kia Motors officielle holdning, undtagen hvor det er tydeligt angivet at Kia Motors er kilden.

Hjemmesiden er et hobbyprojekt, drevet og finansieret Privat. Hjemmesiden er sat op i forbindelse med at jeg selv har støvet internettet tyndt for oplysninger i forbindelse med at jeg har købt min første Kia.
Det har været vanskeligt at finde oplysninger for de europæiske og især danske udgaver, og jeg håber derfor at du vil være med til at opsamle viden og dele den med os andre. Husk, at hvis svaret på dit spørgsmål ikke ligger her, er det måske, fordi du ikke har stillet spørgsmålet endnu.

Hvis du laver indlæg i andre diskussiongrupper eller fora, må du meget gerne indlægge links til kiaklub.dk, så endnu flere bliver opmærksom på tilstedeværelsen af dette Kia dedikerede forum. Husk også at gøre opmærksom på kiaklub.dk, når du diskuterer bil på arbejdet, til familiefesten, i træningscenteret eller hvor du nu diskuterer bil.

Hvis du laver et indlæg, så husk, at det bliver offentliggjort på internettet og undgå derfor at give personlige oplysninger, også om andre. Indlæggene bliver også læst af Kia Motors og flere værksteder, så hvis du har gjort noget ved din bil, der kan gå ud over garantien, er dette ikke det rigtige sted at offentliggøre det. Send i stedet en privat besked til kiaklub, så skal jeg lave indlægget uden at offentliggøre spørgeren. Tilsvarende, hvis du gerne vil svare på et sådant indlæg, men frygter, at det vil påvirke din garantisituation eller forholdet til dit værksted, så send det til kiaklub som en privat besked, så lægger jeg svaret ind.

Det er gratis at registrere sig, og du vil ikke modtage store mængder mails. Oplysninger om dig vil ikke blive videregivet, med mindre du selv vælger at offentliggøre dem under registreringen. Hvis du har spørgsmål eller problemer med registreringen, så send en mail på kiaklub@kiaklub.dk.

Siden skulle gerne kunne læses i enhver type browser og også fra PDA'er og mobiler, der kan læse HTML. Hvis dette giver problemer, så send mig en besked, så vil jeg meget gerne undersøge det.

Der er et rss-feed, http://kiaklub.dk/rss.php, så du kan abonnere på links til nye indlæg, uden at skulle forbi hjemmesiden.

Generelt gælder det, at indlæg ikke må være af kommerciel art, undtagen hvor det specifikt er tilladt. Det er dog tilladt at have en enkelt linies reklame i din underskrift, eller lade dit brugernavn afspejle den virksomhed du arbejder for. Hvis et indlæg du skriver, repræsenterer dit firmas officielle holdning, bør dette tydeligt fremgå af indlægget.
Brug et sobert sprog og vær specifik, hvis du kritiserer. Gå efter bolden, ikke efter manden.

Brugeravatar
Eigil Sørensen
Bilmærke og model: Cee'd SW collect 1,4 CVVT
Postnummer: 7400
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Velkommen til kiaklub.dk

Indlæg af Eigil Sørensen » lør 6. okt 2007 19:42

troede egentligt jeg var lidt " haj " -men hvordan f.......... ændrer jeg i min profil ?

Bab

Indlæg af Bab » lør 6. okt 2007 19:46

Prøv da at tryk på bruger kontrolpanel. Jeg er sikker på at det er lige det du leder efter.

Bab

kego1939
Bilmærke og model: kia ceed cdri eco 1,6 90 hk. active
Postnummer: 3660

Indlæg af kego1939 » tirs 18. mar 2014 18:04

Hej til alle jeg er lige tilmeldt Kia klubben

Jeg har købt en super velholdt Ceed cdri 1,6 ecodynamics årgang 2011

Jeg forespørger hermed Er det muligt at købe Workshop manual for denne model?

Jeg ved ikke om Haynes har udgivet nogle. Da jeg er mekaniker ville jeg jo helst servicerer bilen selv.
Med venlig hilsen kego1939 mail skjold2007@gmail.com

sammy48
Bilmærke og model: Kia Picanto 1,1 2007
Postnummer: 8700

Indlæg af sammy48 » søn 17. aug 2014 13:53

Hej, jeg er ny herinde.
Har brug for jeres hjælp!!!
Vi har lige købt en Kia Picanto 1,1 fra 2007 og er ellers meget tilfreds med den.
Vi synes bare, at motoren/køler bliver rimeligt varm efter en kort tur på ca. 35 km.
Den ventilator kører måske ikke???
Eller hvornår skal den kører rund??

kimløvbo
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1,6 diesel fra 2008
Postnummer: 4690

Turbo

Indlæg af kimløvbo » søn 31. maj 2015 09:40

Hej Jeg er også ny her på siden.
Jeg har købt en ceed 1,6 diesel, årgang 2008 har kørt 143000 km, når jeg starten den og den er "kold" kommer den en mindre røgsky ud og turboen lyder lidt som en ambulance de første 4-5 min ikke ret høj, men heller ikke til at tage fejl af.
Er det noget jeg skal være bekymret for ?

Brugeravatar
Eigil Sørensen
Kontakt:

Re: Turbo

Indlæg af Eigil Sørensen » søn 31. maj 2015 10:00

[quote="kimløvbo"]Hej Jeg er også ny her på siden.
Jeg har købt en ceed 1,6 diesel, årgang 2008 har kørt 143000 km, når jeg starten den og den er "kold" kommer den en mindre røgsky ud og turboen lyder lidt som en ambulance de første 4-5 min ikke ret høj, men heller ikke til at tage fejl af.
Er det noget jeg skal være bekymret for ?[/quote]

Prøv at stille spørgsmålet i Cee'd forum - så får du nok svar :-)

Ole S.
Postnummer: 9240

Indlæg af Ole S. » søn 31. maj 2015 10:54

[quote="kimløvbo"]Hej Jeg er også ny her på siden.

Ja du kan godt begynde at ryste sparerisen, det lyder som om din turbo er på vej til de evige jagtmarker/kaput.

Brugeravatar
Eigil Sørensen
Kontakt:

Indlæg af Eigil Sørensen » søn 31. maj 2015 11:13

[quote="Ole S."]
Ja du kan godt begynde at ryste sparerisen, det lyder som om din turbo er på vej til de evige jagtmarker/kaput.[/quote]

Klap lige hesten.

Der er måske garanti på endnu - kommer an på hvornår i 2008 den er fra.

Ole S.

Indlæg af Ole S. » søn 31. maj 2015 11:24

Garanti på en turbo der er 7år og har gået 143.000 km. Det vil jeg se før jeg tror det.

Det vil som MINIMUM kræve at der er komplet servicebog, men det kan der selvfølgelig også sagtens være.

Brugeravatar
Eigil Sørensen
Kontakt:

Indlæg af Eigil Sørensen » søn 31. maj 2015 11:35

[quote="Ole S."]
Det vil som MINIMUM kræve at der er komplet servicebog, men det kan der selvfølgelig også sagtens være.[/quote]

Det gælder jo altid - ligegyldigt hvilket mærke bil og garantilængde.
Min 1,6 CRDI - ligeledes fra 2008, garantien lige udløbet før jeg byttede den ud havde naturligvis komplet servicebog, ellers er de 7 år/150.000 km intet værd.
Den har ikke kostet mig noget i reparationer udover sliddele og service, og har fået lavet en del på garantien - bl. a. skiftet " kødben" efter 5 år - turboen har jeg dog ikke haft problemer med.

kimløvbo

Indlæg af kimløvbo » søn 31. maj 2015 20:14

[quote="Eigil Sørensen"][quote="kimløvbo"]Hej Jeg er også ny her på siden.

Prøv at stille spørgsmålet i Cee'd forum - så får du nok svar :-)[/quote]

TAK!

kimløvbo

Indlæg af kimløvbo » søn 31. maj 2015 20:22

[quote="Ole S."]Garanti på en turbo der er 7år og har gået 143.000 km. Det vil jeg se før jeg tror det.

Det vil som MINIMUM kræve at der er komplet servicebog, men det kan der selvfølgelig også sagtens være.[/quote].

Hej tak for jeres indlæg. Jeg har købt bilen i 3. mdr. fab. garanti er lige udløbet. men der er forhandler garanti endnu, men det bliver nok en kamp :-(

kimløvbo

Indlæg af kimløvbo » søn 31. maj 2015 21:07

[quote="kimløvbo"][quote="Ole S."]Garanti på en turbo der er 7år og har gået 143.000 km. Det vil jeg se før jeg tror det.

Det vil som MINIMUM kræve at der er komplet servicebog, men det kan der selvfølgelig også sagtens være.[/quote].

Hej tak for jeres indlæg. Jeg har købt bilen i 3. mdr. fab. garanti er lige udløbet. men der er forhandler garanti endnu, men det bliver nok en kamp :-([/quote]
Kan dårlig motorolie være medvirkende årsag til at turbo bliver defekt el. har det ikke noget med sagen at gøre?

Ole S.

Indlæg af Ole S. » man 1. jun 2015 17:46

Svært at sige om olien er grunden. Men èn ting er vigtigt, og det er at olien er skiftet rettidigt, altså service er overholdt.

Besvar