Bilen sætter ud

Forløberen for Kia Cerato
Besvar
løkkeby

Bilen sætter ud

Indlæg af løkkeby » ons 3. jun 2009 15:53

Jeg har et stort problem med min Sephia 1.5, den sætter ud og har nu været ved 3 mekanikker , udskiftet er flere følere bla. krumtapsføler, tændspole er ok , bensinpumpe er ok, den viser ingen fejl med tester.
den sætter ud ved hved 15-20 sek. især når på de første 25 km ved jævn fart, ikke når jeg accelere. er der nogen som har et godt forslag.
Jeg vil gerne udskifte lyskontakt og her skal rattet af, så er mit spørgsmål hvad med airbagen, håber I kan hjælpe. den er fra 1998 og har kørt 228000 km.
Povl Larsen

Kia Motors Slagelse
Bilmærke og model: kia cee'd

Re: Bilen sætter ud

Indlæg af Kia Motors Slagelse » ons 3. jun 2009 16:27

med hensyn til lyskontakt ingen problem bare pil en batteri pol af mens du roder med airbagen så er du sikker hvis du ikke er fag mand.. med hensyn til udsætning plejer det og være tændings systemet evt kabler eller spole..

løkkeby

Indlæg af løkkeby » ons 3. jun 2009 17:11

Med hensyn til lyskontakt, vil jeg spørge om hvis man tager ledningen af batteri har det så ikke betydning for startspæren.
Bilen sætter ud kan jeg oplyse at tændspole-tændkapler-tændrør er udskiftet, så hvad så et godt bud ????

Tivar

Indlæg af Tivar » fre 14. maj 2010 18:14

Hey
At du afmonterer batteriet har ingen indflydelse på din startspærre.
Har du fundet ud af hvad fejlen er?

Hilsen Niels

Løkkeby 4

Indlæg af Løkkeby 4 » søn 30. maj 2010 23:38

Hej
Ja endelig har jeg fundet fejlen, det var gasspjældpotentiometer,
hvordan skifter jeg nemest varmeblæseren, inde fra kabinen eller hvordan og hvor sidder den.
Povl

franka

Indlæg af franka » søn 6. jun 2010 22:23

hejsa. Kan nogen fortælle mig hvor den der gasspjældpotentiometer sider henne i motor rummet,og hvor dyr sådan en er, da min bil også også sætter ud.
mvh. frank

løkkeby

Indlæg af løkkeby » tors 17. jun 2010 16:08

Gasspjælpotentiometer koster om kr. 800 og skal være et originalt, da jeg har prøvet med uorg.en lille sort kasse på størrelse med en æske tændskikker :oops:

Besvar