reservedele

Forløberen for Kia Cerato
Besvar
daltonlarsen
Bilmærke og model: Toyota Carina E + Kia Sephia 1,5 Hatcback 2000
Postnummer: 2770

reservedele

Indlæg af daltonlarsen »

:shock: Hejsa i forum.
Jeg går og overvejer at købe en sephia hatcback fra 2001, og mit spørgsmål lyder således.....er alle reservedele til sådan en fætter bare generelt dyre, eller er det kun specifikke dele der er. Jeg undersøgte hvad en forlygte kostede hos T Hansen, og fik den chokerende tilbagemelding...:2.799,00
Det er dælme dyrt for en lygte. Er der nogen der ved hvor man køber billigere end det?
Hilsen Dalton
EasinEddy
Bilmærke og model: Kia Sephia 1.5 98
Postnummer: 4000

Re: reservedele

Indlæg af EasinEddy »

Evt. hos mekonomen ?
Der skulle delene være relativt billig og med 3 års garanti.
daltonlarsen

Indlæg af daltonlarsen »

Hej EasinEddy. Tak for dit tip, men klarede det gennem http://www.autoparts24.eu og det kostede mig 850 kr incl. forsendelse for 1 forlygte. så er problemet bare hvordan man i det hede hule helvede skifter den.... ;-)
Umiddelbart ser det ud som om at hele fronten skal pilles af, de lygten er 2 delt... Nå jeg må få/finde nogle tips om det.
God weekend til alle.
daltonlarsen

Indlæg af daltonlarsen »

Nå så blev lygten skiftet.
Ja jeg blev sgu lidt nærig, for hvis jeg var kørt på værksted, var jeg sikkert kommet af med en mindre formue. Jeg tog i stedet tyren ved hornene og kiggede på hvor det var mest sansynligt at man skulle begynde, og ganske rigtigt som jeg mente var det fra fronten og ind.
Jeg fjernede først alle skruerne i plastik grillen foran, derefter løsnede jeg inderskærmen ved forhjulet i den side der skulle skiftes, for at komme ind og løsne skruerne mellem forskærmen og front grillen. Så var det bare at skrue de 3 skruer af, afmontere 2 stik på lygten og sætte den nye ind, og så ellers samle igen...
Det skal tilføjes at man nok skal være asiat for at arbejde på en sådan bil, da der ikke meget plads er til hænder værktøj osv. man skal føle sig frem da man ikke ogsa samtidigt kan have snotten inde og se hvad man laver 8)
Så til sidst et lille surt opstød.... Kunne man ikke hvis man havde nogle tips til hvordan man udfører div. reparationer, skrive lidt om hvordan det skal tackles, for det var da en af grundene til at jeg kom ind i dette forum, at man så derved kunne hjælpe hinanden, som man ser i mange andre fora.

P.s. det tog mig ca 2 timer, og hvad der er sparet er tjent!
Besvar