Kia sephia vil ikke starte, 7 uger hos mekaniker.

Forløberen for Kia Cerato
Besvar
kiabill
Bilmærke og model: kia sephia 1998
Postnummer: 0

Kia sephia vil ikke starte, 7 uger hos mekaniker.

Indlæg af kiabill » man 23. apr 2012 14:26

Hej alle.

Jeg har en kia sephia fra 1998. Den har altid kørt som smurt, ville her for et par mdr siden pludselig ikke starte. Efter utallige forsøg og genopladning af batteriet, blev den fragtet til mekaniker.

Et par dage senere fik jeg beskeden at det var startspærren den var gal med. De havde skiftet diverse ting ( f.eks strømfordeleren og andre smådele )før de fandt frem til det med startspærren. De ville så prøve at omkodet den, så jeg undgik at skulle have boksen skiftet. ( da sådan en boks skulle koste 1500 kr)

Tiden gik og jeg både ringede derned og mødte også personligt op. Hver gang fik jeg samme besked. For en uge siden fik jeg så endelig besked om at jeg kunne hente min bil færdigrepareret 3 dage senere. De ville ringe og give besked.

Idag har jeg så igen talt med dem og fået nøjagtig samme besked som for 7 uger siden. At det var startspærren og de ville prøve at omkode den, så jeg undgik at skulle have udskiftet boksen. Det kan de dog ikke selv finde ud af, så nu vil de have fat på en mekaniker fra Kia!

Er der nogen herinde, der har oplevet noget lignende? Jeg begynder at undre mig, 7 uger har jeg nu ventet og får stadig samme besked. Kan det overhovedet være rigtigt, at det tager SÅ lang tid at omkode ??? Ja, jeg begynder at blive mistænksom om at der er noget der er helt galt.

Håber på svar!

viperfreak
Bilmærke og model: Kia Sephia FB 1,5 16v LS Hatchback
Postnummer: 6920
Geografisk sted: Videbæk, Vestjylland

Re: Kia sephia vil ikke starte, 7 uger hos mekaniker.

Indlæg af viperfreak » lør 28. apr 2012 09:15

Jeg havde kørt den til en anden mekaniker længe inden de syv uger var gået...
Kia Sephia FB 1,5 16v LS Hatchback

Besvar