Udskiftning af tandrem..pris?

Forløberen for Kia Cerato
Besvar
GB123

Udskiftning af tandrem..pris?

Indlæg af GB123 » lør 15. sep 2007 07:15

Hej!

Jeg har en Sephia II fra slutning af `99 der har kørt 103,000km & jeg kan ikke se at remmen er blevet skiftet.

Ham der solgt mig bilen har tilbudt at skifte den for 4,000Kr....et autoriseret Kia værksted vil gøre det for 5,177Kr & en af mine venner i jylland siger at der findes mindre værksteder der skifter tandrem for 2,000kr.....er der nogen der har kommentarer til dette?

PS: I en anden tråd, så fortalte Turborallye at han havde fået kigget på tandrem i sin Sephia & den "så fint ud"....er det svært at komme ind kigge på den?

MVH GB123

Turborallye

Indlæg af Turborallye » ons 19. sep 2007 22:52

Åh det er herligt der er kommet nogle aktive sephiabrugere på klubsiden her. Tandremmen fik jeg tjekket på værkstedet, da der skulle serviceres et eller andet på dytten. Umiddelbart så det ikke besværligt ud men vil lige tjekke lidt op på emnet og undersøge hvad det var han gjorde for vi kunne se mekanismen. Skriver snart tilbage.

PS har forøvrigt fundet tændrørerne. Ja de var godt gemt. :lol:

GB123

Indlæg af GB123 » tors 20. sep 2007 19:07

Fik skiftede tændrørene idag...... :)

Først de 8 skruer på plastik pladen på toppen af motoren......bagefter måtte man fjerne en elektrisk anordning, med noget der ligner 2 spole & er samkoblet med tændrørskablerne : :?

Her skal man fjerne 4 x 10mm bolte for at løsne kabelværket.....først nu kan man ane toppene af tændrørene, helt ned i bunden af 4 meget dybe, sorte huller. :o

Så skulle der skiftes & det hele skulle samles igen :x

Men nu accelerer den langt bedre...kører som en drøm :D

Konklusion: Der er lidt af en udfordring i at skifte tændrørene i en Sephia II :shock:, men det kan godt svare sig... :wink:

MVH GB123

Brugeravatar
Kia Cerato
Bilmærke og model: Kia Cerato 1,6 LX Aircondition, Fartpilot, org Kia anlæg
Postnummer: 9800
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Udskiftning af tandrem..pris?

Indlæg af Kia Cerato » lør 6. okt 2007 03:02

Hej

Jeg har også haft en Kia Sephia 98, og fand ud af at tandremmen til en Mazda 323 (uorginal) passer til en Kia Sephia og det hele koster ca 400 kr. hvis man skifter den selv. ( eller kender en der kan )

:mrgreen:
GB123 skrev:Hej!

Jeg har en Sephia II fra slutning af `99 der har kørt 103,000km & jeg kan ikke se at remmen er blevet skiftet.

Ham der solgt mig bilen har tilbudt at skifte den for 4,000Kr....et autoriseret Kia værksted vil gøre det for 5,177Kr & en af mine venner i jylland siger at der findes mindre værksteder der skifter tandrem for 2,000kr.....er der nogen der har kommentarer til dette?

PS: I en anden tråd, så fortalte Turborallye at han havde fået kigget på tandrem i sin Sephia & den "så fint ud"....er det svært at komme ind kigge på den?

MVH GB123
Kia Cerato
http://kiaforum.kiaklub.dk/viewtopic.php?t=176
Alu. fælge, el ruder, ABS-bremser, opvarmede el spejle, fjernbetjent centrallås med alarm, aircondition, fartpilot, al KIA radio m/cd, servo, osv. osv. & Renault Scenic III 2011 model.

Besvar