kia picanto 2011-2013 styling + radio

Her er der plads til at stille spørgsmål eller fortælle om dine egne erfaringer med bildele, der forbedrer bilens performance eller udseende. Hvis dit indlæg er "kildent" mht lovgivning eller garanti, så send det som en privat besked til kiaklub, så skriver jeg det ind uden kildeangivelse.
Besvar
stefff
Bilmærke og model: kia picanto 5 dørs 1,0 motion plus
Postnummer: 6800

kia picanto 2011-2013 styling + radio

Indlæg af stefff » søn 27. okt 2013 11:05

Hej fælles kia ejere.

som den person jeg er, elsker jeg at gøre gode kup (få alt til det halve) og er derfor en ivrig internet shopper (i kender nok når kæresten / konen har gået amok i en tøj butik eller lignende og dankortet stadig er rødglædende når de kommer hjem..)

nå lad os komme til sagen.. alle kender nok ebay og paypal..

jeg valgte efter at have købt min kia picanto 1.0, 5d at der skulle gøres lidt ud af den så den kunne skille sig ud og gik derfor på ebay for at finde ud af hvad man nu kunne få til denne lille men fine bil, og jeg blev forbavset over hvor meget der egentligt kunne fåes, som forhandlerne i danmark slet ikke havde hørt eller set før..

jeg kan heriblandt nævne at jeg fandt:
- rat betjening + ledning m. stik til 300kr incl forsendelse (tog ca 15min at installere og krævede kun mellem stjerne skruetrækker samt en torx nøgle)
- dashmåtte til 350kr incl forsendelse (monteres med velcro)
- dør "måtte" agtigt beskyttelse nederst i samme look som dashmåtten.(350kr incl forsendelse)
- gear knop i samme røde farve som dash og dør måtte (under 200kr incl forsendelse)

det var bare nogen af de få men meget lækre stylings ting jeg fandt hurtigt og nemt at installere
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

men tilbage til radioen i en kia picanto 2011-2013 model..

der er nok andre end mig der har tænkt at de gerne kunne tænke sig at skifte deres standard radio ud i deres kia picanto, men også fundet ud af at en radio ramme (2din) i danmark koster 999kr eksl forsendelse og derefter tænkt at det nok var et for dyrt projekt.

-her kommer ebay så ind igen, jeg har taget i mende hvad omkostninger til importafgifter told/skat moms osv er og har udelukket køb direkte fra kina, men har fundet en forhandler i italien som faktisk sælger radio rammen, samt mange andre lækre ting på det område til kia picanto og andre kia modeller..

forhandlerens navn er G. M. produktion som har en meget venlig dame ved navn Nicole Mastrippol​ito som er meget behjælpelig med at hjælpe over email hvor man kan bestille udenom ebay da de ikke har alt fra deres butik/lager på ebay.

hos G. M. Produktion har jeg fundet følgende:

1 stk radio ramme (den med start/stop 2din)
1 stk "lomme" (koncertere 2din radio rammen til 1din)
1 stk iso konverterings ledning (konvertere stikket fra det orginale lednings net i kia picatoen til et iso stik som er på de fleste radioer man køber i butikkerne altså ikke det en standard radio bruger)
1 stk antenne kabel (antenne stikket på orginal radio ligner heller ikke det på radioer man kan købe i butikkerne)
1 stk usb enhed (vil udnytte start stop hullet til en dobbel usb indgang til min radio)

alt dette har jeg fået til 879kr INCL FORSENDELE (husk endnu engang på at den billigste radio ramme jeg kunne finde i danmark kostede 999kr eksl forsendelse)
forsendelsen er ankommet til danmark og jeg håber på snarest at kunne afhente det på det lokale posthus :)..

-jeg vil herefter hvis jeg husker det se om jeg kunne lave en lille guide der viser hvordan man udskifter radio rammen på en kia picanto (har søgt nettet og div forummer tyndt efter en sådan guide uden held.. så hvis andre ikke har lavet en, så må jeg se om jeg kan.. kan se at den er eftersøgt på flere forskellige sprog.)

//stefff

MilleBib
Bilmærke og model: Kia Picanto
Postnummer: 8900

Re: kia picanto 2011-2013 styling + radio

Indlæg af MilleBib » man 16. jan 2017 09:15

Hvad så? Fik du pakken?

Jesp123
Postnummer: 0

Indlæg af Jesp123 » lør 18. feb 2017 17:03

Ja, det kunne jeg faktisk også godt tænke mig at vide... Kunne være fint at spare lidt kroner og øre.
Med venlig hilsen ABC TRAFIKSKOLE

Ole S.
Postnummer: 9240

Indlæg af Ole S. » man 20. feb 2017 22:33

stefff har ikke været online på forum i 3 år, så tror ikke i skal forvente et svar fra ham. :lol: :lol: :lol:

Besvar