Kører for tæt på

Til sniksnak, vitser eller andet, der ikke tilnærmelsesvis kan placeres i een af de andre fora
Besvar
mads
Bilmærke og model: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Style Plus Clim 136HK
Postnummer: 4700
Kontakt:

Kører for tæt på

Indlæg af mads » søn 15. jan 2012 17:05

Trods min alder på 36 år, så har jeg kun haft mine kørekort i næsten 2 år - og den gang fortalte en god bekendt mig, at man ville få kæpheste når man begår sig i trafikken. Og han fik ret ; jeg er meget træt af at folk kører for tæt på mig trods jeg kører det tilladte. Hvad gør I, når folk kører for tæt på??

lansen
Bilmærke og model: Kia Rio Collect II
Postnummer: 8960

Re: Kører for tæt på

Indlæg af lansen » søn 15. jan 2012 17:26

Lader mig IKKE presse. Når det så er sagt, skal man jo ikke køre overdrevent langsomt. Hold til højre og lad fjoldset komme forbi.

viperfreak
Bilmærke og model: Kia Sephia FB 1,5 16v LS Hatchback
Postnummer: 6920
Geografisk sted: Videbæk, Vestjylland

Indlæg af viperfreak » man 16. jan 2012 16:53

Da jeg havde min Scoupé tændte jeg tågelygterne bagud da de sad i en lidt alternativ vinkel.. (blændede af helvede til)
Men nu kører jeg bare som jeg plejer, færdiggør overhalingerne hvis det er på motorvejen, og ellers holder farten... Engang var jeg typen der lod dem komme tæt på også foden over på bremsen... Men det er ikke ligefremt klogt...
Kia Sephia FB 1,5 16v LS Hatchback

Palle
Postnummer: 0

Indlæg af Palle » ons 18. jan 2012 15:59

Man skal bare ignorere det, hvis man begynder at signalere så risikerer man at situationen udvikler sig. Jeg har endnu aldrig set en bil øge afstanden fordi der blev blinket med tågelygter eller andet, derimod har jeg ofte set billisten gå "grasat" og køre endnu mere hasarderet fordi vedkommende følte sig provokeret.

Eddie
Postnummer: 0

Indlæg af Eddie » man 6. feb 2012 13:49

Bare lad fjolserne være!
Kør som du plejer :wink:

mads
Kontakt:

Indlæg af mads » søn 29. jul 2012 12:29

For god ordens skyld vil jeg lige selv svare på tråden. Tak for input. Jeg vil gå efter en pacifistisk tilgang til "problemet" som beskrevet i indlæggende - ikke noget med at træde let på bremsen eller lign. og selvfølgelig holde til højre så trafikken kan glide - hvilket jeg nu gør i forvejen :-). Det lette tryk på bremsen provokerer i den grad og skaber farlige situationer - så den fremgangsmåde duer ikke.

simonladefoed
Bilmærke og model: KIA CEE'D SW
Postnummer: 8260

Indlæg af simonladefoed » tirs 31. jul 2012 16:11

Selv af typen der har haft tendenser til at "drille" med bremsen - men efter diverse historier mv. må konklusionen være at man bare skal lade være med det og lade personen kommer forbi. Trods alt vigtigere ting i livet end at fortælle ham hvad du mener om hans køreegenskaber.

Thomas P.
Bilmærke og model: kia picanto 1.0 Exclusive
Postnummer: 4200

Indlæg af Thomas P. » søn 26. aug 2012 09:55

Dette problem opleves også en gang imellem med en tunet scooter i byområdet. Så kører de helt oppe i røven på en, uden en chance for at kunne nå og bremse hvis jeg pludselig skal bremse. Ofte uden hjelm, og det er jo rigtig smart. Her er det meget effektivt hvis det nu tilfældigvis skulle være tid til at vaske forruden med sprinkler.. så bliver der lige pludselig afstand :D :D

mads
Kontakt:

Indlæg af mads » ons 3. okt 2012 21:15

Tak for input, det spøjse er at jeg også har fulgt med i andre fora hvor man har forsøgt at belyse problemet og sjovt nok ; jeg har endnu ikke set nogen der inddrømmer at de kører for tæt på?! Kunne man lokke nogle af dem der kører for tæt på, til ytre sig i denne tråd - ingen moraliserende indlæg fra min side :-)

Besvar