nyt medlem

Her må du meget gerne lave en præsentation af dig selv. Hvilken bil kører du i, hvilken bil drømmer du om osv. Du kan også her holde os opdateret om din bils historie med oplevelser, problemer, værkstedsbesøg og styling/tuning.
Besvar
mje
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV 2020
Postnummer: 9330
Geografisk sted: Agersted

nyt medlem

Indlæg af mje » lør 30. nov 2019 11:22

Hej

Er netop blevet medlem. Har set forummet, og synes det virker til at være seriøst og med gode indlæg, og debatter :D

Samtidig er vi her i huset netop for 12 dage siden blevet ejere af en Kia Niro PHEV 2020 model. med læder sæder og 10 tommer skærm.
De første indtryk af bilen er, den kører som en drøm. Komforten i den er fænomenal, og vi købte den netop herfor, da jeg desværre døjer med ryg, og ben problemer, så det er ekstremt vigtigt jeg sidder godt, og behageligt, over både kortere og længere ture.
Vi har valgt at få en serviceaftale (7 år) med samt dækopbevaring, og skifte, så har vinterdæk med dæktryksventiler ligeså.

Forhandleren er jeg ikke alt for begejstret for. Dels lidt svær at få fat på, med lange svartider(sommetider) dels var alt ikke med i bilen, fik at vide det ville blive eftersendt, men måtte pludselig betale 75 kr. for levering eller kører 80 km selv for afhentning. Ved afhentning var tingene ikke klar(selvom det var aftalt på mail) og man virkede sgu nærmest lidt ligeglad, og lettere irriteret over jeg i det hele taget forstyrrede dem!

Kia er jeg også lidt skuffede over på den måde, at instruktionsbøger, skal være til den nyeste model, og ikke den gamle. Samtidig burde der være en instruktionsbog til navigationsanlæg, og touchskærmen! Det er i min optik useriøst, og uprofessionelt man ikke har sådanne ting på plads. Så der er plads til forbedringer både ved Kia og ved forhandleren.

Har kørt 521 km i bilen, og brugt ca 2,16 ltr. benzin og resten ved opladning. Jeg oplader med, kabel som følger med. Det tager ca 3 timer at lade den op, og det virker upåklageligt, ligesom resten af bilen gør. Har kun problemer med at få navigationen til at spille korrekt, ellers nyder vi bare at køre i en ny bil hvor alt bare er kvalitet, og virker som det skal.
Mvh
Martin fra Agersted

Besvar