problemer med Kia Venga 1,4 Diesel

Her må du meget gerne lave en præsentation af dig selv. Hvilken bil kører du i, hvilken bil drømmer du om osv. Du kan også her holde os opdateret om din bils historie med oplevelser, problemer, værkstedsbesøg og styling/tuning.
Besvar
vny
Bilmærke og model: venga 1,4 eco
Postnummer: 6070

problemer med Kia Venga 1,4 Diesel

Indlæg af vny » man 20. maj 2013 08:20

:D :D :D Jeg har d. 22/2 2013 købt en kia venga 1,4 diesel efter at have fået den leveret har jeg oplevet at der kan være problemer med at bilen vil tage gas, normalt træder turbo ind ved 1800 omdr. når der er problemer træder turbo først ind ved 2300 omdr. dette kan være et problem ved overhalinger og ved by kørsel fordi hvis der gives formeget gas springer bilen frem, Kia danmark vil ikke gøre noget for at løse dette problem og værkstedet mener det er mit kørsels mønster der er årsagen,men på internettet kan jeg læse at der er mange ejere af kia venga 1,4 diesel der har dette problem, da dette er min drømme bil vil jeg hermed høre om det er andre Kia ejere der har dette problem og om der er fundet en løsning på det.
mvh. vny

Jeg har nu fået en opdatering monteret i min Kia Venga og nu ser det ud til at bilen er i orden
Mvh. vny
Senest rettet af vny man 19. aug 2013 16:39, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
Bagmanden
Bilmærke og model: Kia Ceed SW Sport 1.6 CRDi - 2010
Postnummer: 3000
Kontakt:

Re: problemer med Kia Venga 1,4 Diesel

Indlæg af Bagmanden » man 20. maj 2013 11:44

vny skrev:Jeg har d. 22/2 2013 købt en kia venga 1,4 diesel efter at have fået den leveret har jeg oplevet at der kan være problemer med at bilen vil tage gas, normalt træder turbo ind ved 1800 omdr. når der er problemer træder turbo først ind ved 2300 omdr. dette kan være et problem ved overhalinger og ved by kørsel fordi hvis der gives formeget gas springer bilen frem, Kia danmark vil ikke gøre noget for at løse dette problem og værkstedet mener det er mit kørsels mønster der er årsagen,men på internettet kan jeg læse at der er mange ejere af kia venga 1,4 diesel der har dette problem, da dette er min drømme bil vil jeg hermed høre om det er andre Kia ejere der har dette problem og om der er fundet en løsning på det.
mvh. vny

Måske der er lidt at hente her:

http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/pr ... c1759.html
Bagmanden

Venga 4700
Bilmærke og model: Kia Venga 1.4 Crdi Active
Postnummer: 4700

Re: problemer med Kia Venga 1,4 Diesel

Indlæg af Venga 4700 » tirs 1. apr 2014 18:21

Hej. :)
Jeg har selv oplevet samme problem med at motoren tøver kraftigt når det er lidt varmt i vejret(omkring 16-18 c*)
Jeg fandt som du ud af, at der var adskillige andre der havde det samme problem med 1.4 crdi motoren, også selvom det var Hyundai Ix2o(samme motor)
På et engelsk forum så jeg at der var kommet en opdatering til motor ecu fra Kia.
Et besøg på værkstedet afslørede da også at der lå en opdatering til bilen med præcis den beskrivelse som jeg havde læst om på nettet : kunde klager over manglende motorkraft ved temperaturer over 18C*
Efter opdatering har jeg ikke haft problemet,nu har det så heller ikke været så varmt endnu, men jeg tror på at fejlen er væk.
En anden ting man nok vil lægge mærke til er at motoren trækker på en anden måde end før, jeg synes der er lidt mere bundtræk i eks. 5 gear nu.

Besvar