Spørgsmål til indbygget navigation

Fortæl om dine projekter og problemer med lydanlæg, DVD, computer og andet multimedie-gøgl.
Besvar
Jesniels
Bilmærke og model: Kia optima sw phev
Postnummer: 4000

Spørgsmål til indbygget navigation

Indlæg af Jesniels » man 26. mar 2018 01:33

Hej alle..

Har travle mig igennem alle de pdf manualer jeg har kunnet finde, hader ellers at læse sådan nogle, og de medfølgende manualer til min bil er bare ikke “up 2 date”..

Men har en dejlig by Kia optima phev.. skøn vogn...

To spørgsmål omkring navigation til professorerne herinde :-)

1. Hvor filen er mine +/- knapper i Map mode. Har andre dem? Alle manualer og youtube videoer viser dem, men jeg har kun den knap der slår autoscale til/fra.. zoom knapperne er der ikke.. hverken under mens der navigeres eller når man bare kærer, ej heller i 2d/3D mode er der forskel..

2. Navigationen viser i 3D mode, nogle fine grønne virker med en mørk rundt om på hele ruten man kører.. er der. Igle der ved hvad de betyder.. skummelt de ikke kan findes i manualerne..

Håber i lige kan tilrettesætte mig :-)

Brugeravatar
Kia T2
Bilmærke og model: Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Postnummer: 9800

Re: Spørgsmål til indbygget navigation

Indlæg af Kia T2 » tirs 27. mar 2018 09:53

Hejsa
Har fundet denne opdatering til din Navigation på Kia's hjemme side, måske du kan finde nogen svar der...
http://ipaper.ipapercms.dk/KiaMotorsDan ... 6/?page=26

Jesniels skrev:Hej alle..

Har travle mig igennem alle de pdf manualer jeg har kunnet finde, hader ellers at læse sådan nogle, og de medfølgende manualer til min bil er bare ikke “up 2 date”..

Men har en dejlig by Kia optima phev.. skøn vogn...

To spørgsmål omkring navigation til professorerne herinde :-)

1. Hvor filen er mine +/- knapper i Map mode. Har andre dem? Alle manualer og youtube videoer viser dem, men jeg har kun den knap der slår autoscale til/fra.. zoom knapperne er der ikke.. hverken under mens der navigeres eller når man bare kærer, ej heller i 2d/3D mode er der forskel..

2. Navigationen viser i 3D mode, nogle fine grønne virker med en mørk rundt om på hele ruten man kører.. er der. Igle der ved hvad de betyder.. skummelt de ikke kan findes i manualerne..

Håber i lige kan tilrettesætte mig :-)
Mine biler:
Kia Sportage 1,7 CRDI Advance Edition 2017
Kia Picanto 1,0 Attraction 2019
Tidligere biler:
Kia Cerato 1,6 LX 5D 2005
Kia Sephia 1,5 GTX 1998
Renault Scenic 1,5 DCI 2011

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH » tirs 27. mar 2018 12:35

Jesniels skrev:

2. Navigationen viser i 3D mode, nogle fine grønne virker med en mørk rundt om på hele ruten man kører.. er der. Igle der ved hvad de betyder
1:
Drej på højre knap på radioen (den hvor du tuner kanaler ind).
Burde også virke med almindelig zoom ind/ud som på en smartphone - altså to fingre fra/mod hinanden.

2:
Ikke helt sikker på, jeg forstår hvad det er du mener...
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Jesniels
Bilmærke og model: Kia optima sw phev
Postnummer: 4000

Indlæg af Jesniels » tirs 27. mar 2018 22:43

ThomasH skrev: 1:
Drej på højre knap på radioen (den hvor du tuner kanaler ind).
Burde også virke med almindelig zoom ind/ud som på en smartphone - altså to fingre fra/mod hinanden.
Tusinde tak - den fangede jeg i dag efter en snak med en svensker :-) Pinligt.. Desværre virker den med fingrene ikke - det var det første jeg prøvede, he he :-)
ThomasH skrev: 2:
Ikke helt sikker på, jeg forstår hvad det er du mener...
[/quote]

De grønne prikker.. Håber det her link virker - så kan i sem dem :-)

https://photos.app.goo.gl/FqoGww5MWoDgObc62

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Indlæg af ThomasH » ons 28. mar 2018 18:58

Har ikke et 100% bud, og har ikke selv fået set om de også er på min.

Men tror det enten er bremse- eller friløbspunkter, som “ECO-das” foreslår - altså den funktion i navigationen, som hjælper med at køre ekstra økonomisk. Eller det er “spor”, som viser den kørte rute (navigation -> skærm -> spor), men det virker bare ikke helt som om, at det er den måde det skal vises på.
Økonomiforslagene i navi, kan vist slås fra under navigation -> navigation (tror jeg...).

Eller kan det være parkerings POI’s?
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Besvar