Niro navigation

Fortæl om dine projekter og problemer med lydanlæg, DVD, computer og andet multimedie-gøgl.
Besvar
Erling Larsen
Bilmærke og model: Kia Niro Advance
Postnummer: 4070

Niro navigation

Indlæg af Erling Larsen » fre 20. apr 2018 14:53

Jeg kan godt lide at være opdateret med trafikken når jeg kører rundt i landet. Derfor deler jeg mit internet på min iPhone til bilen. Det virker helt fint, og den henter trafikinformationer ned med det samme. Jeg forstår bare ikke hvorfor jeg bliver nødt til at åbne telefonen hver gang jeg starter, og gå i Indstillinger, Internetdeling før den kobler på. Og det er ikke noget med opstartstid. Jeg skal heller ikke aktivere noget, blot åbne for siden og lukke den igen.
Er der noget der benytter samme funktion og oplever noget andet?
Kan det evt. være noget med at den forbinder via Bluetooth som standard?
Jeg har prøvet at stille samme spørgsmål i Niro gruppen, uden held.

Brugeravatar
Wee
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Bilgalleri-profil: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=159482
Postnummer: 3200
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Re: Niro navigation

Indlæg af Wee » fre 20. apr 2018 20:44

Hej Erling

Der blev givet følgende svar i den oprindelige tråd;

Flemmning skrev;
Jeg spurgte Kia forhandleren, da jeg besøgte ham i anden anledning (min Niro kommer først til landet d.15/6!), han kører rundt i deres demo Niro, og han bekræftede din oplevelse med internet deling med iphone, men mente det måske ikke var det samme "problem" med Android telefoner, hvor den forbinder automatisk?

Er det det samme problem hvis der forbindes til telefonen og internet via hotspot, Bluetooth eller USB?
Mvh Flemming

Christian skrev;
Internet deling på Iphone er ikke super. Jeg skal tit forbinde min bærbare, og der skal jeg også ind og slå deling til og fra hver gang. Så det er ikke noget unikt problem i en Kia...desværre.

Link til tråden;
https://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=39&t ... 7087e21085

Det kunne tyde på et iPhone problem.
----------------------------------------
Racing on the streets is like competing in the special olympics -
it doesn't matter if you win, you're still a retard.

Billede

Brugeravatar
ThomasH
Admin
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV - Comfort (2018)
Geografisk sted: Vestsjælland

Re: Niro navigation

Indlæg af ThomasH » lør 21. apr 2018 13:49

Det er sandsynligvis en ting i IOS:
It is by design on the iOS side it’s SSID is only discoverable for a short period after which it hides to be secure, if it has no clients connected it will turn off completely until you turn it on again to save battery and save you from malicious access attempts.

Har søgt lidt og fx:
https://speakev.com/threads/auto-connec ... pot.86785/

Hvad hvis du slukker og tænder for wifi via Kontrolcentrer, lige hurtigt swipe op fra bunden og sluk/tænd. Måske det tvinger SSID på hotspot til at blive udsendt - et gæt, men måske :-)
Tidligere:
2012 Kia cee’d (JD) 1.6 CRDi Premium
2008 Kia pro_cee’d 1.6 CRDi Sport

Besvar