KIA Soul 2020 EV - hvem skal have den?

En bil med personlighed og som EV fuld elektrisk
Besvar
KiaOle
Bilmærke og model: Renault Scenic 130 HK
Postnummer: 5672

KIA Soul 2020 EV - hvem skal have den?

Indlæg af KiaOle » søn 31. mar 2019 19:56

Er nysgerrig på, hvor stor interesse der er for den i Danmark?
Kommer formentlig indenfor de næste måneder.
Overvejer selv kraftigt en med stort batteri.

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: KIA Soul 2020 EV - hvem skal have den?

Indlæg af Christian L » fre 5. apr 2019 09:39

Kommer meget an på prisen, og hvilket udstyr de danske modeller får. Men den ser umiddelbart meget interessant ud :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Christian L

Indlæg af Christian L » ons 1. maj 2019 19:40

Der er kommet priser i Tyskland. Hvis man sammenligner med e-niro får man vel et billede af, hvad den lander på herhjemme. En fuldt udstyre e-niro er ca. 2.000 euro dyrere end Soul. Så en pris omkring 395.000 med alt i udstyr er nok et godt bud. Hvis det holder, så syntes jeg den bliver en tand for dyr i forhold til det skal forestille at være lillebror til e-niro. Ville være fint, hvis der snart kom danske priser, og også nogle ordentlige anmeldeser af den :)

KiaOle

Indlæg af KiaOle » ons 22. maj 2019 20:21

Ja, det var så der den landede, knap 390.000 kr for model alt inkl. (herunder farvevalg).
Har haft den i RØD i en uge. Lige en bil efter mit humør.
15 stk til salg og herefter 12-18 måneders leveringstid.

Christian L

Indlæg af Christian L » tors 23. maj 2019 08:19

KiaOle skrev:
ons 22. maj 2019 20:21
Ja, det var så der den landede, knap 390.000 kr for model alt inkl. (herunder farvevalg).
Har haft den i RØD i en uge. Lige en bil efter mit humør.
15 stk til salg og herefter 12-18 måneders leveringstid.

Den røde er flot, men jeg forstå ikke helt din pris. Når jeg slår tallene ind på lommeregneren, så lander jeg på 400.000, og det er ude SUV pack og metal lak. Der må da mangle noget hos dig ? Eller fik du en god rabat ? :)
Skal teste en på mandag, syntes faktisk bilen har et fedt design, men er lidt bange for at være meget alene om det. Jeg ser frem til at teste den for støj og komfort på motorvej, for den er uden tvivl rigtigt god i byen. Du må endelige give lidt feedback herinde på din oplevelser af bilen, og dine erfaringer :)

Christian L

Indlæg af Christian L » man 27. maj 2019 12:02

Har været ude og prøvekøre bilen i dag. Det var faktisk en rigtig positiv oplevelse. Den store skærm er vildt fed, og jeg havde nærmest en perfekt sidde position i bilen, klart bedre end i Niro og Kona. Den er næsten sjov at køre, og den lå super stabilt på motorvejen i den ret kraftige blæst.
Materiale kvaliteten vil jeg betegne som en mellemting mellem Kona og Niro, hvor Niro er klart lækrest. Men den føles faktisk ganske fin.
Støj er sådan set ok, jeg syntes der var for meget hjulstøj ved lavere hastigheder, på motorvej overdøver vinden dog. Man kan nok afhjælpe hjulstøj ved at have andre dæk på, og måske får støj isoleret kasserne, hvis man er meget følsom. Min oplevelse er, at der er lige så meget støj i den ved 130 km/t som i Niro/Kona, og niveauet er acceptabelt. Man skal nok op i en E-tron for virkelig at have en stille bil ;)

Jeg undrede mig over, at der ikke var armlæn i bagsædet, det er jeg sikker på, jeg har set på udenlandske. Og så er der ikke meget plads i dørerne til opbevaring.

Det er helt sikkert en spændende bil, pt. er der 2 tilbage af den første sending, så hvis man er hurtig kan man få en med det samme. Ellers er der ventetid ligesom på alle de andre. Desværre var der ikke nogen af de 2, som var 100% udstyret, og derfor ikke interessante for mig :)

KiaOle

Indlæg af KiaOle » lør 1. jun 2019 08:53

Hej Christian
Blot nysgerrig: Hvad mangler der af udstyr på de to der er tilbage?

Christian L

Indlæg af Christian L » man 3. jun 2019 09:42

KiaOle skrev:
lør 1. jun 2019 08:53
Hej Christian
Blot nysgerrig: Hvad mangler der af udstyr på de to der er tilbage?
Soltag, Ambient light, tagrælling, og suv pack. Men om de stadig er til rådighed aner jeg ikke :)

Momme
Bilmærke og model: Kia e soul Advanced
Postnummer: 4640

Indlæg af Momme » fre 9. aug 2019 09:19

Jeg skulle have den en😎
Jeg fik den i går og er fuldt tilfreds.
Nu mangler jeg bare at få clever igen så jeg kan lade der hjemme.
Jeg have endelig kikket på E-Niro, men efter at have sider i en soul blev det den, også fordi jeg kunne få den næsten med det samme.

Christian L

Indlæg af Christian L » man 12. aug 2019 13:33

Momme skrev:
fre 9. aug 2019 09:19
Jeg skulle have den en😎
Jeg fik den i går og er fuldt tilfreds.
Nu mangler jeg bare at få clever igen så jeg kan lade der hjemme.
Jeg have endelig kikket på E-Niro, men efter at have sider i en soul blev det den, også fordi jeg kunne få den næsten med det samme.
Tillykke, håber du bliver glad for den :)

Momme

Indlæg af Momme » fre 23. aug 2019 20:30

Det ser ud til at der er et par e soul ved enkede forhandler. Så hvis andre vil med på elbil bølgen med det samme kan det lade sig gøre. :D
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds med min soul og den er vildt sjov at køre. Især er det sjovt at trække fra BMW og Mercedes :lol:
Jeg er hvis ikke voksen nok til en elbil men jeg nyder det.

Christian L

Indlæg af Christian L » ons 28. aug 2019 12:26

Momme skrev:
fre 23. aug 2019 20:30
Det ser ud til at der er et par e soul ved enkede forhandler. Så hvis andre vil med på elbil bølgen med det samme kan det lade sig gøre. :D
Jeg kan kun sige at jeg er meget tilfreds med min soul og den er vildt sjov at køre. Især er det sjovt at trække fra BMW og Mercedes :lol:
Jeg er hvis ikke voksen nok til en elbil men jeg nyder det.
Helt voksen behøver man vel aldrig at blive :)

Så vidt jeg ved, så er der ikke app support til Soul..endnu. Er det noget du kan bekræfte, og hvis nej, har forhandler kunne give noget info om det ?
Vildt at der stadig er nogle tilbage, når man tænker på der kun kom 12-15 til landet. Tyder på, at det ikke er en bil som tiltaler danskerne med dens lidt specielle design.

Momme

Indlæg af Momme » tors 29. aug 2019 18:38

Der er ikke app og kia Danmark kan ikke sige hvornår den kommer til Danmark, pt køre de forsøg i udlandet.

Jeg tror det er pressebilerne de sælger, da ser ud til de har kørt 2000-6000km. Men det ser ud til det er fuld pris. Det er kun gæt jeg har ikke snakket med forhandlere om det.

Jeg ved at de har solgt mindste 3 i Køge, så jeg tro nok de skal komme ud at køre.
Mine erfaringer med om folk kan lide designet er at over 50% syndes den er pæn og jeg har lade vær med at regne de høflig med på pæn siden.

Christian L

Indlæg af Christian L » man 2. sep 2019 09:32

Momme skrev:
tors 29. aug 2019 18:38
Der er ikke app og kia Danmark kan ikke sige hvornår den kommer til Danmark, pt køre de forsøg i udlandet.

Jeg tror det er pressebilerne de sælger, da ser ud til de har kørt 2000-6000km. Men det ser ud til det er fuld pris. Det er kun gæt jeg har ikke snakket med forhandlere om det.

Jeg ved at de har solgt mindste 3 i Køge, så jeg tro nok de skal komme ud at køre.
Mine erfaringer med om folk kan lide designet er at over 50% syndes den er pæn og jeg har lade vær med at regne de høflig med på pæn siden.

Ok, så ikke noget nyt om app. Fatter ikke, de ikke har det med. De har jo app support i andre lande/verdensdele, så hvad er problemet lige ? En el bil uden den feature er bare bagefter alle andre.
Design er altid en smagssag. Jeg syntes bilen er fed, særligt fronten er jeg vild med. Men jeg har ikke mødt en eneste, som var med på den. Det var for mig en faktor i forhold til at vælge den fra, da gensalg vil kunne blive en udfordring...måske ;) Det, og så prisen, som er alt for høj i forhold til Niro :)

Momme

Indlæg af Momme » tirs 3. sep 2019 20:11

Ja det med app'en er mærkeligt.

Jeg har ikke tænkt på gensalg da jeg køre så langt at jeg regner med at slidde den op. Og så var det den bil med mest plads i kabinen og da vi ikke er helt små(Jeg er 188, konen er 177, sønnen på 14år er 178 og vokser stadigt ca 1 cm pr måned) i familien var det et nemt valg

Besvar