Kia e-soul i hverdage.

En bil med personlighed og som EV fuld elektrisk
Besvar
Momme
Bilmærke og model: Kia e soul Advanced
Postnummer: 4640

Kia e-soul i hverdage.

Indlæg af Momme » lør 10. aug 2019 08:40

Jeg har pt. Haft min e-soul i 2 dage og kørt ca 350km. Det er ikke helt blevet hverdag da hjemme laderen først kommer på torsdag.

Mit største problem med bilen er pt. at man alt for nemt kommer til at køre for stærkt :mrgreen: .
Et andet problem er at man skal sætte ekstra tid af til at snakke med folk da det trækker opmærksomhed.
Det tredje er at man skal passe på modkørende cykler på små veje, jeg bor på landet var ved at skræmme livet af en cykellist i den galde side af vejen (De kørte 3 ved siden af hinanden)

Der er meget på plus siden.
Som vildt god plads i kabinen også bag i.
Og den køre vildt sjov også på små veje, jeg kan meget bedre lide dens undervogn end min c4 fra 2014.

Jeg skriver nok mere når lader osv er på plads.

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: Kia e-soul i hverdage.

Indlæg af Christian L » man 12. aug 2019 13:33

Momme skrev:
lør 10. aug 2019 08:40
Jeg har pt. Haft min e-soul i 2 dage og kørt ca 350km. Det er ikke helt blevet hverdag da hjemme laderen først kommer på torsdag.

Mit største problem med bilen er pt. at man alt for nemt kommer til at køre for stærkt :mrgreen: .
Et andet problem er at man skal sætte ekstra tid af til at snakke med folk da det trækker opmærksomhed.
Det tredje er at man skal passe på modkørende cykler på små veje, jeg bor på landet var ved at skræmme livet af en cykellist i den galde side af vejen (De kørte 3 ved siden af hinanden)

Der er meget på plus siden.
Som vildt god plads i kabinen også bag i.
Og den køre vildt sjov også på små veje, jeg kan meget bedre lide dens undervogn end min c4 fra 2014.

Jeg skriver nok mere når lader osv er på plads.

Enig, jeg var også positivt overrasket over hvor sjov den er at køre :)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

Momme

Indlæg af Momme » lør 17. aug 2019 23:30

Så kom hjemme laderen på plads og de første 1000km. er kørt.

Jeg kan kun sige at jeg ikke har meget negativt at berette.

Man skal være forsikring med speeder foden i vådt vejr eller kommer der spind selv ved 60km/t.

Med 60km/t er der så stille at rullen til sikkerhedssele kan høres. Det er normalt ikke et problem da det store harmon anlæg nok skal overdøve en hver lyd😀

Hvis nogle har spørgsmål så skriv bare, jeg har pt 9 dages erfaring med elbil så jeg er jo klart ekspert

Christian L

Indlæg af Christian L » tors 22. aug 2019 09:54

Momme skrev:
lør 17. aug 2019 23:30
Så kom hjemme laderen på plads og de første 1000km. er kørt.

Jeg kan kun sige at jeg ikke har meget negativt at berette.

Man skal være forsikring med speeder foden i vådt vejr eller kommer der spind selv ved 60km/t.

Med 60km/t er der så stille at rullen til sikkerhedssele kan høres. Det er normalt ikke et problem da det store harmon anlæg nok skal overdøve en hver lyd😀

Hvis nogle har spørgsmål så skriv bare, jeg har pt 9 dages erfaring med elbil så jeg er jo klart ekspert
Det er altid herligt med "eksperter" som kan svare på ens spørgsmål Tænker det kunne være interessant, når du har kørt lidt mere, at du giver bud på forbruget ved forskellige hastigheder, og dermed også realistiske rækkevidder :)

Momme

Indlæg af Momme » tors 29. aug 2019 21:20

Lidt hverdagsdata jeg køre ca 165km på en normal dag og bruger ca 45% af kapaciteten.
De ca 120km er motorvej og der bliver ikke holdt igen.

Køling i sædet er genialt i den varme vi har.

PS bilen bliver kaldt fars rumskib for der er lidt starwares over at trykke pedalen i bund, både lyd og acceleration.

Christian L

Indlæg af Christian L » man 2. sep 2019 09:34

Momme skrev:
tors 29. aug 2019 21:20
Lidt hverdagsdata jeg køre ca 165km på en normal dag og bruger ca 45% af kapaciteten.
De ca 120km er motorvej og der bliver ikke holdt igen.

Køling i sædet er genialt i den varme vi har.

PS bilen bliver kaldt fars rumskib for der er lidt starwares over at trykke pedalen i bund, både lyd og acceleration.
Super. Vil være fedt, hvis du kan smide kwh/km tal på. Men det lader til, at du har over 300 km rækkevidde ved motorvej ? Og er det så med 110 eller 130 km/t ?

Momme

Indlæg af Momme » tirs 3. sep 2019 20:05

80km med 130kmt
40km med 110kmt
30km med 80kmt
15km i by.

Ca 5.5km/kw kan nemt gøre det bedre hvis jeg kørte økonomisk med det er bare for sjovt at lade være.

Jeg har ikke fattet folk der køber en tesla og så køre 90kmt på motorvejen hvor man må køre 130kmt.

Christian L

Indlæg af Christian L » tors 5. sep 2019 08:39

Momme skrev:
tirs 3. sep 2019 20:05
80km med 130kmt
40km med 110kmt
30km med 80kmt
15km i by.

Ca 5.5km/kw kan nemt gøre det bedre hvis jeg kørte økonomisk med det er bare for sjovt at lade være.

Jeg har ikke fattet folk der køber en tesla og så køre 90kmt på motorvejen hvor man må køre 130kmt.
Tak for info, og ja du kan nok gøre det bedre end 5,5 km/kw, hvis du anstrenger dig lidt. Hvis du nu brugte de par minutter ekstra det tager at sætte farten ned fra 130 til 110, vil det helt sikkert give et noget lavere forbrug :)

Momme

Indlæg af Momme » tors 5. sep 2019 13:05

Men jeg har ikke købt en elbil fordi jeg vil være hellig, jeg har købt en elbil fordi det giver mening og jeg ser ingen grund til at ændre køre stil bare for de det er en elbil.

Og besparelsen ved at sænke hastigheden er jo det samme for alle biler man ser det bare ikke så tydeligt for benzin og diesel.
Og det koster jo ikke ekstra når man har clever med fast pris på 599,-

Besvar