Shell V Power

MPV'ernes supermodel
Besvar
Ole K
Bilmærke og model: Kia Venga 1,4 benzin intro edition
Postnummer: 9210
Geografisk sted: Aalborg

Shell V Power

Indlæg af Ole K »

Jeg har læst og hørt om V Power, at det skulle give en mere livlig motor, at det skulle give længere på literen og at det skulle rense motoren bedre end 95 oktan.

Jeg har nu prøvet det over 1.200 km og min erfaring er, at der ikke er noget at mærke på motoren. Den kører 0,4 km længere på literen. Den evt. rensende effekt er jo ikke til at mærke/se.
Så min konklusion må være, at den 0,4 km mere pr liter ikke berettiger til merprisen på ca. 75 øre.

I øvrigt har jeg nu kørt i alt 14.400 km med en økonomi på 15,04 km/l på 95 oktal. De tankninger med V Power viste 15,42 km/l. Det skal siges, at jeg nok kører ca halvdelen som bykørsel.

Mvh
Ole
nankai
Bilmærke og model: Picanto 1,2 Motion Plus
Postnummer: 0
Geografisk sted: Østjylland

Re: Shell V Power

Indlæg af nankai »

Ole K skrev:Jeg har læst og hørt om V Power, at det skulle give en mere livlig motor, at det skulle give længere på literen og at det skulle rense motoren bedre end 95 oktan.

Jeg har nu prøvet det over 1.200 km og min erfaring er, at der ikke er noget at mærke på motoren. Den kører 0,4 km længere på literen. Den evt. rensende effekt er jo ikke til at mærke/se.
Så min konklusion må være, at den 0,4 km mere pr liter ikke berettiger til merprisen på ca. 75 øre.

I øvrigt har jeg nu kørt i alt 14.400 km med en økonomi på 15,04 km/l på 95 oktal. De tankninger med V Power viste 15,42 km/l. Det skal siges, at jeg nok kører ca halvdelen som bykørsel.

Mvh
Ole
Jeg har også kørt med V-Power. Men den lokale Shell tank har skiftet navn til INGO, men der er ikke additiver i benzinen. Det er Statoil der har overtaget en del stationer og entret navn til Ingo. Og dertil entre de også Statoil navnet til Cirkle K. > Statoil / Cirkle K > deres 95 miles oktan benzin har også additiver i, som i V-Power. Additiver der holder dyser i motor rene, og nesætter friktion. Har også additiv som forhindre kondens fugt i benzintank når temperatur er under 5 grader. Jeg har skiftet til nærmeste Statoil / Cirkle K med 95 miles med additiver. Der er dokumentation på deres hjemmeside med additiver i 95 miles benzin. > http://www.statoil.dk derfra til den nye side cirkle k. nankai
Besvar