Billige originale Optima 18" alufælge ...

Kør Optima. Og få folk til at vende sig på gaden.
Besvar
Brugeravatar
EcoDynamic
Bilmærke og model: Optima 2,0 MPI - Rio 1,1 CRDI
Postnummer: 6051

Billige originale Optima 18" alufælge ...

Indlæg af EcoDynamic » fre 20. maj 2016 23:27

Et lille tip, jeg har købt nogle billige originale 18" alufælge til min Optima på denne hjemmeside:

http://billighjul.dk/rawproduct?RimsAnd ... TIMA%7C001

Det er de fælge der originalt sidder på Hybrid-udgaven og standard på alle Optima'er solgt i Australien. Designmæssigt synes jeg de passer rigtig godt til Optima'en, men det er selvfølgelig en smagssag.
Vær dog opmærksom på at de hos billighjul ikke rigtig kan finde ud af at montere TMPS-sensorer. Jeg havde et ekstra sæt til at ligge som jeg fik med som en del af bil-handlen, dem ville jeg have dem til at montere ved at fremsende dem, så skulle de derefter sende monterede TMPS, dæk og fælge til mig med fragtmand. Det kunne ikke lade sig gøre, de ville montere dæk på fælge, og så skulle jeg gå til den lokale dækmontør bagefter og få sat TMPS-sensorerne i, lidt tosset, men det måtte jeg jo gøre.
Fandt så efterfølgende ud af at den lokale dækmontør river dækkene af for at montere TMPS-sensorerne, så den første montering var spildt arbejde. Så hvis I bestiller, så bestil dem uden montering og kør så selv hen til den lokale dækmontør (oplyst på hjemmesiden) og få TMPS og dæk monteret samtidig.
Jeg købte med 245/45, fælgen fås kun i 18". TMPS-sensorerne parrer iøvrigt selv op med bilens computer så bilen skal ikke på værksted for at få kodet sensorerne.
forfra.jpg
bagfra.jpg

Kia jomfru
Bilmærke og model: Kia Rio
Postnummer: 7500

Re: Billige originale Optima 18" alufælge ...

Indlæg af Kia jomfru » man 30. maj 2016 22:22

Ser rigtig godt ud.. :D
Vil gerne have de forkromede som man kører med i USA.
Dem jeg har set af dem koster en del.... :(

Mvh.

Brugeravatar
EcoDynamic

Indlæg af EcoDynamic » tirs 31. maj 2016 20:58

Tak :-) Ja, de forkromede er noget dyrere. Fordelen ved dem her er at de er nemme at rengøre, det sorte i egerne kan man ikke se hvis der er bremsestøv på og man ikke lige gider give dem den store tur, og det polerede aluminium kan tages hurtigt med vaskebørsten, det tager ca. 10 sekunder pr. fælg.
Ulempen ved poleret aluminium med klarlak på er at det er meget følsom overfor stenslag. Kommer der stenslag kan det nemt begynde at irre bag klarlakken, derfor har jeg faktisk pakket alle fælge ind i klar beskyttelsesfolie, lidt tosset måske (det synes min kone ihvertfald), men jeg håber det holder dem pæne længere :-)

Brugeravatar
guapost
Bilmærke og model: Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 4000
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af guapost » søn 10. dec 2017 06:19

Pæne fælge synes jeg.

Sådan et par kunne jeg godt overveje til min PHEV til sommer.

Linket virker ikke mere. Hvad hedder de fælge?
Optima SW PHEV 2018 & Hyundai Ioniq EV 2017

Kia Sportage

Indlæg af Kia Sportage » lør 13. jan 2018 00:20

EcoDynamic skrev:Et lille tip, jeg har købt nogle billige originale 18" alufælge til min Optima på denne hjemmeside:

Det er de fælge der originalt sidder på Hybrid-udgaven og standard på alle Optima'er solgt i Australien. Designmæssigt synes jeg de passer rigtig godt til Optima'en, men det er selvfølgelig en smagssag.
Vær dog opmærksom på at de hos billighjul ikke rigtig kan finde ud af at montere TMPS-sensorer. Jeg havde et ekstra sæt til at ligge som jeg fik med som en del af bil-handlen, dem ville jeg have dem til at montere ved at fremsende dem, så skulle de derefter sende monterede TMPS, dæk og fælge til mig med fragtmand. Det kunne ikke lade sig gøre, de ville montere dæk på fælge, og så skulle jeg gå til den lokale dækmontør bagefter og få sat TMPS-sensorerne i, lidt tosset, men det måtte jeg jo gøre.
Fandt så efterfølgende ud af at den lokale dækmontør river dækkene af for at montere TMPS-sensorerne, så den første montering var spildt arbejde. Så hvis I bestiller, så bestil dem uden montering og kør så selv hen til den lokale dækmontør (oplyst på hjemmesiden) og få TMPS og dæk monteret samtidig.
Jeg købte med 245/45, fælgen fås kun i 18". TMPS-sensorerne parrer iøvrigt selv op med bilens computer så bilen skal ikke på værksted for at få kodet sensorerne.
Hvad er prisen så på de fælge med dæk og TMPS sensorer ?
forfra.jpg
bagfra.jpg

Brugeravatar
guapost
Bilmærke og model: Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 4000
Geografisk sted: Roskilde

Indlæg af guapost » søn 21. jan 2018 17:28

Kia Sportage skrev:
EcoDynamic skrev:Et lille tip, jeg har købt nogle billige originale 18" alufælge til min Optima på denne hjemmeside:

Hvad er prisen så på de fælge med dæk og TMPS sensorer ?
forfra.jpg
bagfra.jpg
Det virker stadig ikke :)
Optima SW PHEV 2018 & Hyundai Ioniq EV 2017

Brugeravatar
EcoDynamic

Indlæg af EcoDynamic » lør 3. feb 2018 22:55

Kan desværre ikke finde fælgene mere, vil tro de er udsolgt, og da det er en gammel model får de nok ikke nye hjem. De kostede 3400,- for 4 fælge excl. montering og dæk. Dæktrykmålere gav jeg ca. 1500,- for.

Besvar