Kia Optima phev - spørgsmål inden køb

Kør Optima. Og få folk til at vende sig på gaden.
Besvar
Benjamin23
Bilmærke og model: Kia ceed sw
Postnummer: 4060

Kia Optima phev - spørgsmål inden køb

Indlæg af Benjamin23 » ons 9. okt 2019 12:50

Vi overvejer at skifte vores Kia ceed ud med en Kia Optima phev, men har nogle spørgsmål inden.
1. Er der plads nok til en barnevogn i bagagerummet?
2. Hvad koster service på Optima hos kia?
3. Hvad køres der på literen ved lange ture, og er køreglæden der, efter køb og brug?

På forhånd tak
Hilsen en familie på snart 4

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Re: Kia Optima phev - spørgsmål inden køb

Indlæg af cbo » ons 9. okt 2019 14:43

Benjamin23 skrev:
ons 9. okt 2019 12:50
Vi overvejer at skifte vores Kia ceed ud med en Kia Optima phev, men har nogle spørgsmål inden.
1. Er der plads nok til en barnevogn i bagagerummet?
2. Hvad koster service på Optima hos kia?
3. Hvad køres der på literen ved lange ture, og er køreglæden der, efter køb og brug?

På forhånd tak
Hilsen en familie på snart 4
Husk at tjekke de forskellige tråde under viewforum.php?f=43

Ad 1: Har ikke prøvet det, men batteriet gør at bagagerummet ikke er så højt - til gengæld er det dybt. Jeg ville tage barnevognen med til forhandleren og prøve det af :)

Ad 3: Køreglæden er i top for mit vedkommende. Det er jo ikke en sportsvogn, men en stor, komfortabel rejsevogn - en rigtig kilometeræder, hvis du spørger mig. Og den kan sagtens æde kilometrene med 150 km/t uden at få sved på panden. Den er excellent i kø-kørsel på grund af den adaptive fartpilot. Hvad der køres på literen ved lange ture afhænger af hvor lang turen er og om du har lademuligheder enten på vejen eller når du kommer frem. Men hvis vi antager at du ikke kører i EV-modus på turen - altså bruger bilen som en ren hybridbil - så er min erfaring at vi på lange ture ligger på 15 til 20 km/l.

- 15 km/l på en hurtig tur til Alsace, hvor der blev kørt hvad der var plads til. Altså efter fartbegrænsningen, op til 150 km/t på fartpiloten ved fri fat når det var muligt og kortere stræk med bundgas (ca. 200 km/t). Elkørsel i køer og på rastepladser.
- Op til 20 km/l når man tuller afsted på de danske landeveje op til familien i Jylleland.

Men en "lang tur" fra Odense til Nyborg eller Middelfart kan stort set gøres på el, du kan lade i byen og køre hjem igen på el. Og så er forbruget 999 km/l om sommeren og måske 75-100 km/l om vinteren :)
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

Benjamin23
Bilmærke og model: Kia ceed sw
Postnummer: 4060

Indlæg af Benjamin23 » ons 9. okt 2019 16:14

Tak skal du have
køreglæden er oss vigtig når man skal køre langt så er glad for og høre den stadig er der 😆😆

mfran
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV
Postnummer: 8410

Indlæg af mfran » fre 11. okt 2019 11:15

Jeg vil også sige køreglæden er i top.
Jeg kører mest el men nyder hvor meget den yder når der trædes ved overhaling. Det er snart to måneder siden jeg tankede sidst :D
Det er til dato den mest lydsvage køreoplevelse jeg har haft selv når den bruger motoren.

Jeg skifter til vinterdækl onsdag så er spændt på hvad det betyder for forbrug.

Besvar