Niro PHEV vil ikke lade

Skabt som crossover. Født som hybrid
Pfriis
Bilmærke og model: Kia Niro Comfort i Temptation Red
Postnummer: 2635

Niro PHEV vil ikke lade

Indlæg af Pfriis » tors 5. apr 2018 16:02

Jeg kommer hjem fra arbejde i dag og sætter min Niro til opladning med mormorlader som jeg har gjort mange gange de sidste små to måneder. Oplader viser charge men efter nogen sekunder kommer der et klik fra den og "charge" slukker. Samtidig blinker ladelampen i bilen rødt tre gange(den der normalt lyser grønt når den lader). Er der andre her der har været ude for det?
Det skal siges at jeg lige har været forbi forhandleren for at prøve deres clever laderstander, og det var samme problem dér. De tager den ind og kigger på den i næste uge.

Brugeravatar
ThomasH
Hjælpeadmin
Bilmærke og model: Kia Niro 1.6 GDI PHEV Comfort (2018)
Postnummer: 0

Re: Niro PHEV vil ikke lade

Indlæg af ThomasH » tors 5. apr 2018 18:04

Der er nogle svenskere som har oplevet det samme:
http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... 493c6d168f

De skriver om fejl på både selve laderen og så en “kontakt” der sidder lige inden for kofangeren som skal skiftes. Så håber ikke, det er nogen større operation. Husk at melde tilbage, hvad fejlen er og hvordan det fikses :-)

Pfriis

Indlæg af Pfriis » tors 5. apr 2018 19:54

ThomasH skrev:http://www.kiacarclub.se/viewtopic.php? ... 493c6d168f
Tak for linket Thomas, jeg nævner det på værkstedet og vender tilbage til jer :D

Pfriis

Indlæg af Pfriis » fre 6. apr 2018 17:29

Der er tilsyneladende en på dette engelske forum der har haft nøjagtig samme problem: http://www.kiaownersclub.co.uk/forum/ch ... 41344.html

hegnild
Bilmærke og model: KIA NIRO PHEV
Postnummer: 3310

Indlæg af hegnild » søn 8. apr 2018 10:09

Jeg har samme problem
har bestilt tid på værksted
vender tilbage når det er løst

LCF
Bilmærke og model: kia niro plug in hybrid
Postnummer: 3600

Indlæg af LCF » tors 12. apr 2018 10:11

Jeg har netop samme problem med min Niro... så jeg er ret spændt på hvad løsningen måtte være

Lars
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1.6 crdi SW
Geografisk sted: Ã…rhus.

Indlæg af Lars » tors 12. apr 2018 11:10

Der er også denne tråd: https://kiaklub.dk/viewtopic.php?f=39&t ... af2e31cb6c hvor der desværre ikke er en konklusion på problemet.

Det er åbenbart noget, der snart må siges at være et standardproblem, og som derfor må formodes at være kendt på værkstederne nu. Ellers kan man jo hjælpe sagen på vej ved at foreslå, at der fokuseres på den sensor, der angiver, om ladeporten er åben. Det er nok en lille mikroswitch, der enten fejler i sig selv, eller også får den ikke den rette mekaniske påvirkning. Jeg mener at have læst et sted, at det kan justeres væk. Det kan nok også dække over, at der er et eller andet, der lige skal bukkes lidt på, så det rammer der, hvor det er tiltænkt...

Håber synderen bliver fundet, inden jeg få bilen leveret, så løsningen er klar, når/hvis jeg løber ind i det :mrgreen:

Mvh
Lars

Pfriis

Indlæg af Pfriis » tors 12. apr 2018 18:54

Hentede i dag min Niro efter en tur på værkstedet. Der er tilsyneladende en eller anden defekt i den "dims" der skal låse ladestikket fast til bilen under opladning. Da den ikke vil låse stikket fast til bilen, vil den ikke tillade opladning. Værkstedet vælger at skifte hele stikket i hele bilen, så jeg må vente til de får reservedelene hjem.

hegnild
Bilmærke og model: KIA NIRO PHEV
Postnummer: 3310

Indlæg af hegnild » fre 13. apr 2018 11:59

Har været på værksted i dag. Låsen til lade stikket virker ikke, værkstedet har bestilt nyt stik.
Køre hjem og tjekker, låser ikke stik, er der ikke noget med en nød udløser i motorrum ? jo trækker i den orange knap klik, lader til nu virker den sørme.
Så må vi se om den bliver ved.

Har mistet lidt af tilliden til værkstedet. :roll:

Pfriis

Indlæg af Pfriis » fre 13. apr 2018 12:39

hegnild skrev:Har været på værksted i dag. Låsen til lade stikket virker ikke, værkstedet har bestilt nyt stik.
Køre hjem og tjekker, låser ikke stik, er der ikke noget med en nød udløser i motorrum ? jo trækker i den orange knap klik, lader til nu virker den sørme.
Tak for tippet, det må jeg da lige hjem og prøve.
TILFØJELSE: Det virkede desværre ikke hos mig

LCF
Bilmærke og model: kia niro plug in hybrid
Postnummer: 3600

Indlæg af LCF » fre 13. apr 2018 20:01

hegnild skrev:Har været på værksted i dag. Låsen til lade stikket virker ikke, værkstedet har bestilt nyt stik.

Det virker hos mig :) tak for tippet, skulle på værksted på mandag, men hvis det hele forsat virker på mandag aflyser jeg, måske låsen blot havde sat sig

Update: Min Niro har så tilsyneladende helt afladt batteriet, på trods af at den viste at bilen blev opladt i går... så nu kan jeg ingenting, kan ikke komme ind i bilen eller komme ind i bilen, den står blot og “klikker” efter jeg har forsøgt at låse bilen op

Lars
Bilmærke og model: Kia Cee'd 1.6 crdi SW
Geografisk sted: Ã…rhus.

Indlæg af Lars » lør 14. apr 2018 10:13

Bilens 12 volt system er uafhængigt af opladningen af de store højspændingsbatterier. Det lille batteri sidder normalt bag en klap i højre side af bagagerummet. Det må være det, der på en eller anden måde er blevet afladet.

Kan du ikke låse den op med den fysiske nøgle? Er den nøglefri, kan du trække en fysisk nøgle ud af fjernbetjeningen. Hvis det lykkes, skal du have ladet dit 12 volt batteri op - og gerne finde ud af, hvad der har tappet det.

Held & lykke med det.

Mvh
Lars

Brugeravatar
cbo
Bilmærke og model: Kia Optima SW PHEV 2018
Postnummer: 5240

Indlæg af cbo » søn 15. apr 2018 13:35

Lars skrev:Bilens 12 volt system er uafhængigt af opladningen af de store højspændingsbatterier. Det lille batteri sidder normalt bag en klap i højre side af bagagerummet. Det må være det, der på en eller anden måde er blevet afladet.
I manualen er følgende beskrevet:

AUX. BATTERY SAVER+ (til plug-in hybrid, hvis udstyret
hermed)
Aux. Battery Saver+ er en funktion,som overvåger 12 V hjælpebatteriets ladestatus. Hvis hjælpebatteriets ladestatus er lav, oplades hjælpebatteriet via det primære højspændingsbatteri.

Men det fremgår også, at det kun vil lade i 20 minutter, så hvis noget dræner 12v batteriet, så vil denne funktion vel ikke hjælpe?
cbo
---------------------------------------------
2018 - ?: Kia Optima SW PHEV årg. 2018 (Aluminium Silver)
2010-2018: Kia Ceed SW 1,6 CRDI Exclusive årg. 2010 (Piston Grey)

FVJ
Bilmærke og model: Citroen Xsara Exclusive Weekeend, 1998! Afventer: Niro PHEV
Postnummer: 6100

Indlæg af FVJ » søn 15. apr 2018 22:49

Jeg mener at have læst i den engelske manual, at hvis 12V batteriet/hjælpebatteriet er afladet, kan man aktivere Aux. Battery Saver+ funktionen én gang, hvorved højspændingsbatteriet oplader 12V batteriet? Hvis det ikke hjælper skal 12V batteriet oplades med 12V batterilader.

Manualen s. 35/36:
Indstilling • Cyklusindstilling: Når bilen er slukket, og alle døre, motorhjelmen og bagagerummet (bagklappen) er lukket, aktiveres Aux. Battery Saver+-funktionen periodisk afhængigt af hjælpebatteriets status.
• Automatisk indstilling: Funktionen aktiveres afhængigt af hjælpebatteriets ladestatus for at forhindre, at hjælpebatteriet aflades helt. Knappen ENGINE START/ STOP skal være i positionen ON, og ladekablet skal være tilsluttet.

Systemindstilling Føreren kan aktivere Aux. Battery Saver+-funktionen ved at sætte knappen ENGINE START/STOP i postionen ON og vælge: “User Settings (Brugerindstillinger) Other Features (Andre funktioner) Aux. Battery Saver+”

Hyldevang
Bilmærke og model: Niro Advance siden 3/4-18, før Ceed sw diesel siden juli 13
Postnummer: 4241

Indlæg af Hyldevang » tors 19. apr 2018 07:19

Har haft min Niro i godt 14 dage, og har oplevet omtalte fejl/udfald en enkelt gang. Jeg tog stikket ud og satte det ind igen, derefter fungerede opladningen.
Børge H.

Besvar