Pris på Clever installation

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Besvar
Buchardt
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV advance
Postnummer: 5700

Pris på Clever installation

Indlæg af Buchardt » ons 5. dec 2018 20:33

I maj 2018 købte en fabriksny Kia Niro PHEV hos Autohuset Vestergaard. Samtidigt med bestilling af bilen, bestilte vi hos forhandleren en ladeløsning - Clever Unlimited - som bl.a. indeholder installation af en ladeløsning på vores hjemmeadresse.

Efter at have kommunikeret med Clever om forholdene på vores adresse, fik vi besøg af en elektriker fra Clever, der udfra vores ønske om placering af ladestander udfærdigede et tilbud på installationen.

Efterfølgende fik vi tilbud på en specialinstallation til 17.414 kr. alt inklusiv, da vores krav til placering ikke kunne klares med en standardinstallation - vi synes måske det var lidt dyrt, men vi tog imod tilbuddet...

Vi fik efterfølgende udført den bestilte installation af ladestander, hvilket forløb efter planen.

Først i september 2018 modtog vi pludselig en uventet faktura fra Autohuset Vestergaard, som lød på ca. 10.000kr for en standardinstallation af ladestander på vores adresse.
Vi var i første omgang sikre på, at der måtte være tale om en fejl. Vi rettede derfor henvendelse til Autohuset Vestergaard, som havde modtaget krav fra Clever om betaling for en standardinstallation. Salgschefen hos Autohuset Vestergaard var også uforstående overfor kravet, da han fortalte, at proceduren for betaling af installationer normalt var et anliggende mellem Clever og den enkelte kunde.

Både salgschefen og jeg rettede derfor henvendelse til Clever, som dog fastholdt kravet med en begrundelse i, at vores tilbud på specialinstallation blot var et tillæg til en standard installation - altså ville den samlede pris for en ladeløsning på hjemmeadressen løbe op i ca. 27.500kr!
Jeg har fastholdt overfor Clever, at der må være tale om en fejl, og at jeg ikke finder det rimeligt at gøre krav som der ikke på et tidligere tidspunkt er informeret om. Det fremgår nemlig ingen steder i hverken tilbud, ordrebekræftelse eller den efterfølgende faktura, at der både skal betalte for special- og standardinstallation.

Jeg er derfor interesseret i at høre, hvad andre har betalt for deres Clever-løsning, og hvordan proceduren har været?

Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV
Postnummer: 6771

Re: Pris på Clever installation

Indlæg af Niro » ons 5. dec 2018 23:28

Jeg fik min bil og cleverinstallation den 25. april. Omkring den 11. april kom der nye priser på cleverinstallation kr. 9745. Jeg havde fået en pris på 12.500 og bestilt det i januar. Så en telefonopringning til Kia sparede mig differencen på de to priser, selvom Clever mente jeg skulle betale den dyre pris. Jeg betalte til Kia kr. 9745. En uges tid efter fik jeg en regning fra Clever på 12.500 for en standardinstallation. Den nægtede jeg at betale, og kom heller ikke til det. Clever laver mange fejl i starten, men når først det er overstået, så er der ingen problemer. Jeg fik en regning på abonnement og betalte den. Alligevel var den på BS og den betalte jeg også iflg. aftale pr. telefon, da det var nemmere for dem. Det tog dem 3 uger og adskillige rykkere at indsætte det for meget betalte på min konto, selvom jeg havde sendt kopi af alle kvitteringer på mail. Så i dag nyder jeg godt af at lade op på de ladestationer, der ligger lige hvor jeg skal bruge dem og får ca. 1100 tilbage hver 3. måned for forbrug hjemme. Hvad jeg bruger ude i byen, kan jeg ikke se nogle steder. Den har lige rundet 28.000 km.

Banzai
Bilmærke og model: Niro HPVE 2018 Advance
Postnummer: 2640

Indlæg af Banzai » tors 6. dec 2018 14:12

Det er godt nok noget af en specialinstallation du har fået lavet.
Jeg skulle også bruge en specialinstallation, der er 28m fra sikringsboks til carport, kablet skal under ca 10m fliser (kabelrør er lagt). Jeg kontakte Clevers for at få en samtale med elektrikeren. De ringede ikke tilbage så hurtigt som jeg ønskede, fik nummeret til ELCON som firmaet hedder. Jeg kontaktede Elcon og spurgte om at hvis jeg selv lage kablet fra A til B om de så ville levere kablet gratis, det ville de gerne, så jeg hentede selv kablet hos dem og fik lagt kablet til de kom. Laderen blev sat op uden problemer og uden ekstra betaling.

17.414 kr er da helt vildt. :|

hib
Bilmærke og model: Kia Niro HEV Advance
Postnummer: 3390

Indlæg af hib » tors 6. dec 2018 16:19

Buchardt skrev:
ons 5. dec 2018 20:33
I maj 2018 købte en fabriksny Kia Niro PHEV hos Autohuset Vestergaard. Samtidigt med bestilling af bilen, bestilte vi hos forhandleren en ladeløsning - Clever Unlimited - som bl.a. indeholder installation af en ladeløsning på vores hjemmeadresse.

Efter at have kommunikeret med Clever om forholdene på vores adresse, fik vi besøg af en elektriker fra Clever, der udfra vores ønske om placering af ladestander udfærdigede et tilbud på installationen.

Efterfølgende fik vi tilbud på en specialinstallation til 17.414 kr. alt inklusiv, da vores krav til placering ikke kunne klares med en standardinstallation - vi synes måske det var lidt dyrt, men vi tog imod tilbuddet...

Vi fik efterfølgende udført den bestilte installation af ladestander, hvilket forløb efter planen.

Først i september 2018 modtog vi pludselig en uventet faktura fra Autohuset Vestergaard, som lød på ca. 10.000kr for en standardinstallation af ladestander på vores adresse.
Vi var i første omgang sikre på, at der måtte være tale om en fejl. Vi rettede derfor henvendelse til Autohuset Vestergaard, som havde modtaget krav fra Clever om betaling for en standardinstallation. Salgschefen hos Autohuset Vestergaard var også uforstående overfor kravet, da han fortalte, at proceduren for betaling af installationer normalt var et anliggende mellem Clever og den enkelte kunde.

Både salgschefen og jeg rettede derfor henvendelse til Clever, som dog fastholdt kravet med en begrundelse i, at vores tilbud på specialinstallation blot var et tillæg til en standard installation - altså ville den samlede pris for en ladeløsning på hjemmeadressen løbe op i ca. 27.500kr!
Jeg har fastholdt overfor Clever, at der må være tale om en fejl, og at jeg ikke finder det rimeligt at gøre krav som der ikke på et tidligere tidspunkt er informeret om. Det fremgår nemlig ingen steder i hverken tilbud, ordrebekræftelse eller den efterfølgende faktura, at der både skal betalte for special- og standardinstallation.

Jeg er derfor interesseret i at høre, hvad andre har betalt for deres Clever-løsning, og hvordan proceduren har været?

27.500 kr ???? Det svarer jo til over 50.000 km i en benzinøse :x

Buchardt
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV advance
Postnummer: 5700

Indlæg af Buchardt » fre 7. dec 2018 08:43

hib skrev:
tors 6. dec 2018 16:19

27.500 kr ???? Det svarer jo til over 50.000 km i en benzinøse :x
Ja, det er et fuldstændigt vildt beløb - synes endda at 17.500kr var lige i overkanten! Vi fik dog flyttet vores måler, gravet nyt skab ned i skel og monteret ekstra strømudfald i garagen, så lidt ud over ladestanderen har vi dog fået.

Besvar