Gul lampe

Skabt som crossover. Født som hybrid.
Besvar
Niro
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Clever ladeboks
Postnummer: 6771

Gul lampe

Indlæg af Niro » tors 4. jul 2019 12:09

I går begyndte der pludselig at lyse en gul advarsel, som jeg ikke har set før. Bilen kører som den plejer, og heldigvis kan jeg komme med bilen allerede i dag til Auto Heidemann i Flensburg. Er der nogen andre, der har haft det problem.
Vedhæftede filer
IMG_20190703_163700.jpg

Christian L
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV Advanced
Postnummer: 5700

Re: Gul lampe

Indlæg af Christian L » fre 12. jul 2019 15:11

Niro skrev:
tors 4. jul 2019 12:09
I går begyndte der pludselig at lyse en gul advarsel, som jeg ikke har set før. Bilen kører som den plejer, og heldigvis kan jeg komme med bilen allerede i dag til Auto Heidemann i Flensburg. Er der nogen andre, der har haft det problem.
Hvad siger din instruktionsbog ? ;)
Glad indehaver af en Kia Niro PHEV Advanced
https://www.youtube.com/channel/UCa6GdR ... 7UjZA-fTdA

SørenLS
Bilmærke og model: Kia Cee´d SW 1,6 CDRI WM-Edition
Postnummer: 6900

Indlæg af SørenLS » tors 25. jul 2019 19:07

prøv at installere den app der hedder "KIA SERVICE"
der finder i bl.a. alle kontrollamper

Lars
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV, Advance, 2018. E.ON ladeboks.
Geografisk sted: 8270 Højbjerg

Indlæg af Lars » ons 11. sep 2019 11:57

Hej Niro

Hvad var er så i vejen, siden den gule lampe lyste? Forhandleren må jo have lavet et eller andet.

En almindelig årsag til at motorlampen lyser, er fejl på den såkaldte lambdasonde (en iltmåler i udstødningen, der søger for korrekt funktion af katalysatoren). Min er lyste nemlig i går, og ganske rigtigt: Fejl på lambdasonden. Fejlen er nulstillet og reservedel er bestilt.

Det er meget mystisk, at den fejler, for min bil har kørt ganske lidt på benzin. Den har kørt 25.000 km med en gennemsnit på 48,5 km/l. Lambdasonden burde derfor slet ikke være færdig, men nu kommer der altså en ny på (på garantien selvfølgelig).

Der er yderligere en post her på forum, hvor en Niro har haft lys i motorlampen, men heller ikke her er der en opfølgning på årsagen. Det kunne jo være interessant, hvis det hver gang er lambdasonden.

Mvh
Lars

Niro

Indlæg af Niro » tors 12. sep 2019 07:20

Hej Lars
Da jeg var på værksted i juli, har de gjort et eller andet for at få alarmen væk. De havde ikke en lambasonden hjemme. Da jeg skulle til service 14 dage efter, var det meningen, den skulle skiftes. Men fejlen kom ikke igen, så ingen grund til at skifte den. Men så den 29. Aug, kom fejlen igen. Så jeg skal have den skiftet i dag. Men 2 dage efter altså den 31. Aug gik lampen ud og den har ikke lyst siden. Det har jeg dog ikke sagt noget om, da det er træls med periodiske fejl og derfor vil have den skiftet.

Hilsen
E. C

Lars
Bilmærke og model: Kia Niro PHEV, Advance, 2018. E.ON ladeboks.
Geografisk sted: 8270 Højbjerg

Indlæg af Lars » tors 12. sep 2019 14:41

Hej Niro

Tak for opdatering - og det var så også lambdasonden. Det er godt at vide, at jeg ikke har været specielt uheldig, og når værkstedet så sikkert siger, at det har de aaaaldrig hørt om før, kan jeg jo sige, at det har jeg så :|

Der er som nævnt blevet bestilt en hjem, og jeg har fået at vide, at den skifter de blot, mens jeg får en kop kaffe.

Mvh
Lars

Niro

Indlæg af Niro » tors 12. sep 2019 15:19

Lars skrev:
tors 12. sep 2019 14:41
Hej Niro

Tak for opdatering - og det var så også lambdasonden. Det er godt at vide, at jeg ikke har været specielt uheldig, og når værkstedet så sikkert siger, at det har de aaaaldrig hørt om før, kan jeg jo sige, at det har jeg så :|

Der er som nævnt blevet bestilt en hjem, og jeg har fået at vide, at den skifter de blot, mens jeg får en kop kaffe.

Mvh
Lars
Nu har jeg fået skiftet lamba sonden. Det tager længere tid, end jeg troede. Havde tid kl. 10, men var der kl. 8.50. Den var klar kl.12.15. Samtidig med har de opdateret ladestikket. Det er gjort på Kia's foranledning, da der er nogle, der haft problemer med at tage kablet ud. Bilen har kørt 56500 km og kører bare.
I ferien 4500 km har jeg kørt vw tiguan med dsg og adaptiv fartpilot. På en måde er det godt det virker ned til 0 , men er ikke imponeret af dsg gear og at motoren stopper hele tiden og tager for lang tid om at starte ved køkørsel. Der er Niro bedre, synes jeg.

Besvar